بستن

نتایج گراشی‌ها در کنکور ارشد و دکترای ۹۸

هفت‌برکه گریشنا: نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۸ اعلام شد. گریشنا تاکنون خبر قبولی سه نفر را در دانشگاه‌های تهران و شیراز دریافت کرده است. این خبر در صورت دریافت اطلاعات قبولی افراد دیگر تکمیل خواهد شد.

سعید سرخی برای گذراندن دوره‌ی کارشناسی ارشد خود در رشته‌ی ارتباط تصویری به دانشگاه هنر تهران می‌رود.

کوثر حسن‌زاده نیز دوره‌ی کارشناسی ارشد را در رشته‌ی مهندسی شهرسازی در دانشگاه شیراز طی می‌کند.

مجتبی بنی‌اسدی دبیر آموزش و پرورش در رشته کارشناسی ارشد بیوسیستماتیک جانوری در دانشگاه شیراز قبول شده‌ است.

حمید محمودزاده نیز رشته روانشناسی بالینی را در پردیس دانشگاه تهران ادامه خواهد داد.

محمد مهرابی برای گرفتن دکترا رشته‌ی معماری به دانشگاه علوم و تحقیقات واحد بین‌الملل قشم می‌رود.

حسن جبرالدینی پذیرفته شده‌ی دوره‌ دکترا رشته‌ی تربیت بدنی گرایش مدیریت و ورزش در دانشگاه آزاد شیراز است.

علی دانشور دوره‌ی دکترا رشته‌ی تربیت بدنی گرایش فیزیولوژی ورزشی را در دانشگاه بجنورد می‌خواند.

 

سعید سرخی رتبه‌ی ۴ و کوثر حسن‌زاده رتبه‌ی ۵ کنکور کارشناسی ارشد امسال را به دست آورده بودند.

 

خبرنگار هفت‌برکه در یک گفت‌وگوی کوتاه تلفنی با این قبول‌شدگان کنکور سراسری، از آن‌ها خواسته است تا خود و رشته‌‌ای که در آن تحصیل خواهند کرد را معرفی کنند.

سعید سرخی ۲۲ سال دارد و فرزند دکنر محمود سرخی است. او درباره‌ی تحصیلاتش می‌گوید: «دبیرستان در رشته‌ی ریاضی- فیزیک در مدرسه‌ی ولی عصر(عج) گراش تحصیل کردم و دوره‌ی کارشناسی را در رشته‌ی معماری در دانشگاه شیراز گذراندم. پایان‌نامه‌ام را دو ترم پیش تحویل دادم و برای کنکور کارشناسی ارشد خودم را آماده کردم.»

او رشته‌ای را که در آن پذیرفته شده اینگونه معرفی می‌کند: «اگر به صورت عامیانه بخواهم رشته‌‌ی ارتباط تصویری را معرفی کنم، در واقع همان طراحی گرافیک است. افراد در گرایش عکاسی و انیمیشن، ارتباط تصویری، تصویرسازی و نقاشی باید در کنکور هنرهای تصویری و طراحی شرکت کنند. بعد از قبولی اولیه، نوبت به کنکور عملی می‌رسد که من برای دادن این کنکور به تهران رفتم. نمره‌ی کنکور عملی با نتیجه‌ی نهایی کنکور سراسری محاسبه و قبولی‌های هر رشته تعیین و معرفی می‌شوند.»

سرخی در ادامه صحبت‌هایش توضیح می‌‌دهد: «رتبه‌ی نهایی من در کنکور هنرهای تصویری و طراحی‌ با در نظر گرفتن کنکور عملی ۴ بود. این رتبه‌ی نهایی (کارنامه نهایی) در هر کد رشته به‌ صورت مجزا مشخص می‌شود. مثلاً رتبه‌ام برای شبانه دانشگاه تهران ١۶ بود که تا ١۵ قبول شدند و برای دانشگاه هنر تهران ۴.»

کوثر حسن‌زاده ۲۳ سال دارد و فرزند دکتر جعفر حسن‌زاده است. او لیسانس رشته‌ی مهندسی شهرسازی را از دانشگاه شیراز گرفته است. حسن‌زاده رشته‌اش را این طور معرفی می‌کند: «کنکور رشته‌ی شهرسازی دو گرایش دارد: طراحی شهری و برنامه‌ریزی شهری. من برای ادامه تحصیل گرایش طراحی شهری را انتخاب کردم. در مرحله‌ی اول کنکور سراسری رتبه‌ی ۹ شدم و امتحان عملی نیز ۷۴ درصد را به دست آوردم با جمع رتبه‌‌ی کنکور و آزمون عملی به رتبه‌ی ۵ کنکور سراسری رسیدم.»

بعد از موفقیت حسن‌زاده و به دست آوردن رتبه‌ی تک رقمی در کنکور سراسری، موسسات کنکوری با او تماس گرفته‌اند و به او پیشنهاد همکاری داده‌اند، او می‌گوید: «یکی از این موسسات، موسسه‌ی ایران شهرساز بود که من پیشنهاد آن‌ها را پذیرفتم و در حال حاضر مشاور کنکور این موسسه‌ی اینترنتی هستم. به پیشنهاد همکاری با موسسه‌ی مرکز معماری نیز فکر می‌کنم، ولی فعلا تصمیمی در این رابطه نگرفته‌‌ام.»

