بستن

محمدی: از حقم در مورد مزایده‌ی سالن محبی نمی‌گذرم

هفت‌برکه گریشنا: اجاره‌ی سالن چندمنظوره محبی چندی است که به موضوعی چالش‌برانگیز تبدیل شده است. سعید محمدی در نامه‌ای که برای گریشنا فرستاده است، ضمن ارائه‌ی توضیحات و شواهد، خود را برنده‌ی مزایده برای اجاره‌ی این سالن معرفی کرده و اعلام می‌کند از حق خودش در این موضوع نمی‌گذرد. این نامه به عنوان یک نامه رسیده منتشر می‌شود، و گریشنا مسئولیتی در مورد تایید محتویات آن ندارد. توضیحات طرفین دیگر این مناقشه نیز در صورت ارسال به گریشنا، منتشر خواهد شد.

سعید محمدی:

 با توجه به مزایده برگزارشده در تاریخ ۱۱/۰۲/۱۳۹۸ در محل اداره ورزش و جوانان استان فارس در خصوص اجاره سالن چندمنظوره محبی به مدت ۱۱ ماه، اینجانب سعید محمدی برنده‌ی مزایده مذکور مشخص شدم. این امر برابر نامه شماره ۳۸۲۲۵۳/۲۱۳ در تاریخ ۱۵/۰۲/۱۳۹۸ به اداره ورزش و جوانان شهرستان گراش ابلاغ شد. همچنین اداره ورزش و جوانان گراش برابر شماره نامه ۳۲/۱۴ در تاریخ ۱۵/۰۲/۱۳۹۸ به بنده ابلاغ کردند که جهت عقد قرارداد و تشکیل پرونده، ظرف مدت ده روز، تمامی مدارک مورد نیاز را تهیه و تحویل آن اداره دهم.

بنده نیز مدارک مورد نیاز را از جمله چهار فقره چک بابت اقساط اجاره مکان مذکور و یک فقره چک به مبلغ یک میلیارد ریال بابت ضمانت، و همچنین ضمانت‌نامه‌ی بانکی، تحویل اداره شهرستان نمودم و سه نسخه از قرارداد را در محل اداره ورزش و جوانان در حضور شاهدین امضا نمودم. طبق تاریخ تعیین شده از سوی اداره کل ورزش و جوانان، مقرر گردید در تاریخ ۰۱/۰۳/۱۳۹۸ سالن چندمنظوره محبی تحویل اینجانب گردد.

ولی بعد از مراجعه به اداره جهت تحویل و تحول سالن، رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان گراش از تحویل سالن به بنده امتناع نمود و به صورت شفاهی ابراز داشت که اداره کل مانع از این امر شده است. در ادامه در جلسه‌ای که با حضور مدیر کل و رییس اداره شهرستان و مسئول کمیسیون ماده ۸۸ در محل اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، مقرر گردید که مزایده مجدد برگزار شود، ولی تاکنون به صورت کتبی هیچ ابلاغی مبنی بر لغو مزایده از سوی اداره کل به بنده ابلاغ نشده است.

با توجه به پیگیری‌های حضوری اینجانب، مشخص گردید که چند تن از اعضای هیات امنای ورزش شهرستان گراش که هیچگونه وجهه قانونی ندارند، با اعمال فشار و لابی‌گری و نوشتن طومار علیه اینجانب به اداره کل ورزش و جوانان، به هدف در اختیار گرفتن سالن، تلاش برای برگزاری مجدد مزایده نموده‌اند. این کارشکنی موجب عدم تحویل سالن در موعد مقرر گردیده است.

لذا اینجانب جهت احقاق حق قانونی خود، به ادارات و ارگان‌های مختلف از جمله فرمانداری، دفتر امام جمعه و شورای شهر گراش مراجعه نموده‌ام که با توجه به نفوذ و لابی‌گری اعضای هیات امنای ورزش شهرستان، هیچگونه نتیجه‌ای جهت تعیین تکلیف سالن حاصل نشد. پس از آن با مراجعه به اداره کل و قسمت‌هایی از جمله حراست و بازرسی، کمیسیون ماده ۸۸ و ذیحسابی، مشخص گردید این امر به دستور شخص مدیر کل محترم اداره ورزش و جوانان استان زیر فشار اعضای هیات امنای شهرستان گراش به صورت شفاهی و بدون هیچگونه دلیل قانونی صادر گردیده است.

