بستن

حاج رضا فدایی، خیر بنام گراش، درگذشت

هفت‌برکه گریشنا: حاج رضا فدایی، از خیرین بنام گراش، بامداد امروز سوم مهرماه ۱۳۹۸ در بیمارستان امیرالمومنین علی(ع) گراش درگذشت.

حاج رضا، فرزند جانعلی و متولد ۱۳۲۹، پنج پسر و دو دختر داشت و ساکن محله بندوشیخ بود. به گفته یکی از نزدیکان، او چند سالی با سرطان کلیه دست‌وپنجه نرم می‌کرد، و در محرم امسال نیز حدود یک هفته به خاطر عمل روده در بیمارستان بستری بود. شب گذشته به علت وخامت احوالش به بیمارستان منتقل شد، اما تلاش پزشکان برای احیای او نتیجه نداد و حدود ساعت ۳ بامداد جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

پیکر او امروز چهارشنبه، سوم مهرماه ۹۸، ساعت ۴ عصر، از ابتدای خیابان ریحان تشییع و در دارالرحمه گراش به خاک سپرده خواهد شد. مراسم ختم او در مسجد صاحب‌الزمان(عج) (مردانه) و در منزل مرحوم به آدرس پشت استادیوم، روبه‌روی مدرسه رهنورد (زنانه) برگزار خواهد شد.

نام حاج رضا فدایی در سال‌های اخیر با فعالیت‌های خیریه و عام‌المنفعه در گراش گره خورده است. ساخت و تجهیز ساختمان اداره راهنمایی و رانندگی گراش (خبر در گریشنا)، ساخت همراه‌سرای بیماران بیمارستان امیرالمومنین علی(ع) گراش (خبر در گریشنا)، ساخت پارک محله‌ای فدایی در محله شهید بهشتی (خبر در گریشنا) و ساخت بخشی از بلوار گراش-لار و سرمایه‌گذاری در پروژه بازارچه مرکزی گراش از مهم‌ترین کارهای عام‌المنفعه او بود.

حاج رضا فدایی در حاشیه کلنگ‌زنی پارک و همراه‌سرای بیماران، در خرداد ۱۳۹۷، به خبرنگار هفت‌برکه گفته بود: «تعداد کارهای انجام شده زیاد است و خدا را شکر می‌کنم که این توفیق را به من داده است تا این کارهای خیر را انجام دهم. در بیمارستان گراش همکاری داشتم، ساختمان پلیس راهنمایی رانندگی گراش و بازارچه مرکزی شهرستان گراش را نیز به اتمام رساندم. اگر عمری باقی باشد در آینده هم در خدمت مردم شهرم با انجام کارهای دیگر خواهم بود.»

خبرهای مربوط به او را در این صفحه گریشنا بخوانید.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

5 نظر

  1. خدا رحمتش کند.واقعا بوستان زیبا و به روزی در محله شهید بهشتی ساخته و با یه تیر دو نشون گرفته و مراسم عزاداری هم در اونجا انجام می شود .روحش قرین رحمت

  2. بازگشت همه بسوی اوست
    درگذشت زنده یاد حاج رضا فدای نیک اندیش گراشی را خدمت خانواده محترم ان مرحوم و مردم گراش تسلیت عرض میکنم . مرحوم فدایی یکی از دوستان خوب و با مرام بود که فقدانش موجب تاثر و تاسف گردید ، خداوند به خانواده و فرزندان ان مرحوم صبر و بردباری عنایت فرماید و برای ان عزیز سفر کرده علو درجات از درگاهش خواستاریم .
    روحش شاد و یادش گرامی باد .
    اکبری

  3. با سلام و عرض تسلیت به خانواده‌ی مرحومم حاج رضا فدایی.
    بنده دیروز بهترین همسایه‌ام و دومین برادرم را از دست دادم.
    حاج رضا را از چهل سال قبل، پیش از اینکه در گراش و در محله بندوشیخ همسایه دیواربه‌دیوار بشویم، در دبی و گراش می‌شناختم. بعد که همسایه شدیم، حاج رضا را مثل دومین برادر خودم می‌دانستم.
    در اخلاق و گفتار هیچکس حتی برادر خودم با او یکسان نبود. مادر پیرم در سن نود و دو سالگی همیشه به احترام و بزرگی نام حاج رضا را می‌برد.
    در واقع بنده احمد غفوری امروز عزادار درگذشت همسایه‌ای هستم که سراسر گراش در عالم همسایگی و دیوار به دیوار بودن خانه ها نظیر نداشت.
    همسایه ای که به فرمایش رسول اکرم (ص) و حضرت علی (ع) «الا الا اوصاکم بجوارکم.» الا الا نسبت به همسایه هاتان به جوارتان.
    از راه دور با چشمانی که لحظه به لحظه و بی اختیار اشک ممتد سرازیر صورتم هست، به خانواده محترم او و فرزندانش عرض تسلیت دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top