بستن

پنجمین طلوع «هشتمین آفتاب» در گراش

هفت‌برکه – گریشنا: با بالا رفتن پرچم آستان قدس رضوی در صحن نمادین انقلاب از حرم مطهر امام رضا(ع)، پنجمین همایش هشتمین آفتاب در حسینیه‌ی ابوالفضل(ع) گراش آغاز شد.

به گزارش هفت‌برکه، چهارشنبه نوزدهم تیرماه ۱۳۹۸، صحن نمادین انقلاب در گراش آرام‌آرام مملو از جمعیت می‌شد. ارتباط مستقیم تلویزیونی با حرم مطهر امام رضا(ع) و پخش صدای نقاره‌خانه و مداحی، حال و هوای معنوی فضا را بیشتر می‌کرد.

با قرائت قران، برنامه به صورت رسمی شروع شد. میلاد نورانی، مجری برنامه با خواندن اذن دخول در اولین شب همایش هشتمین آفتاب، رو به سوی مردم حاضر در این همایش گفت: «امیدوارم با هر حاجتی که روی این فرش نشسته‌اید، در این ایام مبارک و پر از عرفان و معنویت، حاجت‌روا شوید و همچنین مهر تایید ورود به حرم و صحن و سرای امام رضا(ع) در مشهد‌ مقدس را بگیرید.»

دبیر اجرایی همایش: هدف ما آشنایی نسل جوان با سیره نبوی از طریق هنر است

محمد رستم‌پور، مدیر اجرایی همایش هشتمین آفتاب، برای خواندن بیانیه به روی سن دعوت شد. در بخشی از این بیانیه آمده است: «درست است که این بنرها فقط شبیه‌سازی شده است. ولی ما به این باور رسیده‌ایم که این بنرها و چوب‌ها نیستند که حس و آرامش به ما می‌دهند. بلکه وجود خود حضرت رضا(ع) است که ما را از خانه به این حسینیه کشانده است تا شب‌های ولادتش را جشن بگیریم و از راه دور به او سلام دهیم.» او هدف برگزاری همایش را نیز چنین توضیح داد: «همایش هشتمین آفتاب با وجود هزینه‌های سنگین در اجرا، همواره سعی دارد با شیوه‌های مناسب و تاثیرگذار از طریق هنر و تخیل، نسل جوان را با ارزش‌های اخلاقی و علمی حضرت رضا(ع) آشنا سازد تا تبلور سیره رضوی را نهادینه کند.»
او درباره‌ی برنامه‌های دیگری که به برکت این همایش در سطح شهرستان گراش انجام می‌گیرد نیز صحبت کرد: «برنامه‌های همایش هشتمین آفتاب فقط مختص به پنج شب برگزاری همایش نیست. بلکه در طول سال، برنامه‌های مختلفی از جمله اعزام افراد کم‌بضاعت به مشهد مقدس، تهیه لوازم‌التحریر و تقسیم بین کودکان نیازمند، اهدای کمک‌های نقدی به بیماران نیازمند و غیره نیز به برکت برگزاری این همایش صورت گرفته است. سیاست کاری هیات مدیره و همچنین خیرین این مجموعه بر این است که کمک‌ها کاملا مخفیانه و بدون رسانه‌ای کردن انجام بگیرد. به همین سبب، از ذکر جزییات آن معذورم. امیدوارم امام هشتم این مجموعه‌ کارهای خیر را بپذیرد.
و امیدوارم بتوانیم امسال نیز همچون سال‌های قبل، پنج شب و روز شادی و سرور بر لب‌های شما بنشانیم.»

بعد از خواندن بیانیه، مدیر اجرایی همایش در گفت‌وگوی کوتاه به چند سوال مجری برنامه پیرامون مقدمات برگزاری همایش هشتمین آفتاب پاسخ داد و گفت: «مقدمات اجرای این همایش و آماده کردن دکور از یک ماه قبل و بعد از عید سعید فطر آغاز شد، ۴۵ خادم مرد و ۳۵ خادم زن با وجود مشغولیت‌های شخصی در طول این مدت با ما همکاری داشتند که من این‌جا از تک‌تک آن‌ها قدردانی می‌کنم.»

او در مورد ایده‌ی اجرای این برنامه توضیح داد: «پنج سال پیش در سفر اربعین به کربلا دوستان صحن انقلاب را در نجف اشرف شبیه‌سازی کرده بودند. آن‌جا ایده‌ی اجرای این برنامه در گراش به ذهنم رسید تا فضایی ایجاد شود که کسانی که حتی یک بار هم به مشهد مشرف نشده‌اند یا کسانی که شرایط سفر به مشهدالرضا(ع) را ندارند بتوانند از آن بهره‌ی معنوی ببرند.»

