بستن

فوتبالی‌ها تماشاگر چالش هیات فوتبال و هیات امنا ورزش

هفت‌برکه – گریشنا: بازی‌های فوتسال جام رمضان یادواره مرحوم پرونده، پرونده‌ی اختلاف بین هیات فوتبال و هیات امنا ورزش را دوباره باز کرد.

به گزارش هفت‌برکه، امسال اعلام شد مسابقات فوتسال جام رمضان در سالن محبی برگزار می‌شود، اما در نهایت با تصمیم هیات فوتبال، این مسابقات به سالن شهدا منتقل شد. در حال حاضر مدیریت سالن محبی با میرزا اکبری، عضو مجمع خیرین ورزش (هیات امنای اداره ورزش و جوانان) است که بعد از برگزاری مزایده از سوی اداره کل، از ابتدای خردادماه سال ۹۸ تحویل سعید محمدی، رئیس سابق هیات تیر و کمان، داده خواهد شد.

نقش هیات امنا در ورزش گراش در دوره‌های مختلف مدیریت ورزش چالش‌برانگیز بوده است. مساله عقب‌نشینی دیوار استادیوم در سمت خیابان شهیدان محقق با تصمیم هیات امنا ورزش متوقف شده است. احمد حسن‌نژاد، رییس پیشین اداره ورزش و جوانان، عدم تمدید ماموریت خود را از چشم هیات امنا می‌دید و همان‌طور که میرزا اکبری در جوابیه نوشته است این هیات نظر موافقی با ریاست احسان جوکار در هیات فوتبال نداشته است. عدم واگذاری مدیریت سالن محبی از سوی اداره کل ورزش و جوانان به هیات امنا، جدیدترین این چالش‌ها است.

اداره ورزش و جوانان: هیات امنا باید به یک سمن تبدیل شود

علیرضا ثابت سروستانی، رئیس اداره ورزش و جوانان گراش، با اشاره به اینکه قرارداد سالن محبی با مستاجر قبلی به پایان رسیده است گفت: «سالن محبی تحویل اداره ورزش و جوانان گراش است ولی طبق نظر مدیر کل در سفر قبلی خود به گراش، مدیریت سالن را به میرزا اکبری واگذار کردند. هیات فوتبال طی تفاهم‌نامه‌ای با مدیریت سالن محبی، قرار بر این شد که بازی‌های جام رمضان در سالن محبی برگزار شود. اما ظاهرا مدیریت سالن محبی برای برگزاری بازی‌ها در ازای خسارت به سالن درخواست چک شخصی نموده است و همین باعث به وجود آمدن مشکلات شد و تفاهم‌نامه کنسل و مسابقات به سالن شهدا منتقل شد. چون برای خسارت احتمالی به سالن باید چک هیات داده شود نه چک شخصی و این درخواست مشکل‌ساز شد.»

ثابت با بیان اینکه هیات امنا می‌خواهد سالن تحویل خودشان باشد افزود: «هیات امنای ورزش و جوانان گراش پافشاری دارند که سالن تحویل مستاجر داده نشود و مدیریت با خودشون باشد. هیات امنا قرار بود از روز اول در کنار ورزش و جوانان گراش باشند اما بیشتر جهت‌دهی‌ها در سمت و سوی مجموعه محبی و حفاظت از مجموعه متمرکز شده است که خوب به قول خودشان این سالن زیر مجموعه اداره است و نفع آن برای اداره است، اما هر خدمتی که برای ورزش و جوانان گراش انجام می‌شود برای مردم است و منتی نباید متوجه خود اداره یا کارکنان آن باشد. اگر خیرین برای تجهیز و ساخت سالنی زحمت می‌کشند برای مردم، جوانان و ورزش گراش است و نباید افرادی که میخواهند در سالن فعالیت و کار کنند.»

رئیس اداره ورزش و جوانان گراش در مورد جایگاه قانونی هیات امنا ورزش جوانان گفت: «در جلسه‌ای که در فرمانداری تشکیل شد، به درخواست شخص فرماندار، خواستار تشکیل سمن شدند تا اداره ورزش از این حالت هیات امنایی خارج شود و سمنی تشکیل شود و هیات امنا هم در کنار سمن حضور داشته باشند. هیات امنای برای رشد و توسعه ورزش گراش در زمان خود زحمت زیادی کشیده‌اند و باید در کنار جوانان برای پیشرفت ورزش گراش حضور داشته باشند. علت اینکه هیات امنای ورزش و جوانان گراش با اجاره دادن سالن محبی مخالف هستتند این است که ادعا دارند که افراد دیگر به سالن خسارت می‌زنند و در حفظ و نگهداری آن کوشا نیستند. هیات امنا در مزایده اداره کل شرکت داشتند ولی برنده مزایده سعید محمدی است.»

