بستن

بی‌مهری به مهرآفرینان

هفت‌برکه – ارسالی خوانندگان: چند سالی است که اداره آموزش و پرورش گراش با جذب معلمان غیر بومی سعی در رفع کمبود نیرو و فراهم کردن بهترین شرایط برای آموزش فرزندان گراش را دارد. اما در پس این رفع کمبود، مشکلاتی هم برای این معلمان به وجود آمده است که از اصلی‌ترین آنها می‌شود به بحث مسکن اشاره کرد.

متاسفانه بی‌اعتمادی و ذهنیت بد مردم نسبت به افراد غیر بومی در کنار بی‌مهری آژانس‌های مسکن و اداره آموزش و پرورش باعث شده که معلمان در تهیه مسکن خود با مشکل مواجه شوند. عده‌ای از آژانس‌ها و حتی مردم حاضر به اجاره دادن مسکن خود به افراد غیر بومی نیستند و یا آنها را با اجاره بهای سنگین واگذار می‌کنند. در حالی که این اجاره‌بها برای یک معلم بسیار سنگین است.

استدلال مردم و آژانس‌ها برای این بی‌اعتمادی به افراد غیر بومی، عدم تعهد آنها در تمیز نگه داشتن خانه و یا ایجاد مشکل در پرداخت اجاره‌بهاست. به نظر می‌رسد همه این نگرانی‌ها راه حل‌هایی داشته باشد که در شهرهای دیگر نیز در حال اجراست و در ضمن آن باید به خاطر داشت که نمی‌شود عملکرد بد چند غیر بومی را به پای همه گذاشت و به جای حل مساله، صورت مساله را پاک کرد.

درنهایت، معلمان غیر بومی، مشتاق خدمت به فرزندان این کشورند و گراشی و غیر گراشی برای آنها تفاوتی ندارد، پس بیاییم با همکاری بیشتر با آنها، به خصوص در مساله مسکن، زمینه‌ساز آرامش و آسایش و در نتیجه ارتقا آموزش شهر گراش باشیم.

برای حل این مشکل، مدیریت آموزش و پرورش که مورد اعتماد مردم است می‌تواند ضامن مناسبی باشد که از یک طرف به مردم در مورد شناخت معلمان غیر گراشی کمک کند و از طرف دیگر در صورت نیاز، ضمانت‌های قانونی را از معلمان اخذ کند. شاید تشکیل کارگروهی از فرهنگیان بومی حاضر در اداره آموزش و پرورش بتواند کمکی به کاهش این مشکل باشد.

 

مطالبی و عکس‌هایی که خوانندگان گریشنا و نشریه افسانه ارسال کرده‌اند.

2 نظر

  1. نیروهای تازه کار و معلمانی که برای اولین بار به گراش میان به جای اینکه در وهله اول این مشکل را به فضای مجازی و اینستگرام بکشانند و وجهه مردم گراش را مخدوش کنند راه حلهای دیگری برای حل مشکل است کمی صبوری کنند

  2. باسلام در جواب این دوست عزیزمان که گفته صبر کنیم…مشکل ما مردم ایران اینه که همیشه میگیم صبر صبر که وضعمون اینه دیگه و هیچکدوممون هیچ کاری نمیکنیم..مگه با صبر خشک وخالی هم چیزی درست میشه؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top