بستن

رونمایی از یک نام جدید در لیست فیلم‌سازان گراش

هفت‌برکه – گریشنا: سینما فرهنگ گراش روز پنجشنبه، چهارم مهرماه ۱۳۹۸، میزبان دهمین «گاف» (گفتگوهای اجتماعی فرهنگی) بود؛ گفتگویی که به بهانه اکران فیلم کوتاه «برای دخترم بهار» و با موضوع «نام جدید در لیست فیلم‌سازان گراش» برگزار شد.
«برای دخترم بهار» اولین ساخته‌ی سیاوش شکوزاده، دانشجوی سینما، برای اولین ‌بار در این برنامه به نمایش گذاشته شد تا با حضور برخی عوامل از جمله محسن مهرابی، تهیه‌کننده؛ فاطمه صحراگرد و آرام جباری، بازیگران؛ و ابوالفضل افشار، صدابردار فیلم، بررسی و نقد شود.

در ابتدای این جلسه که با حضور قریب به ۴۰ تماشاچی برگزار شد، فیلم به نمایش درآمد. این فیلم ۱۵ دقیقه است و به موضوع خام‌همسری می‌پردازد.

سپس مهرابی تهیه‌کننده فیلم کمی از مراحل ساخت، همکاری سایر عوامل و برنامه‌های آینده این گروه گفت. او درباره‌ی نوشتن فیلمنامه گفت: «سیاوش شکوزاده که دانشجوی سال آخر کارگردانی سینما در دانشگاه سوره تهران است، کارگردانی، تصویربرداری و تدوین را بر عهده داشته و همچنین فیلم‌نامه را هر دو به صورت مشترک نوشته‌ایم که از مسعود غفوری نیز در مراحل اولیه نگارش آن کمک گرفتیم.» مهرابی در مورد تولید فیلم نیز توضیح داد: «این فیلم در محل خانه تاریخی فضل‌الله‌خانی فیلم‌برداری شده است. محبوبه جباری، آرام جباری و فاطمه صحراگرد بازیگران این فیلم‌کوتاه هستند که سعی کرده‌ایم از افراد جدید و علاقه‌مند به حوزه فیلم‌سازی و سینما بهره ببریم. طی مراحل ساخت دوستان زیادی ما را همراهی کردند که جا دارد از عبداله صلاحی، محمد خواجه‌پور، مهدی میری و نازنین قزلی به صورت ویژه تقدیر کنم.»

مهرابی در مورد سوژه داستان فیلم نیز گفت: «موضوع این فیلم به یکی از معضلات اجتماعی یعنی کودک‌همسری و خام‌همسری اشاره دارد که چند سالی‌ست بحث درباره‌ی آن داغ است.» او اعلام کرد: «فیلم به جشنواره فیلم کوتاه تهران ارسال شده و قصد شرکت در جشنواره‌های دیگری همچون نهال و کَل را هم داریم.» او درباره برنامه‌های آینده گروه نیز گفت: «به زودی پیش‌تولید پروژه بعدی که آن هم یک فیلم کوتاه با فضایی سنتی است، کلید خواهد خورد.»

فاطمه صحراگرد بازیگر نقش بهار نیز گفت: «از آنجاکه تجربه بازی و قرار‌گرفتن جلوی دوربین را نداشتم. ابتدا کمی شرایط برایم سخت بود؛ اما رفته‌رفته با آشناتر شدن با فضای این کار تجربه خوب و شیرینی برایم شکل گرفت و از کار کردن با این گروه خوشحالم.»
پس از صحبت‌های عوامل، نوبت به حاضرین در گاف رسید تا در بحث و نقد و بررسی فیلم مشارکت داشته باشند. مسعود غفوری که مدیریت جلسه را هم بر عهده داشت، ابتدا از خوشحالی خود بابت شنیده شدن اسامی جدید در صف عوامل این فیلم سخن گفت و همچنین به توجه کارگردان به جزئیات در فیلم اشاره کرد. او نقاط قوت و ضعف فیلم‌نامه را هم مورد بررسی قرارداد.

عزیز نوبهار با بیان آمار سالانه پدیده کودک‌همسری و مواد قانونی مرتبط با آن، از اهمیت موضوعی که برای فیلم انتخاب شده سخن گفت و همچنین اعلام کرد که از طرف «بنیاد فرهنگی نوبهار» از این کار حمایت صورت خواهد گرفت.

عبدالحسین محمدی نیز با اشاره به موضوع کودک‌همسری، از قوت فیلم‌نامه در پرداخت به این معضل اشاره کرد و نقدی را هم متوجه پایان‌بندی داستان دانست.

احمدرضا خودکامه فیلم را از منظر فنی مورد بررسی قرار داد و گفت: «ساختن این فیلم کار آسانی نیست و افرادی که با سینما و فیلمسازی آشنایی داشته باشند متوجه می‌شوند که کار دشواری انجام شده است.» او از قوت فیلم در پرداختن به جزئیات تمجید کرد. جواد آب افکن، رئیس انجمن فیلم و عکس گراش نیز به بحث فنی فیلم نقد داشت که گفت قصد دارد به صورت خصوصی با عوامل در میان بگذارد. چند نفر دیگر از حاضرین در جلسه به بررسی و نقد فیلم پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top