بعد از مطمئن شدن از نحوه‌ی لغو مزایده، بنده با مراجعه به دیوان عدالت اداری، سازمان بازرسی کشور، استانداری و دفتر نمایندگی محترم ولی فقیه استان فارس، این مساله را پیگیری نموده‌ام و شکایت خود را از اداره کل ورزش و جوانان به سازمان بازرسی کل کشور تقدیم نموده‌ام.

لازم به ذکر است که اینجانب با ۲۷ سال سن، ۹ سال است که در ورزش تیراندازی با کمان فعالیت می‌کنم و علاوه بر مربیگری در این رشته، به مدت یک سال رییس هیات تیراندازی با کمان شهرستان گراش و یک سال دبیر هیات هرمزگان نیز بوده‌ام. علاوه بر این، بنده در سال گذشته در یک بازه‌ی سه‌ماهه، مدیریت همین سالن چندمنظوره محبی را بر عهده داشته‌ام.

در نتیجه، بهانه‌ها و استدلال‌های غیرمنطقی این هیات امنای غیرقانونی این است که هیچ کس توانایی نگهداری و اداره کردن این مجموعه ورزشی را به جز هیات خودشان ندارد و گفته‌اند چون ما این مکان ورزشی را ساخته‌ایم، باید تحویل خودمان باشد. در صورتی که بخشی از هزینه ساخت را خیر محترم و بخشی را دولت پرداخت کرده است. اگر این هیات غیر قانونی اینقدر علاقه به مدیریت اماکن ورزشی دارند، چرا اوایل ساخت این مجموعه، آن را به دولت واگذار کردند؟ در حال حاضر، این هیات امنای غیر قانونی نام خود را به مجمع خیرین ورزش تغییر داده است که از نامشان مشخص است که هدفشان باید فقط جذب بودجه و خیرین باشد، نه اینکه در امور ورزشی شهرستان و دیگر موضوعات دخالت کنند.

بنده با تشکیل کارگروهی از متخصصین و کارشناسان رشته تربیت‌بدنی جهت مدیریت و پیش بردن برنامه به بهترین نحو ممکن، برنامه‌ریزی یک‌ساله کرده‌ام و تمام برنامه‌ها را نیز به صورت مکتوب آماده کرده‌ام، اما جو به وجود آمده از سوی کسانی که خود را ریش‌سفید و پیشکسوت و مالک و قیم ورزش گراش می‌دانند، نسل جوان ورزش شهرستان و فارغ‌التحصیلان رشته تربیت بدنی در ورزش گراش جایگاهی نخواهند داشت، و باز هم شاهد سنگ‌اندازی و کارشکنی خواهیم بود، که باعث عدم پیشرفت ورزش شهرستان و روی کار نیامدن متخصصین ورزشی و شاخه‌های مختلف ورزش در گراش خواهد شد.

با توجه به این که طوماری جهت حمایت از نیروهای بومی و متخصص و جوان برای مقابله با این فساد ورزشی تهیه شده و به مهر و امضای اکثر ورزشکاران و هیات‌های ورزشی رسیده است، تقاضامندیم جهت این امر و شفاف‌سازی برای مردم و جامعه ورزش گراش، یک نظرسنجی درباره این موضوع صورت گیرد.

سعید محمدی

۱۳/۰۳/۱۳۹۸

  mohe

مطالبی و عکس‌هایی که خوانندگان گریشنا و نشریه افسانه ارسال کرده‌اند.

25 نظر

  1. حق گرفتنی است نه دادنی همین جور که مدیرعامل داماش با شهامت رر مقابل وزیر پرسپولیسی ایستاد شما هم نه نونتون از مدیرکل است نه آبتون مرد ومردانه مقاومت کن

  2. در قرآن چند جا هست که حق دادنی است، نه گرفتنی؛ «لاَ تَبْخَسُواْ النَّاسَ أَشْیَاءهُمْ». یک مدیری در یک اداره‌ای، یک کارفرمایی در یک کارخانه‌ای، یک مدیرکلی در اداره کل ورزش یک حاکمی بر یک مردمانی، یک شوهری در یک خانه‌ای، اول باید حقوق زیردستانش را به آنها بگوید که شما چنین حقی دارید. خانم! من شوهرت هستم ولی حق شما در این خانه این است، کارگران حق شما این است، کارمندان حق شما این است.