مجتبی بنی‌ اسدی دبیر زیست‌شناسی دبیرستان‌های گراش دیگر پذیرفته کنکور ارشد امسال است بنی‌اسدی دانش‌آموخته دبیری زیست‌شناسی دانشگاه شهید باهنر اراک است. او در مورد شرایط خود می‌گوید: «با توجه به این که در آموزش و پرورش شاغل هستم باید ببینم برنامه درسی دانشگاه و ساعت‌های تدریس هماهنگ می‌شود یا نه. مدیران مدارس و اداره گراش همکاری می‌کنند ولی برنامه دانشگاه هنوز معلوم نیست.» (مصاحبه با مجتبی بنی‌اسدی در گریشنا)

حمید محمودزاده ۳۰ سال دارد و مدرک کارشناسی‌اش را تابستان همین سال ۹۸ در رشته‌ی روانشناسی از دانشگاه آزاد مرودشت گرفته است. او با رتبه ۲۳۰ کنکور ارشد، به واحد پردیس بین‌الملل دانشگاه تهران می‌رود تا رشته‌ی مورد علاقه‌اش، روانشناسی بالینی، را ادامه بدهد. محمودزاده که آموزش خلبانی نیز دیده است، می‌گوید: «انتخاب‌هایم را منحصر به تهران کردم تا در کنار شروع کار در تهران بتوانم تحصیلاتم را نیز ادامه بدهم.»

محمد مهرابی، ۲۸ سال دارد و فرزند قنبر است. او دوره‌ی کارشناسی را در رشته‌ی معماری در دانشگاه پیام نور اوز گذرانده و مدرک کارشناسی ارشد را از دانشگاه آزاد لار گرفته است. مهرابی امسال در دوری دکتری رشته معماری- معماری، دانشگاه آزاد علوم تحقیقات واحد بین‌الملل قشم پذیرفته شده است.

مهرابی جزو استعدادهای درخشان است و در دوره‌ی دکتری بدون کنکور پذیرفته شده است. او توضیح می‌دهد: «سه یا پنج نفر از متقاضیان با معدل برتر ورودی هر رشته می‌توانند در دوره‌های بدون آزمون استعدادهای درخشان ثبت نام کنند. مصاحبه‌ی ورودی دانشگاه این دوره برای ما هم زمان بود با مصاحبه‌ی ورودی افرادی که کنکور دکتری قبول شده‌اند. من برای دادن مصاحبه به واحد علوم تحقیقات تهران رفتم و خوشبختانه پذیرفته شدم. اما از آن جایی که بر اساس قانون دانشگاه آزاد، امتیاز قبولی هر پذیرفته شده در مقطع دکتری تا یک سال بعد محفوظ است، و به دلیل گذراندن دوره‌ی سربازی‌ام، با یک سال تاخیر وارد دانشگاه می‌شوم.»

او برای معرفی رشته‌ی معماری گفت:«خیلی‌ از افراد فکر می‌کنند رشته‌ی معمای شبیه عمران است و با حساب و کتاب سروکار دارند. در حالی که رشته‌ی معماری بیشتر با هنر سروکار دارد.»

حسن جبرالدینی فرزند قنبر است و ۳۱ سال دارد. او در دوره‌ی دکترا رشته‌ی تربیت بدنی گرایش مدیریت و ورزش پذیرفته شده است اما تصمیمی برای رفتن به دانشگاه و گذراندن این دوره ندارد. او می‌گوید:«من دوره‌ی کاردانی را در دانشگاه آزاد لار و دوره‌ی کارشناسی و کارشناسی ارشد را در دانشگاه آزاد شیراز پذیرفته شدم امسال نیز دوره‌ی دکترا را در این دانشگاه قبول شدم ولی برای این که در دانشگاه بهتری قبول شوم سال بعد نیز در آزمون شرکت می‌کنم و امسال تصمیم به رفتن به دانشگاه ندارم.»

او در حال حاضر معلم ورزش مدرسه‌ی غیرانتفاهی مهرآوران و رئیس هیات بدمینتون شهرستان گراش است. جبرالدینی از سال ۹۴ تا ۹۷ در سمت روابط عمومی اداره ورزش و جوانان مشغول به کار بوده است.

علی دانشور فرزند عبدالغفور و ۳۳ ساله است. او دوره‌ی کارشناسی را در رشته‌ی تربیت بدنی و علوم ورزشی در دانشگاه آزاد ارسنجان خوانده است و مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌ی فیزیولوژی ورزشی را از دانشگاه آزاد جهرم گرفته است. او برای گذراندن دوره‌ی دکترا در رشته‌ی فیزیولوژی ورزشی به دانشگاه آزاد بجنورد می‌رود.

او با اشاره به این که ۳ سال به صورت مداوم در کنکور دکترا شرکت کرده و پذیرفته شده اما به دانشگاه نرفته است، می‌گوید:«من ۳ سال که در آزمون دکترا قبول می‌شوم حتی ۲ سال پیش در کنکور دولتی پذیرفته شدم اما به دلیل شرایط کاری نتوانستم به دانشگاه بروم اما امسال تصمیم دارم وارد دانشگاه شوم و ادامه تحصیل دهم.»

او در حال حاضر در بخش مدیریت دانشجویی و تربیت بدنی در دانشکده‌ی علوم پزشکی گراش فعالیت دارد و پیش از این نیز در حوزه‌ی مدیریت دانشجویی و مدیریت فرهنگی این دانشکده فعال بوده است.

اگر از قبولی افراد دیگر در کنکور ارشد و دکترا اطلاع دارید، برای تکمیل این خبر گریشنا را یاری کنید.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

4 نظر

  1. تبریک عرض میکنم خدمت هر چهار دانشجوی عزیز امیدوارم در مقطع ارشد هم موفق باشند.
    خانم یوسفی چطور میشه برای گریشنا خبر فرستاد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top