بستن

پایان هفتمین سوگواره عکس عاشورایی گراش

هفت‌برکه – گریشنا: آیین پایانی هفتمین نمایشگاه عکس عاشورایی گراش در سالن تازه‌ساخت آبشار اندیشه گراش برگزار شد.

به گزارش گریشنا، چهارشنبه هشتم آبان ۱۳۹۸ با حضور هنرمندان، آیین اختتامیه سوگواره عکس عاشورایی گراش برگزار شد. این نخستین برنامه عمومی سالن گردهم‌آیی آبشار اندیشه گراش بود. این سالن در مجموعه آبشار اندیشه و کنار نگارخانه‌ای که سوگواره در آن برگزار شد، قرار دارد.

انجمن‌های هنری گراش به خوبی راه افتاده‌اند

مهدی آیینه‌افروز رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش در مورد اهمیت نمایشگاه‌های هنری گفت: «نمایشگاه‌های هنری گروهی و فردی از نظر ارشاد برای درجه‌بندی هنرمندان موثر است و بعد بر اساس همین درجه‌بندی، امتیازاتی مانند بیمه و بیمه تکمیلی در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد.»

آیینه‌افروز با اشاره به امکانات موجود گفت: «در حال جاضر چند نگارخانه و سالن فعال و مناسب در سطح شهر گراش داریم که دوستان می‌توانند آثارشان را در معرض نقد قرار دهند. همین نقدها است که می‌تواند زمینه پیشرفت هنرمندان را فراهم کند.»

آیینه‌افروز در مورد این دوره از سوگواره عکس عاشورایی گفت: «بهتر است زمان‌بندی سوگواره عکس عاشورایی زودتر تنظیم شود و با برگزاری کارگاه‌هایی کیفیت آثار نمایش داده شده افزایش پیدا کند.»

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش با تقدیر از انجمن‌های فعال شهرستان گفت: «انجمن‌های گراش به خوبی به راه افتاده‌اند و حتی وابستگی مالی زیادی هم به فرهنگ و ارشاد ندارتد. خواست ما در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که انجمن‌های فیلم و عکس هر کدام به صورت جداگانه فعالیت داشت باشند تا برنامه هر کدام مشخص باشد.»

تداوم در برنامه‌های فرهنگی اهمیت دارد

محمد خواجه‌پور، مدیر رسانه‌های موسسه هفت‌برکه، به عنوان یکی از حامیان این سوگواره گفت: «معمولا در برنامه‌های فرهنگی بار برنامه بر روی دوش یکی از افراد می‌افتد. این جشنواره نیز با تلاش مجید افشار ادامه پیدا کرد و امیدواریم مجید افشار سال آینده نیز این بار را با همه سختی‌های زمین نگذارد و سال بعد این جشنواره در ابعاد گسترده‌تر و به صورت منطقه‌ای یا استانی برگزار شود.»

خواجه‌پور با تاکید بر تداوم در برنامه‌های فرهنگی گفت: «تداوم در برنامه‌های فرهنگی اهمیت زیادی دارند. زیرا نوجوانان و جوان‌ترها نگاه‌شان به این برنامه‌ها است. البته تداوم ممکن است با افت کیفیت همراه باشد ولی باید در یک نگاه واقع‌بینانه پذیرفت بخشی از این مساله به خاطر تغییر رسانه‌ها است. مثلا ورود اینستاگرام رسانه تازه‌ای در اختیار افراد قرار داده است و در برگزاری برنامه‌های هنری باید آن را در نظر گرفت.»

این کارشناس رسانه در مورد کمتر شدن آثار افراد باسابقه در سوگواره گفت: «عدم حضور افراد باسابقه به دلایل خاصی است. این افراد حتی در بخش اجرایی مشارکت کامل دارند اما ترجیح می‌دهند که برای باز شدن فضا برای نسل بعدی در نمایشگاه حضور نداشته باشند. باید از کسانی مثل عبدالرضا راستگو که با عکس‌های خود جلوه خاصی به این دوره دادند، تشکر کنم.»

تقدیرشوندگان سوگواره هفتم

جشنواره امسال به صورت غیر رقابتی برگزار شده بود ولی بازدیدکنندگان نمایشگاه به آثار بخش اینستاگرام رای دادند و در این بخش از برگزیده‌ها بدون ترتیب تقدیر شد. نازنین کشاورز، فاطمه هرمی، محمد نجاتی، سارا اسدی لاری، سارا ورزی و ابوالفضل روانبخش شش عکاسی بودند که در بخش اینستاگرام تقدیر شدند.

از جواد آب‌افکن و مسلم پورشمسی به دلیل حضور در هیات انتخاب تقدیر شد. عبدالرضا راستگو، فاطمه ابراهیمی، هادی افشار، محسن مهرابی، علی افشار، حمید بهرامی و شیدا شرقی نیز همکاران اجرایی نمایشگاه بودند.

این سوگواره کاملا با همکاری حامیان مالی برگزار شده بود. فرهنگسرای آبشار اندیشه، موسسه خیریه شبا‌ب البرکه، هیات رزمندگان اسلام گراش، موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش، مهندس اکبر باقرزاده (رییس شورای شهر گراش)، عبدالله فضلی (بخشدار مرکزی گراش)، خانم شریفه هاشمی و استودیو عکاسی پلک به شکل‌های مختلف از برگزاری هفتمین سوگواره عکس عاشورایی حمایت کرده بودند که در مراسم پایانی از آنان تقدیر شد.

 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

6 نظر

  1. واقعا متاسفم
    این مراسم و مسخره بازیها چه دردی از جامعه دوا میکنه آخه
    به جای این کارها پیشنهاد میکنم یک همایش مقابله با زن سالاری در گراش برپا کنید که واقعا به حد بحران رسیده
    ممنون

  2. به آقای صمد
    من چرا دلم پر باشه من که مجردم اگه هم زن بگیرم ایرانی نمیگیرم ولی من دلم به حال همجنس های بدبخت خودم میسوزه
    شما چرا حرف منو تایید نکنین مگه قبول ندارین؟ واقعا اینطور نیست؟

  3. آقای‌سعید‌سلام
    منم‌اگه‌پول‌و‌موقعیتشو‌داشتم‌تا‌حالا‌رفته‌بودم
    خارج‌از‌ایران.البته‌جایی‌که‌از‌همه‌لحاظ‌عالی
    باشه‌وحال‌دلمو‌خوب‌کنه‌وباعث‌پیشرفت‌توی‌
    علایق‌وتحصیلاتم‌بشه.البته‌که‌کشتی‌زندگی‌هم
    نیاز‌به‌یک‌ناخدا‌داره‌که‌خیلی‌درایت‌‌داشته‌باشه.
    حالا‌اون‌ناخدا‌ی‌بادرایت‌‌رو‌باید‌پیدا‌کنیم‌مثل‌درس
    جبر‌و‌مثلثات‌می‌مونه‌که‌باید‌ ایکسو(メ) پیدا‌میکردیم.یا‌خودم‌!یا‌دلبر!(بستگی‌داره).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top