بستن

تولد یک روستا در گراش

هفت‌برکه – گریشنا: واگذاری اراضی مسکونی برای روستای تازه‌تاسیس چک‌چک آغاز و کلنگ‌ ساخت خانه‌های مسکونی به زمین زده شد.

به گزارش هفت‌برکه، امروز سوم شهریورماه ۹۸، در دومین روز از هفته دولت، مسئولین شهرستان گراش بعد از کلنگ‌زنی ساخت مدرسه ۶ کلاسه عبداللهی، به روستای چک‌چک رفتند تا کلنگ ساخت‌و‌ساز منازل مسکونی را در این روستا به زمین بزنند. روستای چک‌چک در فاصله ۲۵ کیلومتری غرب گراش و از توابع بخش ارد است. بیش از ۳۰۰ نفر جمعیت عشایر دشت بالا و منطقه بونمات در قالب ۶۰ خانوار در این روستا تجمیع خواهند شد.

اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش، با اشاره به اینکه برای ارائه خدمات به روستا باید زیرساخت فراهم شود گفت: «برای اینکه دولت بتواند به نقطه‌ای خدمات ارائه بدهد، باید زیرساخت‌های قانونی آن فراهم شود. با پیگیری‌های انجام شده، تمام مسائل زمین‌شناسی و غیره در این منطقه در نظر گرفته شد تا ساخت‌وساز شروع شود و بعد از ساخت‌وساز و جلوگیری از پراکنده‌سازی، به زودی خدمات بعدی مثل آب، گاز، تلفن به این روستا می‌آید.»

بیژن جمشیدی، رئیس اداره بنیاد مسکن شهرستان گراش، نیز اظهار داشت: «۱۰ هکتار از اراضی برای تاسیس شهرک چک‌چک تفکیک شده و تمامی مسائل فنی در آن رعایت شده است. تلاش کرده‌ایم هویت روستایی و عشایری در آن حفظ شود و در این ده هکتار تنها ۷۲ قطعه مسکونی با متراژ بالای ۶۰۰ متر داریم و مابقی برای معابر، خدمات و فضای سبز لحاظ شده است.»

اصغر صمیمی، رییس شورای روستای چک‌چک، با بیان مشکلات و درخواست‌های مردم این روستا گفت: «عمده‌ترین مشکل این روستا نبود راه ارتباطی از مرکز شهرستان به روستای چک‌چک و ارد است، از مرکز شهرستان تا روستا حدود ۲۵ کیلومتر و از روستا تا ارد هم ۴۰ کیلومتر جاده خاکی است که تقاضا داریم جاده اصلی سریعتر انجام شود. برق‌رسانی به روستا، سرو سامان گرفتن جاده فرعی و اتصال به جاده اصلی و خدماتی مثل آب و گاز  از دیگر درخواست‌های ما است که امیدواریم سریع‌تر به این روستای محروم کشیده شود.»

صمیمی در گفتگو با گریشنا در مورد این روستا گفت: «سعی کرده‌ایم بهترین نقطه برای روستا در نظر گرفته شود. با توجه به نزدیک بودن خط انتقال آب سد سلمان و برق، انشالله به سرعت کار ارائه خدمات به نتیجه برسد.»

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

2 نظر

  1. دست شما هم درد نکند برای روستایی که هنوز ساخته نشده می خواهید اب و برق و گاز و تلفن بیارید .آقای مسئول مخابرات مسکن کوثر بعد از ۳سال هنوز تلفن نداریم و اصلا فکر کنم رییس مخابرات فراموش کرده هست .واقعا چقدر مسئولین باید سهل انگار باشند و خودشان را به بی خیالی بزنند .الان به نفع مخابرات هست که مشترکین بیشتر داشته باشد ولی اصلا بی تفاوت هستند .ما روزی که اومدیم مسکن کوثر اب و برق و گاز و جاده آسفالت داشت و تمام مسئولین چه اداره گاز و برق و اداره آبفا و شهردار به موقع عمل کردند ولی مسئول مخابرات خودش را به خواب زاده و با این کارش گل به خودی می زند و باعث ضعف و سهل انگاری می شود .

  2. مخابرت ضعیفترین اداره درگراش است ۲۰ سال است که حتی زیرساخت شبکه تلف تابت در جاده گراش لار اجرا نشده طوری که دوست سیصد متر تیر زدیم وسیم های تلفن هم سالی چند بار میدزدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top