بستن

دوچرخه‌سواران در انتظار جاده‌ی مخصوص

هفت برکه – گریشنا: بعد از گذشت دو سال از خریداری اتاقک تحویل دوچرخه، این اتاقک همچنان در پارک شهر بدون استفاده مانده است و نشانی از احداث پیست دوچرخه‌سواری در اکو پارک نیز دیده نمی‌شود. ۱۳ خردادماه «روز جهانی دوچرخه‌سواری»، بهانه‌ی خوبی برای گرفتن خبر از این طرح‌های بلاتکلیف بود.

به گزارش خبرنگار هفت‌برکه، محسن حسن‌زاده، روابط عمومی شهرداری گراش، دست‌به‌دست شدن سکان شهرداری طی این دو سال را دلیل تاخیر فعالیت اتاقک دوچرخه‌سواری اعلام کرد و گفت: «علت راه نیافتادن اتاقک تحویل دوچرخه این است که این اتاقک در اواخر دوره‌ی شهرداری مهندس فقیهی‌کیا خریداری شد و قرار بود با خرید دوچرخه و در اختیار گذاشتن آن به متقاضیان، فعالیت آن آغاز شود. ولی با رفتن فقیهی‌کیا، شهردار سابق، این طرح متوقف شد. اما در حال حاضر مجدد با پیمانکار بخش خصوصی مذاکره شده است و قرار است از ابتدای تعطیلات تابستانه، با خرید دوچرخه، این اتاقک تحویل دوچرخه راه‌اندازی شود.»

حسن‌زاده با اشاره به این که پیست دوچرخه‌سواری در اکو پارک اجرا نخواهد شد، گفت: «پیست دوچرخه‌سواری در محل اکو پارک قرار نیست اجرا شود، اما شهرداری در خصوص احداث پیست دوچرخه برنامه‌های زیادی دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان از ساخت بخشی از مسیر دوچرخه در پیاده‌رو بلوار سرداران، طراحی مسیر دوچرخه‌سواری به همراه حاشیه سبز و مسیر پیاده محور در حاشیه کمربندی جدیدالاحداث به طول ۵ کیلومتر، طراحی مسیر پیاده در پارک کوه‌پایه که چند روز قبل عملیات ساخت آن آغاز شده است، طراحی مسیر کوه‌پیمایی در کنار آبشار کوه‌پایه، پیش‌بینی مسیر دوچرخه‌سواری در پارک سلامت، احداث مسیر مخصوص دوچرخه‌سواری بانوان در پارک بانوان، طراحی مسیر سلامت پیاده‌روی بام کوه کلات، نام برد.»

جلال ایزدی، روابط عمومی هیات دوچرخه‌سواری گراش، نیز آمادگی هیات را برای همکاری با هر نوع فعالیت در زمینه‌ی دوچرخه‌سواری اعلام کرد و گفت: «ما آمادگی خود را برای همکاری با ارگان‌هایی چون شبکه بهداشت، بسیج و … که سابقه‌ی برگزاری مسابقات ورزشی دارند را اعلام می‌کنیم و برای برگزاری مسابقات دوچرخه‌سواری به صورت استاندارد و اصولی با آن‌ها همکاری خواهیم کرد. همچنین با داشتن مربی، آمادگی داریم به علاقه‌مندان به یادگیری دوچرخه‌سواری نیز آموزش دهیم.»

او دو پیشنهاد‌ی که برای علاقه‌مند کردن افراد به دوچرخه‌سواری دارد را نیز لیست می‌کند و رو به سوی مسئولین می‌گوید: «ایجاد فضای مناسب در پارک شهر جهت دوچرخه‌سواری کودکان و تشویق و فرهنگ‌سازی در جهت استفاده از دوچرخه به جای موتورسیکلت برای حمل و نقل دانش‌آموزان و رفتن به مدرسه پیشنهاد‌هایی هستند که اجرایی کردن آن می‌تواند در این زمینه موثر باشد.»

ایزدی به برنامه‌ی رکاب‌زنی همگانی هیات دوچرخه‌سواری گراش نیز اشاره کرد و گفت: «برنامه رکاب‌زنی هیات دوچرخه‌سواری شنبه، دوشنبه و چهارشنبه شب برگزار می‌شود و روزهای جمعه نیز اردوی خارج از شهر داریم. مشکلی که ما داریم این است که خیلی از افراد که به ورزش دوچرخه‌سواری علاقه‌مند هستند، متاسفانه به دلیل نداشتن دوچرخه و همچنین عدم توانایی مالی درخرید دوچرخه، نمی‌توانند در برنامه‌ی رکاب‌زنی شرکت کنند و به همین دلیل از مسئولین خواهش می‌کنیم که هرچه سریع‌تر طرح دوچرخه‌های اجاره‌ای اجرا شود تا با حل این مشکل، علاقه‌مندان بتوانند برای چند ساعت رکاب‌زنی، به صورت امانت، دوچرخه‌ها را از اتاقک تحویل بگیرند.»

او در پایان با دعوت از علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری برای شرکت در برنامه‌ی رکاب‌زنی هیات دوچرخه‌سواری، ادامه می‌دهد: «ما یک گروه واتس‌آپی داریم که اطلاعات دقیق‌تر از محل و مسافت رکاب‌زنی و ساعت حرکت در همان روز در این گروه اعلام می‌شود. از طریق این لینک می‌توانید عضو این گروه شوید. همچنین تقاضای ما این است که گروه را به آشنایان و همکاران خود معرفی کنید تا یک حرکت فرهنگی و ورزشی ماندگار و زیبا در شهرمان اجرایی کنیم.»

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

1 نظر

  1. اگر واقعا مسئولین شهر دنبال خوشحالی مردم هستن دنبال تفریح مردم هستن نباید فقط شعار بدن
    ساخت جاده دوچرخه سواری کمترین هزینه رو داره چرا مسئولین تا امروز کاری انجام ندادن؟
    باید زیر ساخت ساخته بشه تا مردم تشویق بشن
    کدوم از نقطه دنیا پارک بدون مسیر دوچرخه هستش ولی مسیر عبور ماشین موتور داره؟
    از اول گراش تا اخر گراش ۱۰کیلومتر نمیشه میشه با برنامه کارشناسی شده بازم میگم کارشناسی نه دلال باشی بهترین جاده برای دوچرخه ساخت با کمترین هزینه
    مسیر بزرگ راه لار گراش گراش اوز میشه جاده کناری خاکی هست تبدیل کرد به جاده دوچرخه و پیاده روی با درخت نخل هم میشه سایه بان زیبای طراحی کرد

    وقت شهری زیبا ساخته بشه از شهرهای همجوار برای تفریح به گراش خواهند امد که این خودش جذب گردشگر میشه و موجب رونق شهر هستش
    چرا ما باید منتظر باشیم شهرهای دیگه کاری انجام بدن بعد ما کپی کنیم چرا ما نباید کاری انجام بدیم تا دیگران از شهر ما کپی کنند
    اگر شهرداری بگوید بودجه ندارم که دارد میشه از خیرین عزیز کمک گرفت هر جاده ای که خیرین عزیز کمک کردن برای ساختش به نام ان بزرگوار نام گذاری بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top