بستن

امام جمعه گراش: «هشتمین آفتاب» کم‌نظیر و آبروی این شهرستان خواهد بود

هفت‌برکه – گریشنا: اولین جلسه‌ی شورای فرهنگ عمومی شهرستان گراش در سال جاری به ریاست حجت الاسلام و المسلمین بخشایش‌پور، امام جمعه گراش؛ و با حضور فرودی، فرماندار؛ و اعضای حقیقی و حقوقی این شورا روز سه‌شنبه، چهارم تیرماه ۱۳۹۸در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان گراش برگزار گردید. محور اصلی مباحث این جلسه، دهه کرامت و بزرگداشت هرچه بهتر مناسبت‌های فرخنده این ایام بود.

حجت‌الاسلام بخشایش‌پور با توجه به در پیش بودن ایام دهه کرامت، اظهار داشت: «برنامه هشتمین آفتاب کم‌نظیر بوده و آبروی این شهرستان خواهد بود که قطعا همه دست‌اندرکاران این برنامه‌ی تاثیرگذار را مشمول دعای خاص حضرت ثامن الحجج علیه السلام خواهد نمود.» رییس شورای فرهنگ عمومی به شفاف‌سازی در بحث هزینه‌ها اشاره کرد، و از ادارات و نهادهای شهرستان درخواست نمود تا با عهده‌دار شدن مسئولیت بخشی از برنامه‌ها، بار مالی این رخداد آیینی را کمتر نمایند.

اصغر فرودی، فرماندار گراش، نیز در همین خصوص اظهار داشت: «اگر چه به محدودیت اعتباری دستگاه‌های اجرایی وافقیم، ولی از همه‌ی مدیران درخواست دارم در بحث تامین مهمان‌سرا جهت اسکان میهمانان و تامین خودروهای مورد نیاز این همایش بزرگ، همکاری نمایند.» وی تاکید کرد باید از ظرفیت ادارات کل مربوطه در استان و برخی از دستگاه‌های شهرستانی به صورت ویژه بهره گرفت.

مهدی آیینه‌افروز، دبیر شورای فرهنگ عمومی، نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش جلسه قبل شورا، خواستار اهتمام هر چه بیشتر اعضا جهت عملیاتی کردن مصوبات شورا شد.

در این جلسه، محمدعلی شامحمدی، دبیر همایش هشتمین آفتاب شهرستان گراش، به ارائه برنامه‌های دهه کرامت پرداخت و گفت: «پنجمین همایش از تاریخ ۱۹ تا ۲۳ تیرماه به مدت پنج شب وشش روز در حسینه حضرت ابوالفضل(ع) گراش با برنامه‌های سخنرانی، نمایشگاه‌ها، برنامه‌ی زیر سایه خورشید، بازسازی هنری صحن انقلاب، جشنواره نقاشی به رنگ حرم و پنج برنامه شاخص فرهنگی دیگر اجرا خواهد شد.»

از مهم‌ترین مصوبات این جلسه، می‌توان به تشکیل ستاد بزرگداشت دهه کرامت در شهرستان، تغییر وقت برگزاری اکثر جلسات اداری از جمله جلسه شورای فرهنگ عمومی به پایان وقت اداری به جهت احترام به وقت مراجعین به دستگاه‌های اجرایی، و تشکیل شورای راهبردی با هدف فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن معارف غنی اسلامی و اصلاح برخی از موارد خاص هزینه‌بر، مانند مجالس ختم اموات و کم کردن هزینه‌های مصرفی، اشاره کرد. اعضا همچنین به اتفاق بر تشکیل و راه‌اندازی شورای محله‌ای در مساجد به منظور کم کردن آسیب‌های اجتماعی تاکید کردند.

2 نظر

  1. کاش ذره ای از پرتو هشتمین آفتاب نصیب خاکروبه نشین های مجاور داروخانه طرابادی میشد. انسانیت، ثروت، فرهنگ …. گراش؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top