بستن

پیام تسلیت: امروز «عبدالله» را تا آسمان بدرقه می‌کنیم

هفت برکه – آگهی تسلیت: به مناسبت درگذشت عبدالله نظامی شهروند نمونه و خادم شهدای گمنام، هیات امنای آستان مقدس شهدای گمنام پیام تسلیتی را منتشر کرد. 

متن این پیام تسلیت بدین شرح است:

حاج عبداله عزیز
بدون شک شهیدان گمنام جهت استقبال تو از عرش به فرش می‌آیند و تو را در آغوش خود گرفته و باخود به منزل ابدی می‌برند؛ خوشا به حالت که ۱۸سال خدمت صادقانه به شهداء گمنام را سرمایه‌ی عظیم حیات ابدی نموده و خود را هم‌نشین آنانی نمودی که عند ربهم یرزقونند.
گرچه امروز با تنی خسته از درد و رنج دنیایی از پیش ما رفتی اما یقین داریم که با روحی شاد و دلی خرم قدم در وادی حیات ابدی نهاده و در روح و ریحان الهی به آرامش همیشگی رسیده‌ای و ای شهدای شهرستان گراش الان که میزبان مهربانتان خود به میهمانی شما آمده است و در این لحظات ورودش به دستگیری شما نیازمند است، پذیرای او باشید که عمرش را در پذیرایی از زائرین شما گذاشت.
چه روزها که به دفعات با پای پیاده مسیر کوهستانی و صعب العبور کلات را برای رسیدن به شما طی نمود. نه گرمای خرماپزان تابستان و نه سرمای استخوان سوز زمستان مانع اراده این مرد الهی در خدمتگذاری به شما نشد. هر چه داشت در طبق اخلاص گذاشت و تقدیم فرهنگ شهادت و ایثار نمود.
و ای همشهریان عزیز بر ماست که به پاسداشت این شخصیت بزرگ  خستگی ناپذیر،چهره‌ی ماندگار، شهروند نمونه و انسانی تلاشگر و مخلص و مردی دوست داشتنی برای همگان همت گذاریم و با شرکت در مراسم بزرگداشت او که بدون شک با عطر حضور شهدای گمنام معطر است او را تا آسمان بدرقه نماییم و از این رهگذر ذخیره گرانقدری برای فردای خودمان پس انداز نماییم.
لذا ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم و تمامی بازماندگان آن عزیز از همشهریان عزیز جهت شرکت در مراسم تشییع ،تدفین و فاتحه خوانی آن عزیز دعوت به عمل می آید.
هیات امنای آستان مقدس شهدای گمنام

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

6 نظر

  1. گراش یکی از خدوم ترین و بی ادعاترین زحمتکشان خود را از دست داد.بی چشم داشت بودن و مخلصانه کار کردن از ویژگیهای بارز ایشان بود.خدایش بیامرزد

  2. ان سفر کرده که صد قافله دل همره اوست
    هر کجا هست خدایا به سلامت دارش
    اناالله و انا الیه راجعون
    مشیت الهی بر این تعلق گرفته که در عزای مردی مخلص و خستگی ناپذیر و اسوه تلاش و خدمت بی مزد و منت به سوگ بنشینیم و این بارزترین فلسفه افرینش در فراخنای بی کران هستی و یگانه راز جاودانگی ، درگذشت شادروان عبدالله نظامی را به خانواده های محترم نظامی ، مهرابی ، شیروان و مردم گراش تسلیت عرض نموده ، برای ان عزیز سفر کرده غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه بی کرانش خواستاریم .
    اکبری

  3. خدا رحمتت کنه ,کاشکی صدام به گوشش برسه ,همینطور که میرفت خادمی شهدای گمنام رو میکرد ,صدامو به همون شهدا برسونه ,بگه یا درستش کن یا تمومش کن خسته شدم

  4. با سلام .حقیقتا فردی مخلص و بی ادعا و بی هوا و تکبر بود .در یکی از راهپیماهایکه با دوستان شبانه میرفتیم قرار گذاشتیم برویم اون بالا شهدای گمنام را هم زیارت کنیم و فاتحه ای بخوانیم قبل از رسیدن به قله دیدم موتوری هم انجا بود پرسیدم موتور مال کیه دوستان ظاهرا میدونستند وقتی رسیدیم بالا دیدم خودش و پسرکی کوچک تنهایی اونجا هستند .جویای حال و احواش شدم با تواضع و خوشرویی جوابم داد البته من نمدانستم با ان بیماری مهلک دست و پنجه نرم میکند .خلاصه میگفت با عشق به شهرم هر موقع خرایی چیزی برای اون دستگاها پیش بیاد حتی نصف شب هم اگر باشد تنهایی برای پیگری و رفع نواقص به تهران هم میروم و اینکه در خدمت شهدای گمنام هم هستم . در اخر برای روح مخلصش ارزوی غفران الهی و برای بازماندگان صبر جمیل از درگاه باریتعالی خواستارم…والسلام

  5. مردی که برای انسانیت مرز قائل نبود
    به پاس گرامیداشت یاد و خاطره شادروان عبدالله نظامی نیکوکار گمنامی که برای انسانیت حد و مرزی قائل نبود . انسانهای بزرگ همواره در اندیشه دیگرانند و دل در گرو خدمت به مردم می نهند چون خدمت به مردم را سیره بزرگان دین و دانش می دانند . عنایت قران کریم بر توجه به امور دیگران به حدی است که انفاق و گره گشای از کار مردم شرایط فهم بهره جستن از روح هدایت گری قران می دانند چنان که خداوند در ایه های ۲ و ۳ سوره بقره بر ان تاکید می فرمایند ، احسان در حق دیگران بیش از هر چیزی موجب ابیاری مزرعه دل صاحب احسان می شود و عطش درونی او را فرو می نشاند و کامیاب هر دو جهان اش می سازد . مرحوم عبدالله نظامی مصداق این صفات نیک و پسندیده بود که خدمت بی ریا و بی مزد و منت اش گویای این واقعیت است ، زندگی این مرد خوش قلب و مردمی مرا به یاد ارسن میناسیان ارمنی تبار نیکو کار گیلانی انداخت که به موسیو ارسن و مسیح گیلان شهره بود ، موسس داروخانه شبانه روزی رشت بود و اساس اولین خانه سالمندان ایران در رشت را بنا نهاد که دکتر علی بهزادی روزنامه نگار و مدیر مجله خواندنیها در بخشی از کتاب شبه خاطرات اش به خصایل انسانی وی پرداخته و چهره این مرد نیکوکار را به تصویر کشیده و نقل است که حتی ایت ا… ضیابری یکی از بزرگان گیلان هم برای گره گشای کار مردم با این ارمنی انساندوست به مشورت می نشست . عبدالله نظامی هم با ان اندام نحیف و درد جانکاهی که به جانش افتاده بود تا اخرین روزهای زندگی از تلاش و خدمت به همنوع بخصوص شهدای گمنام دست بر نداشت تا لبخند معصومانه اش برای همیشه در خاطره ها به یادگار بماند و یادش را گرامی بداریم .
    بس بگردید و بگردد روزگار
    دل به دنیا در نبندد هوشیار
    نام نیکو گر بماند ز ادمی
    به کزو ماند سرای زرنگار
    اکبری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top