بستن

خانه دو هزار متری تکواندوکاران کلنگ خورد

گریشنا:‌ خیر گراشی خانه تکواندو را در ساختمانی دو هزار متری خواهد ساخت.

به گزارش رویدادشهر، صبح امروز ۱۶ آبان‌ماه ۹۱ با حضور کریمی فرد فرماندار گراش، فتحی رئیس شورای شهر گراش و جمعی از ورزشکاران، پروژه ساخت خانه تکواندو کلنگ زنی شد. این پروژه ورزشی خیرساز به همت حاج صادق زمانی گراشی در زمینی به مساحت ۱۶۳۵ متر مربع و با ۲۰۰۰ متر زیربنا و با پیش‌بینی هزینه ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ساخته خواهد شد.

مهندس کریمی فرد فرماندار گراش در مراسم کلنگ زنی خانه تکواندو گفت: هرچه خیرین بیشتر به سمت ساخت اماکن ورزشی سوق پیدا کنند، با توجه به وجود نیروی جوان در شهرستان، تحول عظیمی را در این راستا شاهد خواهیم بود. وی افزود: جوانان هرچه بیشتر به ورزش و تحصیل اهمیت بدهند، مسلما آینده درخشانی پیش روی آنان خواهد بود.

خانه تکواندو گراش در خیابان باقرالعلوم در مجموعه ورزشی لاله احداث خواهد شد.

سابقه تکواندو در گراش

بر اساس کتاب «نگاهی به ورزش گراش» نوشته میرزا اکبری تکواندو در اواسط دهه ۶۰  توسط شهرام سوفسطایی در گراش پایه گذاری شد. تکواندو در گراش زودتر از آنچه انتظار می رفت، جای خود را در میان جوانان مشتاق و علاقمند به ورزش های رزمی باز کرد. سوفسطایی دارای کمربند دان ۲ که خود از چهره های شاخص تکواندو در کشور محسوب می‌شد و عنوان نایب قهرمانی ایران را یدک می‌کشید با همکاری تربیت بدنی شرایط لازم جهت فعالیت این رشته فراهم نمود و به آموزش جوانان مشغول شد. عبدالحسین چمیده، منصور دری، ناصر نوروزی، صادق ظرافت و عبدالرضا صادقیان از پرورش یافتگان مکتب سوفسطایی بودند که بعدها در کسوت مربیگری ادامه دهنده راه استاد خود شدند. در حال حاضر صادق ظرافت ریاست هیات تکواندو گراش را بر عهده دارد.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top