    نگوییم اگر من در اتاق خود به عنوان مدیرکل نشسته‌ام و نسکافه‌ام ‌می‌خورم و عوامل من در شهرستان ها مشغول کارند. اگر حقی از آنها ضایع شده اعتصاب می‌کردند، چون بیچاره‌ها نمی‌دانند که حقشان چیست و خبر ندارند. اگر حق مردم را به مردم گفتیم، حال اگر نداشتیم حقشان را بدهیم و بگوییم آقای محمدی حق شما اینقدر است، ولی حالا نداریم که این مقدار پرداخت کنیم و شما به ما ببخشید و عفو کنید؛ وقتی وضع ما خوب شد و نفت بیشتری فروختیم و انشءاالله مالیات را از پولدارها گرفتیم، حقتان را می‌دهیم. این آقا مجبور است کوتاه بیاید

    به امید روزی که در جامعه اسلامی، هر کسی حق دیگری را مراعات کند حتی در یک مزایده که در روز روشن انجام شده ، ولو به اندازه یک بوق زدن بی‌جا، یک توقف چند ثانیه‌ای بی‌جا در رانندگی، هیچ زنی حق شوهرش را نادیده نگیرد، هیچ مردی حق زنش را پایمال نکند، هیچ پدر و مادری حق فرزندانشان را ندید نگیرند، هیچ کارفرمایی حق کارگر و کارمند خودش را ضایع نکند.

  3. احسنت
    حتما پیگیر باش
    ای کاش قانون درست و حسابی اجرا می‌شد و کسایی که لابی گری میکنن رو سخت تنبیه میکردن تا درس عبرتی برای همه بشه

  4. باسلام ایندهیات امنایی که میگن پس کجان؟یک ماه تو سالن یه عده بچه غیرتی مسابقه گذاشتن و از جونشون مایه گذاشتن یکیشون پا نذاشتن اونجا اینا بودن که دم از ورزشکاری،و ورزش دوستی میزدن؟جمش کنین بابا درضمن طبق مصوبه دولت هیات امنا هیچ جایگاهی توی هیچ سازمان یا اداره ای نداره

  5. وقتی شهری به این کوچکی که سایر شهر ها به اسم شهید پرور و ولایی میشناسنش ی عده ای که دارای مسولیتن و از موقعیتشون سو استفاده میکنن واسه این لابی گری ها و حق خوری هاا از شهر های بزرگتر هیچ توقعی نیست که شاهد اختلاس های میلیاردی باشیم قطعا این افراد در قیامت باید پاسخگوی مردم گراش باشند واقعا جای تاسف داره که فقط چند نفر بخاطر نفوذ و منافعشان جای کل این مردم تصمیم گیری میکنند

  6. لابری گری و توصیه ای برخی با مسئولان موجب عدم اجرای صحیح قانون می شود، بنابراین امیدوارم پایبندی به قانون به صورت یک اخلاق مهم شهروندی تبدیل شود و تا زمانی که قانون حدود را مشخص نکند هرج و مرج جامعه را فرا می گیرد.

  7. واژه لابی از زبان انگلیسی وارد زبان فارسی شده است و ماجرا از این قرار بوده که افراد با نفوذ در لابی هتل‌ها با یکدیگر دیدار می کردن و در زمان نوشیدن قهوه یا چایی با یکدیگر گفت‌وگو و سعی می کردند با استفاده از نفوذ یکدیگر امتیازهایی دریافت کنند.

    در کشورهای توسعه یافته یک حد و حدودی دارد و کنترل‌هایی در خصوص آن انجام می‌شود و به این سادگی نیست که یک یا چند کارمند فرمانداری یا دوست مدیرکل نماینده فلان وزیر یا مدیرکل را دوره کنند و برای رای اعتماد به وی، امتیازهایی دریافت کنند. به زبان ساده تر در کشورهای توسعه یافته، شما در یک فضای بازی قرار دارید که ده‌ها رئیس حزب بر عملکرد شما نظارت دارند، نمی‌توانید صرفا منافع فردی خود را مد نظر قرار دهید.

  8. من هنوز نمیدونم چرا هیات امنا وجود داره؟ تا کی باید ورزش گراش تحت حاکمیت چنتا ادم باشه که ۳۰-۴۰ ساله هستن و هیچ کاری هم نکردن. بسه دیگه بابا.

