بستن

چهار جوان گراشی قربانیان تازه «جاده مرگ»

هفت‌برکه – گریشنا: حوادث شدید رانندگی در جاده لار – جهرم این بار چهار جوان گراشی را قربانی کرد. حوادث این جاده که به «جاده مرگ» معروف شده است در یک سال گذشته حتی به اعتراض‌های مردمی برای تسریع دو بانده شدن جاده منجر شد، اما هر ماه خبر حادثه مرگبار دیگری از این جاده شنیده می‌شود.

چهار جوان سوار بر خودرو لیفان در حال برگشت از شیراز کشته‌شدگان این حادثه بودند. محسن سلمانی ۳۱ ساله است. او یک پسر ۴ ساله دارد، محمود عالیان‌پور ۳۳ ساله و دو پسر پنج و شش ساله دارد. اصغر رشیدی و مسعود شعبازی نیز ۲۴ سال سن دارند و مجرد هستند.

در تماس گریشنا با پایگاه هلال احمر رزک جهرم آن‌ها جزییات این حادثه را این طور شرح دادند:«این حادثه حوالی ساعت ۳۰ دقیقه بامداد جمعه ۸ آذرماه ۱۳۹۸ بعد از تونل منصور‌آباد اتفاق افتاد. ساعت ۱۲:۴۵ دقیقه بامداد با پایگاه ما تماس گرفته شد و ما در ساعت ۱:۵ دقیقه به محل حادثه رسیدیم. هر ۴ سرنشین بر اثر تصادف از خودرو به بیرون پرت شده بودند و بر اثر شدت جراحات دردم جان باخته بودند. پیکر آن‌ها با آمبولانس به سردخانه‌ی لار منتقل شد.»

او در رابطه با علت اتفاق می‌گوید:« این موضوع در حوزه ی تخصصی ما نیست و مربوط به پلیس راهور است اما بر اساس شنیده‌های افرادی که در محل حادثه حضور داشتند به نظر می‌رسید که خودرو لیفان قصد سبقت گرفتن داشته است که در عین سبقت با تریلی به صورت رخ به رخ تصادف می‌کند.»

سرهنگ حمدالله هوشمندی فرمانده پلیس راه جنوب فارس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اثر برخورد تریلی با سواری لیفان در کیلومتر ٩٣ محور لار-جهرم، بعد از تونل منصورآباد (جویم) چهار سرنشین سواری کشته شدند.

سرهنگ هوشمندی افزود: کارشناسان تجاوز به چپ سواری لیفان را علت این حادثه اعلام کرده اند.

صادق ظرافت که برای پیگیری به محل حادثه رفته بود در مورد این حادثه گفت: «مراسم ترحیم درگذشتگان این حادثه بعد از طی مراحل قانونی عصر شنبه ۹ آذرماه برگزار خواهد شد.»

این جاده در سال‌های اخیر از جاده‌های پرخطر استان فارس بوده است. بهمن‌ماه ۱۳۹۲ نیز ابراهیم اکبری، عزیز هنر و علی عالی‌پور، سه جوان گراشی، قربانی این جاده شدند. (خبر در گریشنا)

در یک سال گذشته تعداد حوادث رانندگی منجر به مرگ در این جاده افزایش چشم‌گیری داشته است. به گزارش تسنیم در چهل روز تابستان ۱۳۹۸ تعداد ۱۶ نفر در حوادث رانندگی این جاده جان خود را از دست دادند. این حوادث باعث اعتراضات مردمی در شهر لار شد و خواسته اصلی معترضین تسریع در دو بانده شدن این جاده است. محمدرضا باقری‌فرد، مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در تاریخ ۱۳ تیرماه در گفت‌وگو با تسنیم علت کندی این پروژه را نبود اعتبارات لازم ذکر کرده بود و تلاش برای کسب اعتبارات بیشتر سخن گفته بود. موضوعی که البته از سوی مردم لارستان مورد قبول واقع نشده است.  (خبر در تسنیم)

به گفته باقری‌فرد براساس آمار روزانه از بندرعباس ۴۵۰ تریلی حامل سوخت و مواد غذایی به سمت استان فارس و مرکز کشور بارگیری می‌شود یعنی هر ساعتی ۲۰ تریلی بارگیری می‌شود و در این مسیر تردد می‌کنند. وی معتقد است برای این مسیر باید فکر اساسی شود. ابتدا باید تردد ناوگان حمل مواد نفتی و سوختی تعیین تکلیف یا کنترل ویژه شود. از آن طرف هم باید توجه ویژه به این پروژه شود. 

10 نظر

  1. انشالله خدا بخانوادهاشون صبر بده..
    اگه پول ساخت جاده نیس عوارض بگیرن دوبانده بشه بازم راضی هستیم..

  2. این جاده درسته اسمش لار جهرم و لار بندرعباس هستش .ولی مختص لاریها که نیست .کل کشور از این جاده ترانزیتی استفاده میکنند ،پس باید مسوولین استانی و کشوری برای بزرگراه شدن این جاده ملی تلاش کنند

  3. خدا رحمتشون کنه. یاد اتفاق چند سال قبل(فوت چند نفر تو جاده) افتادم. اونا هم چند تا دوست بودن. یک بار دیگه گراش عاشورا شد….

  4. باسلام
    غم از دست دادن چهار جوان شهرمان داغی رو بر دل شهر گذاشت و خداوند به بازماندگان این از دست رفته های عزیزمان صبری جزیل عنایت فرماید و سخت هست داغ جوون برای مادر و همه ی وابستگان شان
    ولی تا کی این جاده باید قاتل عزیزانمان باشد و این مسیر دو بانده شدن تا چه زمانی به اتمام میرسد و این پولهای فروش مزایده های زمین های گراش که به حساب راه و شهرسازی واریز می شود با بالاترین قیمت ها چرا هزینه ای برای این مسیر نمی شود

    اقای باقری فرد مدیر راه و شهرسازی لار باید جوابگو شود
    و انتشار حداکثری شود تا به گوش مسئولین برسد

  5. بخاری از مسوولین بلند نمیشه ،باید خیرین گراشی و لاری و ..کمر همت ببندند برای دو بانده شدن این مسیر ،اکثر تصادفات این جاده عبوری ،رخ به رخ یا شاخ به شاخ شدن هستش که اگه مسیر رفت و برگشت جدا بشه کمک موثری میکنه برای ایمنی

  6. اخی اخی خیلی سخته ,تا چقد باید جوون بمیرن این مسءولین پست و بی کفایت کاری کنن ,خدا هم نصیب خودشون کنه ,همچون داغ بزرگی تا بفهمنن چقد سخته و دردناکه ,خدا لعنتشون کنه

  7. خدا به خانواده های داغدار صبر بده تا بتونن این مصیبت بزرگ رو تحمل کنن. ولی جوونهای عزیز مشکلات جاده درسته که توی بروز تصادف نقش داره ولی بنظرم رانندگی نا ایمن، خواب آلودگی، سبقت های وحشتناک و ممنوع حین رانندگی ، حواس پرتی و حرف زدن با موبایل ، هوشیار نبودن و سایر عوامل انسانی نقش مهمتری داره. اگه جاده دو بانده باشه هم خطای انسانی نمیتونه از تصادف جلوگیری کنه. یه کم هم خودمون رو مقصر بدونیم و رعایت کنیم که نه خودتون آسیب ببینید نه دیگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 نظر
scroll to top