بستن

زلزله‌نگار سرانجام به خلیلی می‌آید

هفت‌برکه – گریشنا: پس از ماه‌ها تداوم زلزله در دهستان خلیلی و درخواست اهالی برای یافتن دلیل این زلزله‌ها، یک ایستگاه زلزله‌نگاری در روزهای آینده در این روستا مستقر می‌شود.

به گزارش هفت‌برکه، عبدالله فضلی، بخشدار مرکزی شهرستان گراش، اعلام کرد: «پیرو تداوم وقوع زمین‌لرزه‌ها در مرکز دهستان خلیلی و ضرورت علت‌یابی این پدیده، یک ایستگاه زلزله‌نگاری جهت ثبت زمین‌لرزه‌ها تا هفته‌ی آینده در این روستا مستقر می‌شود. این ایستگاه به همت مرکز لرزه‌نگاری استان فارس و همکاری بخشداری و شورای بخش مرکزی به صورت موقت و به مدت چند ماه در این روستا مستقر می‌شود و به ثبت زمین‌لرزه‌های این روستا کمک شایانی خواهد کرد.» استقرار زلزله‌نگار برای یافتنِ علتِ زلزله‌های خلیلی، یکی از مصوبات شورای مدیریت بحران بود.

فضلی در ادامه می‌گوید: «ما از مرکز زلزله‌نگاری استان پیگیری‌های کردیم در نهایت موافق کردند که یکی از دستگاه‌های این مرکز به صورت موقت در خلیلی مستقر شود. یک دستگاه جانبی هم به ارزش بیش از دو میلیون تومان برای این زلزله‌نگار لازم بود که شورای بخش مرکزی آن را تهیه کرد. این دستگاه‌ها به مدت چهار تا پنج ماه زلزله‌های آن منطقه را ثبت می‌کند، و بعد می‌توان از اطلاعاتی که دستگاه ثبت کرده است، برای پی بردن به دلیل زلزله‌ها استفاده کرد.»

 

مرکز دهستان خلیلی از ابتدای بهمن‌ماه ۹۷ تاکنون بستر وقوع روزانه زمین‌لرزه‌های متعدد روزانه است و نگرانی و اضطراب مردم این روستا را به دنبال داشته است. گزارش‌های گریشنا را در مورد این زلزله‌های عجیب مرور کنید:

http://www.gerishna.com/archives/97458

http://www.gerishna.com/archives/96021

http://www.gerishna.com/archives/94910

http://www.gerishna.com/archives/94214

http://www.gerishna.com/archives/94103

 

2 نظر

  1. این منابع نفت و گاز داره ولی کسی به فکر نیست .همانطور که منابع خنج در محوله وارد پالایشگاه مهر می ره و آنجا تصفیه می شه .قربون یه با نفوذ در منطقه در کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top