امام جمعه: این فضا تداعی حضور در حرم امام رضا(ع) است

سید مجتبی معصومی به عنوان پیرغلام همایش بزرگ هشتمین آفتاب، مسئولیت برافراشتن پرچم آستان قدس رضوی را برعهده داشت. این برنامه با مداحی حسین یوسفی، محمد رستم‌پور و سید مجتبی معصومی همراه بود.

از حجت‌الاسلام و المسلمین بخشایش‌پور، امام جمعه‌ی گراش و رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت، به دلیل همراهی‌اش در اجرای همایش هشتمین آفتاب تقدیر شد. او برای ایراد سخنرانی به بالای سن دعوت شد. امام جمعه بعد از قدردانی از تیم برگزار‌کننده‌ی همایش هشتمین آفتاب گفت: «از زحمات یک‌ماهه‌ی شیفتگان علی‌ بن‌ موسی‌ الرضا(ع) تشکر می‌کنم که این فضای نورانی و زیبا را فراهم کردند؛ فضایی که قرار گرفتن در آن، تداعی حضور در حرم امام رضا(ع) را دارد.»

او با اشاره به این که فردا دادگستری شهرستان گراش نیز به صورت رسمی افتتاح می‌شود، از حضور حجت‌الاسلام موسوی، مدیر کل دادگستری استان، و معاونین و قضات و سایر مهمانان نیز قدردانی کرد.

مدیر کل دادگستری: خوشحالیم که شهرهای کوچک مانند گراش دست‌نخورده باقی مانده است

حجت‌الاسلام موسوی، مدیر کل دادگستری استان، بعد از ابراز خشنودی از قرار گرفتن در فضای نمادین حرم امام رضا(ع) به نهم ذی‌القعده و روز عفاف و حجاب نیز اشاره کرد و گفت: «مقابله‌ی علنی با مظاهر فساد در دستور کار است. دشمن روی فرهنگ عفاف و حجاب خیلی کار می‌کند. در مغازه‌ها لباس پوشیده گیر نمی‌آید و فروشگاه چادر مشکی به زحمت گیر می‌آید. ما خوشحالیم که شهرهای کوچک مانند گراش، لارستان و دیگر شهرهای جنوب استان دست‌نخورده باقی مانده است و به واسطه‌ی تدین مردم، دشمن در آن رخنه ایجاد نکرده و به قوت خود باقی است. نگذارید دشمن بر شما غلبه کند و بی‌حیایی و بی‌حجابی را در استان و شهر ترویج کنند.»

او با بیان این موضوع که به همت خیرین فردا ساختمان جدید دادگستری شهرستان با هدف تکریم مردم افتتاح خواهد شد، می‌گوید: «درهای دادگستری به روی مردم باز است و سعی داریم حقوق شهروندان و متهمان پایمال نشود و کار مردم بدون معطلی و در بازه‌ی زمانی دو و سه ماهه انجام شود و آدم فاسد نزدیک دادگاه نیاید و هیچ کدام از همکاران ما اجازه کج‌دستی به خودش ندهد. فردا بعد از مراسم افتتاح ساختمان جدید دادگستری و بعد از اقامه نماز ظهر و عصر ملاقات مردمی خواهیم داشت تا مشکلات و سوالات مردم را بشنویم و به آن پاسخ دهیم.»

او با اشاره به حضور خیرین و نیک‌اندیشان در گراش گفت:« امیدوارم کمک به زندانیان جرایم  غیر عمد محدود به جشن گلریزان نباشد و با حمایت خیرین هیچ زندانی غیر عمدی در زندان نباشد.»

حجت‌الاسلام موسوی با این توصیف که مردم گراش روحیه‌ی اصراف ندارند، گفت: «مردم گراش از اسراف پرهیز می‌کنند و برای اهل‌ بیت(ع) هزینه می‌کنند و هزینه‌ی غیرضرور نمی‌کنند. پیشنهاد ما هم این است که برای ائمه هزینه کنید و خیراندیشان مردم را بفرستند حرم امام رضا(ع).»

شب اول همایش هشتمین آفتاب با مداحی شالبافان، مداح مطرح کشوری از قم و اجرای گروه سرود آدینه به پایان رسید.

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top