بستن

از ظرفیت‌های مبلغین مذهبی باید بیشتر استفاده شود

هفت‌برکه – گریشنا: همایش تبلیغ برنامه‌ی ویژه برای روحانیون، مداحان و تشکل‌های مدنی با حضور مسئولین شهر برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی گراش ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸، به مناسبت ماه مبارک رمضان در همایش تبلیغ در فضایی بسیار صمیمی مبلغین، روحانیون ،مداحان خواهر و برادر و مسئولین و جانشینان هیات‌های مذهبی و فعالان عرصه فرهنگی گرد هم آمدند. 

پس از صرف افطاری و قرائت قرآن، سخنرانان مجلس به ترتیب امام جمعه، فرماندار،رئیس دادگستری، مسئول زکات کمیته امداد و مسئول بهزیستی دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

حجت الاسلام والمسلمین بخشایش‌پور، امام جمعه گراش در خصوص بیانیه‌ی گام دوم انقلاب که توسط رهبر انقلاب اسلامی صادر شده است، افزایش فعالیت مبلغین و ائمه جماعات در محل تبلیغ و بسنده نکردن به نماز و سخنرانی و همکاری تمام ارگان‌ها و نهادها در پیشبرد اهداف عالیه انقلاب اشاره کرد.

فرودی، فرماندار شهرستان گراش، نیز به ارائه گزارش عملکرد دولت در سال ۹۷ پرداخت و بسیاری از پروژه‌های عمرانی که اعتبارات آن از طریق دولت و خیرین تأمین شده بود را معرفی کرد. وی افزود: «در سال گذشته، ۸۲ درصد اعتبارات از محل بودجه و اعتبارات دولتی و ۱۸ درصد آن  از طریق خیرین تامین شده است.»

در ادامه به ترتیب روان‌بین، رئیس دادگستری شهرستان، غلامی، مسئول اداره بهزیستی و حجت الاسلام پورجمشید، مسئول زکات کمیته امداد امام خمینی در خصوص مسائل و مشکلات فرهنگی شهرستان، خانواده‌ها و جوانان، مواد مخدر و جمع‌آوری زکات دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

در پایان از دو هیئت زنجیرزنی حضرت علی‌اکبر(ع) و هیئت سینه زنی محمد رسول‌الله(ص) به دلیل همکاری فراوان در برگزاری همایش تقدیر شد.

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

5 نظر

  1. بهتر است از ظرفیت روحانیت فقط در موضوعات تخصصی خود استفاده شود و به بهانه حضور بیشتر مبلغین در موضوعات غیر مرتبط ورود نکنند.
    روحانیت امروزه در بین مردم اون وجهه ی قبلا خود را از دست داده است و عمده دلیلش هم ضعف سواد و ورود بی دلیل به موضوعات متفاوت سیاسی و فرهنگی است.

    روحانیت می تواند کارایی زیادی در جامعه داشته باشد و گره از کار جوانان باز کند بشرطیکه در هر موضوعی سرک نکشد و در کار خود واقعا متخصص و عالم باشد و سوال های مخاطب را با جواب های کلیشه ای و سطحی پاسخ ندهند.

  2. ضعف شورای هیات مذهبی اینکه محله ای فکر میکند
    از وقتی که بنا گذاشتند افراد خاصی را انتخاب کنند و گذشتگان هیات را کنار بگذارند بحث محله گرایی اوج گرفت
    و اینکه بعضی از افراد مسول نقشه راه این انتخابات را کشیدند

  3. مشاوره هایی که روحانیون در پارک ها در شب های تابستان می دهند کاملا غیر اصولی و غیر علمی است.اگر هم میخواهند به جوانان و خانواده ها کمک کنند باید از روحانیونی استفاده کنند که تحصیلات اکادمیک روان شناسی و مشاوره دارند نه هر طلبه ای که دو کتاب روان شناسی خواند و بیایید مشاوره بدهد.

    انجام کار ضعیف ضررهایی به مراتب بیشتری دارد تا انجام ندادن ان.روحانیت بهتر است در پارک ها صرفا به سوالات مذهبی جوانات پاسخ دهند .
    […]

  4. سلام قولامن رب رحیم

    یک مدح،یک نقد:
    باتوجه به اختلاس های متعددی که درکشورصورت می گیردپیشنهادمی گرددازآنجاییکه روحانیت ،پاک دست ترین قشرجامعه می باشند،تمام پست های اداری اعم ازبانکداری و…به آنهاموول گردد(البته باکسب تخصص درزمینه مربوطه).چونکه متاسفانه اختلاس توسط خاوری هاو…(غیرروحانیت)صورت می گیردولی تهمت وتیروچاقوخوردن،طلبه هایی چون طلبه همدانی نوش جان می کند.

    وامانقد:
    جامعه روحانیت بخوبی می دانندکه وظایف انبیارودرتبلیغ دین به عهده دارندومتقابلاً همینان دانسته وخوانده اندکه انبیادرمسیرتبلیغ دین هیچ پاداشی ازمردم نخواسته اند(یاقوم لاأسئلکم علیه أجرا…۵۱هود-۲۳شوری و…)لذاتوصیه می گرددطلّاب درکنارتبلیغ دین ،مثل دیگرافرادجامعه شغل داشته باشند؛چراکمترمی بینیم طلبه ای مثل امام علی وباقرع درزمین شخم بزنند،بنّایی بروند،جوشکاری کنند؟مگرتحصیل یک طلبه چه فرقی باتحصیل یک دانشجوداردکه اولی بایدماهیانه حقوق بگیردولی دومی بایدشهریه بالایی پرداخت کندحال اونکه برایم تجربه شده که برخی طلاب سواددینی ضعیفی نسبت به دانشجوی دانشگاه آزادداشته؟چرابایدمردم بابت نمازخواندن،مداحی،سخنرانی تبلیغی روحانیت،پول پرداخت کنند؟

    نتیجه:باعملی کردن پیشنهاداول ،این سوالات برطرف می شود،همینکه اختلاس و کم کاری وبداخلاقی ادارات ازبین می رود همینکه روحانیت نیزهمانند انبیادرکنارتبلیغ دین،دارای شغل تعریف شده ای خواهندبود.

    همیشه موید باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top