بستن

دکتر فتحی هم از شورا رفت / محمد ناصری به شورا می‌آید؟

هفت‌برکه گریشنا: بعد از دو ماه، استعفای دکتر مرتضی فتحی از عضویت در شورای اسلامی شهر گراش مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت. اکنون فرمانداری گراش باید از محمد ناصری، آخرین عضو علی‌البدل، برای ورود به شورای شهر دعوت کند.

اما آیا ناصری این دعوت را قبول می‌کند؟ او کمتر از یک سال پیش، در یک نامه‌ی تقاضای انصراف به فرمانداری گراش، از عدم آمادگی‌اش برای ورود به شورا به دلیل مشکل پزشکی نوشته بود (خبر در گریشنا). به هر حال، به گفته‌ی خود ناصری، شورای شهر گراش بدون حضور او نیز می‌تواند با چهار عضو به کارش ادامه دهد.

 

فتحی، هنوز هم سکوت مصلحتی

دکتر مرتضی فتحی ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ از شورا استعفا داده بود (خبر در گریشنا). این استعفا در جلسه‌ی رسمی شورا در روز شنبه، ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت.

فتحی در گفتگوی کوتاهش با گریشنا، قطعی شدن قبول استعفایش را تایید می‌کند، ولی به سرعت اضافه می‌کند: «گفته‌ام در مسائل شهر کمک‌تان می‌کنم.»

او که وعده داده بود بعد از قبول استعفایش، در مورد دلایل خروجش از شورا بیشتر توضیح بدهد، باز هم توضیحات را به آینده موکول، و فقط به یک جمله بسنده می‌کند: «شورا مهم‌تر از دکتر فتحی است. من با آقای ناصری هم صحبت کرده‌ام که وارد شورا بشود. بگذارید وضعیت شورا دوباره تثبیت شود، آن موقع درباره‌ی مسائل صحبت می‌کنیم.»

 

ناصری بر سر سه‌راهی

بدین ترتیب، محمد ناصری، معلم و فرهنگی شناخته‌شده‌ی گراش، به عنوان سومین و آخرین عضو علی‌البدل شورا، پس از طی مراحل اداری، از طرف فرمانداری گراش به ترکیب شورا دعوت خواهد شد. محمد ناصری در دوره‌ی چهارم نیز عضو شورای شهر و مسئول کمیسیون آموزش شورا بود. او در زمان ثبت نام گفته بود شرکت در انتخابات شورای شهر را یک تکلیف می‌داند، و با توجه به تخصصش، دوست دارد اگر باز هم به شورای شهر راه پیدا کرد، در بحث آموزش فعالیت داشته باشد. (خبر در گریشنا).

محمد ناصری نیز در گفتگوی تلفنی با گریشنا، خبر دعوت شدنش به شورا از سوی دکتر فتحی و علی‌اصغر حسنی را تایید می‌کند، و در جواب این که آیا ورودش به شورا قطعی است یا نه، به مشورت و رایزنی‌هایی که از ماه‌های گذشته با گروه‌های مختلف داشته است اشاره می‌کند.

ناصری در مردادماه ۱۳۹۷ به این تصمیم رسیده بود که از علی‌البدلی شورا استعفا دهد. او تصمیمش را اینگونه توضیح می‌دهد: «من در اواخر اسفند ۱۳۹۶ دچار مشکلات قلبی و ریوی شدم. چند روز در گراش و شیراز بستری بودم و خوشبختانه نتیجه عمل‌هایم خوب بود. اما پزشکان توصیه کرده بودند که از کارهای سنگین پرهیز کنم. اما بعد از نوشتن نامه انصراف، از طرف فرمانداری به من اعلام شد که چون هنوز شما به عضویت شورا در نیامده‌اید، نوشتن این نامه بلاموضوع است و من آن را پس گرفتم.» ناصری امیدوار است بعد از یک سال، شرایط فیزیکی‌اش اجازه حضورش در شورا را بدهد.

بدین ترتیب، می‌توان وضعیت ناصری را بر سر یک سه‌راهی تصور کرد: از یک طرف، او باید وضعیت سلامتی‌اش را در نظر داشته باشد؛ از طرف دیگر، او عضوی از شورای چهارم بوده است، شورایی که اکنون دیگر اختلافاتش با شورای پنجم کاملا هویدا شده و کار به شکایت و پرونده‌سازی هم کشیده است؛ و از طرف دیگر، او با دو تن از اعضای فعلی شورا قوم‌وخویشِ نزدیک است: علی‌اصغر حسنی برادر زن اوست، و فوزیه ناصری خواهر او. مذاکرات و تحولات روزهای آینده مشخص می‌کند که او کدام راه را انتخاب خواهد کرد.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

4 نظر

  1. بدون تردید میاید کی است که از منافع شورا بگذرد اگر قصد ورود نداشت ان موقع که استعفاء داده بود اقای ناصری استعفایش پس نمیگرفت در ان زمان فکر میکرد دیگه کسی از شورا نمیرود و امیدی به رفتن به شورا نداشت با خودشه فکر کردهذاگر استعفاء دهم منت سر مردم میذارم که من دنبال پست و سمت نیستم ولی بعد که متوجه اوضاع درون شورا شد متوجه شد بالاخره با این اختلافات حتما یکی از آنان استعفاء خواهد داد و او به آرزویش خواهد رسید ولی از ایشان انتظار بیشتر است ایشان یک معلم بوده است که صدها دانش اموز شاگردی او کرده اند الانداگر بخواهد زیر قولش بزند و منافع شخصی خود بر انتظار تربیت شدگان کلاس او ترجیح دهد تمام زحمات و تلاش خود در دوره استادیش ازبین خواهد رفت البته بهانه هم خواهد اورد که من بروم یا نروم شورا شورا با چهار نفر دیگر هم میتواند به کارش ادامه دهد و این بهانه خوبی است برای رسیدن به اروزیش برای رفتن بار دوم به شورا

  2. شهرستان گراش بر خلاف ظاهر محروم ترین شهرستان فارس می باشد .لامرد که جمعیت خود شهرش از گراش کم تر هست با داشتن کارخانه سیمان که یکی از بزرگترین کارخانه سیمان فارس می باشد و دومین کارخانه سیمان این شهرستان نیز در آستانه افتتاح قرار گرفته .شرکت آلومینیم سازی و شرکت ها ی نفتی از سمت دیگر باعث پیشرفت این شهر شده .شما یک شهرستان نام ببرید در استان فارس که شرکت و کارخانه نداشته باشد .ما بیش از اندازه محروم هستیم و چرا فرماندار و مسیولین به فکر مردم نیستند .من تک تک شهرستان های فارس را نگاه کردم همه شهر ها یک صنایع بالادستی دارد .ما چرا باید اینقدر عقب بیفتیم و علت آن چیست .

  3. کمکى میتونستن انجام میدادن یه کلام کمک ازتون نخواهیم چى ؟؟ شما که استعفا دادین خدا به همراهتون دیگه مصاحبه هاى الکى و شک برانگیز نکنید لطفا هر چند به نظر من این سرى افرادى بودن که لیاقت این منصب رو نداشتن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top