  9. با سلام حیف از این کارها که تو گراش ساخته میشه و یه مشت مسئول بی کفایت نشستن و چنبره زدن به این اماکن اینها اینقدر پوست کلفت هستن که با این حرفا هم درست نمیشم شرم کنید کمی به فکر حیثیت خودتان نیستین به فکر شهر باشید

  10. مشخص نیس این هیات امنا دقیقا از چه سالی شروع به کار کرده ولی مشخصه که اون مدیر و یا رئیس وقت اداره که این ایده رو جهت تشکیل هیات امنا داده ،ضعف بزرگی تو جذب بودجه داشته از استان یا نهاد دولتی ،که به امید خیرین دوپاشو بندازه رو هم و تو دفترش بشینه ،واقعا اینا چیکار کردن ؟؟؟اگه دکتر محبی اون سال ها قصد ساخت این مجموعه رو نداشت اینا میخواستن چی بگن؟هر چند که خبرها حاکی از اینه که یه تیم فوتبال میره دبی و در دعوت یا دیدار با جناب دکتر محبی ،ایشون قول ساخت همچین مجموعه ایی رو میدن ،که الان هیات امنا میگن کار ماست😒😏
    شرم کنید شرم کنید ،شما یه مشت دیپلمه هستید که خودتون هم میدونید پست و مقامتون اشتباهیه و گذر زمان تجربتون رو زیاد کرده همین ،و از روی بیکاری فقط بلدید نقشه لابی گری و طوماری علیه این و اون بنویسید و یا مدیری را عزل و نصب کنید
    دقیقا منتظر این هستید که رو دررو بهتون بگن برید کنار یا اینکه از گوشه کنار میشنوید که مردم دل خوشی از شما ندارن و بازم پوست کلفتید؟
    حتما منافعی برای این هیات امنا وجود دارد که ول کن ماجرا نیستن ،راستی بودجه اولیه ساخت مجموعه چقد بود و چرا نتونستید تمومش کنید ؟چرا برای خودشیرینی جلوی مدیرکل وقت ان را به دولت واگذار کردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  11. وقتی مزایده ای به راحتی لغوش می کنند با این همه ناظر معلومه که به راحتی میان زیرآب حسن نژاد را میزنن تا حالا باور نمی کردم حالا همچیو فهمیدم دیگه میان میگین چرا گراشیها مسولیت قبول نمی کنند

  12. از حقت دفاع کن برادر….از همین جا خواستم از اقای علیرضا حسن نژاد مسوول برگذاری مسابقه فوتسال کمال تشکرو کنم که پس از چن سال تعطیلی جام رمضان امسال بابهترین کیفیت مسابقه رو برگذار کرد دست مریزاد جوون

  13. مقاومت شما اقای محمدی شما را به چهره ماندگار گراش تبدیل خواهد کرد همانجور که جلو ترامپ ایستادیم شما هم جلو اینا بیاست

  14. از سایت وزین گریشنا خواستم پیشنهاد آقای محمدی را عملیاتی کنند و یک نظر سنجی راجع به این موضوع و عملکرد اداره ورزش بگزارند و همه هم در این نظر سنجی شرکت کنند

  15. به نظر من اینها نمی دانند که در گراش محبوبیت ندارند و پیشنهاد من اینه که یک بزرگتری یک فرد موجهی بره و بهشون بگه مردم و ورزشکاران شما را نمیخان اگه گفتن از کجا میدونیین بگین حاظریم از مردم بپرسیم البته به صورت محرمانه برای اینکه ما با همدیگه رودربایستی داریم و ایطوره که حساب کار دستشون میاد

  16. فقط آقای حسن نژاد تونست هیئت امنا رو منحلش بکنه اونم تا موقعی که ایشون ریاست اداره رو به عهده داشتن با رفتن ایشون اونا هم باز دوباره برگشتن تا همچنان کارشکنی ها ادامه یابد

  17. خنده داره
    تومار ؟ عصر قبل از یخبندانه ؟
    هر نفری میتونه هزار بار امضا کنه با خط متفاوت و اسم متفاوت و خودکار متفاوت ؟
    با همه شون تماس بگیرید ، بیشتر از نصفشون میگن ما امضا نکردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

25 نظر
scroll to top