بستن

مرهمی بر خسارت‌های زلزله در خلیلی

هفت‌برکه – گریشنا: برای اهالی روستای خلیلی که چند ماهی است با ترس از زلزله‌های پیاپی زندگی می‌کنند، وام جبران خسارت به منازل مسکونی در نظر گرفته شده است. عبدالله فضلی، بخشدار مرکزی شهرستان، این خبر را بعد از جلسه‌ی بررسی نحوه اعطای تسهیلات به سرپرستان خانوار خلیلی که امروز ۱۳ مهرماه ۱۳۹۸ با حضور فرماندار گراش و روسای بانک‌های کشاورزی گراش و ارد برگزار شد اعلام کرد. ۱۴۰ فقره وام ۳ میلیون تومانی با کارمزد ۵ درصد از طریق بانک کشاورزی، و وام ۳۰ و ۴۰ میلیونی با سود ۱۲ درصد از طریق بانک آینده، تسهیلاتی است که برای پوشش دادن بخشی از دغدغه‌ی اهالی این منطقه در نظر گرفته شده است.

به گزارش گراش‌نیوز، بخشدار مرکزی از آمادگی بانک‌های کشاورزی و آینده جهت اعطای تسهیلات به منظور جبران خسارات وارده به منازل مسکونی روستای خلیلی و همچنین خرید سکونتگاه‌های موقت مقاوم به سرپرستان خانوارهای روستای خلیلی خبر داد. او با اشاره به تداوم وقوع زمین‌لرزه‌های متعدد در مرکز دهستان خلیلی، اظهار کرد که برای اجرای مصوبات مدیریت بحران شهرستان و استان، سه نوع تسهیلات به مردم این روستا اعطا می‌شود.

فضلی جزییات این تسهیلات را اینگونه تشریح کرد: «با پیگیری‌های آزادی، مدیرکل بحران استانداری فارس، و فرودی، فرماندار شهرستان، مجوز اعطای ۱۴۰ فقره وام ۳ میلیون تومانی با کارمزد ۵ درصد به بانک کشاورزی شهرستان ابلاغ شده است که این وام به افرادی که در جلسه مشترک شورا و معتمدین روستا شناسایی و تایید شده‌اند، پرداخت خواهد شد. مدت باز‌پرداخت وام سه میلیونی ۳۶ ماه است و جهت تسهیل شرایط پرداخت، ضمانت وام به صورت زنجیره‌ای خواهد بود؛ بدین طریق که سرپرستان معرفی شده از طریق شورا با در دست داشتن مدارک شناسایی در گروه‌های سه، پنج و هفت‌نفره باید از روز دوشنبه جهت تشکیل پرونده به بانک‌های کشاورزی ارد و گراش مراجعه کنند.»

بخشدار مرکزی شهرستان همچنین از آمادگی بانک آینده جهت پرداخت وام‌های ۳۰ و ۴۰ میلیون تومانی با سود ۱۲ درصد با تنفس یک‌ساله خبر داد که متقاضیان این نوع تسهیلات می‌توانند با معرفی شورا و بخشداری به بانک آینده مرکز استان جهت تشکیل پرونده مراجعه کنند.

8 نظر

  1. بله خلاصه اینکه هرچی هست که بماند ولی سه میلیون میدن نه به خودشون وام میدن یعنی باید با سودش پس بدی که باهاش یا فقط مزد دو روز استا و کارگرش بدی وایسن نگات کنن چون پول به مصالح نمیرسه یا هم بری ماسه باهاش بخری بدون استا و کارگر وایسی نگاش کنی چون پولش به استا نمیرسه.
    آره خلاصه مثل وامی که بابت خسارت بارندگی و سیل دادن گراش و ما بخاطر تخریب سقف اتاق بعد یکسال گفتن وام میدن رفتیم گفتن همینجوری که نیست باید اجازه کار شهرداری بگیری که اونم سر دراز دارد. بعد هر مرحله کارشناس میاد بصورت فنداسیون و بعد شناژ و بعد اگر برسی به سقف پولت بدن اونم بی زحمت با سودش پس بیار که گفتن متاسفانه کمتر کسی این مراحل رو میره و ما وام رو جای دیگه مصرف میکنیم. بله.
    موفق باشید و خسته نباشید

    1. سلام دوست عزیز
      قبول دارم مبلغ کمی است
      اما همین مبلغ اندک هم با پیگیری بسیار و از تجمیع و جذب همه شهرستانهای استان روبراه‌شده
      هدف هم این بود که این مبلغ کمکی باشد تا خود مردم هم مبلغی به آن اضافه کنند جهت خرید کانکس یا …
      موفق باشید

  2. از زحمات تون ممنون مسئول عزیز ولی ببینم خودت که نشستی پشت اون میز با سه میلیون میتونی فقط و فقط خوراکی یک ماهتو برسونی
    دیگه چه برسه به پول مصالح و کارگر و ….. اونم تو کجا
    تو روستا که همین سه میلیون رو باید گرونتر از شهر بخرن فقط کرایه ماشین بدن عزیز دل

  3. نداشتن یک جاده به بخش ها و روستاها از گراش به روستاهایش واقعا نقشه بسیار بدی هست که برای گراش کشیده اند .مسیولین […] چرا گزارش نمی دهند .باور کنید اگر کمی قاطعیت داشتند تا الان تونل صحرای باغ هم افتتاح شده بود چه برسد تونل شهدا خلیج فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 نظر
scroll to top