میرزا اکبری: رییس هیات فوتبال به دنبال انتقام‌گیری است.

میرزا اکبری، رییس پیشین تربیت‌بدنی گراش، یکی از شاخص‌ترین اعضای هیات امنا است. ورزشگاه محبی تا پایان اردیبهشت‌ماه در اختیار میرزا اکبری است. با جابجایی مسابقات فوتسال جام رمضان، اختلافات بین هیات فوتبال و هیات امنا عمومی شد. اکبری در یک متن به این اختلافات واکنش نشان داد: «اصولا فرافکنی و نشر اکاذیب یکی از اهداف کسانی است که با تفکر منفی قصد تخریب رقیب و موجه جلوه دادن امور خویش دارند تا با سوار شدن بر موج احساسات مردم را از نیات واقعی خود دور نگه دارند که این سناریوی از پیش طراحی شده توسط احسان جوکار رییس هیات فوتبال گراش با انتقال محل بازی‌های فوتسال جام رمضان یادواره زنده یاد ناصر پرونده استارت خورد تا به زعم خود با رو در رو قرار دادن مجمع خیرین و تیم‌ها و دستجات شرکت‌کننده در مسابقات عقده‌های درونی خویش را التیام بخشد و به تعبیری از اعضای مجمع انتقام بکشد که در جریان انتخابات رییس هیات فوتبال مجمع از رقیب وی جانبداری کرده بود.»

اکبری معتقد است که بر برگزاری بازی‌ها در سالن محبی همکاری کرده است: «تخفیف بیست درصدی هزینه تیم‌های شرکت کننده در تمرینات سالن محبی به مدت یک ماه برای آماده نمودن خود در مسابقات فوتسال جام رمضان، اختصاص کل تبلیغات سالن به هیات فوتبال به خاطر رعایت حال تیم‌های شرکت کننده و استفاده کمیته داوران از سانس سالن بصورت رایگان آیا نمی‌تواند مصداق همراهی مجمع با هیات فوتبال باشد؟ زهی تاسف.»

احسان جوکار: مسئولین سالن محبی کارشکنی کردند

احسان جوکار، رئیس هیات فوتبال شهرستان گراش، در جوابیه‌ای مصادیق این کارشکنی را بر شمرد: «بیایید مسئله را بار دیگر مرور کنیم: ما مسابقات فوتسال را از سالن محبی به سالن شهدا انتقال دادیم و گفتیم مسئولین سالن محبی کار شکنی کرده‌اند. اصلا کارشکنی مسئولین سالن چه بود؟ اگر کندن بنرهای نصب شده در سالن محبی جهت مسابقات فوتسال با وجود درخواست قبلی از اداره ورزش و جوانان گراش، روشن نکردن نورهای سالن و تهدید به اخلال در برگزاری مسابقات با وجود واریز هزینه، درخواست هزینه از تبلیغات نصب شده در سالن علاوه بر پرداخت اجاره سالن، قبول نکردن چک ضمانت از هیات فوتبال و درخواست چک شخصی، اخذ هزینه شب‌های پایانی بازی‌ها در صورتی که طبق مزایده اداره کل ورزش و جوانان استان فارس از اول خردادماه امسال مستاجر سالن تغییر خواهد کرد. کارشکنی و عدم همکاری و به قول معروف چوب لای چرخ هیات فعلی گذاشتن نیست پس چیست؟»

در ادامه بیانیه هیات فوتبال آمده است: «ما خاک پای پیشکسوتان را سرمه چشم خود می‌‎کنیم ولی اجازه نخواهیم داد هر کسی با هر عنوانی با داشتن قلمی ماهر همچون ماری خوش خط و خال با ایجاد تشویش در اذهان عمومی و بارها و بارها نیش زهر آلود خود را به پیکر فوتبال گراش وارد کند.»

از اول خردادماه سالن محبی به سعید محمدی واگذار خواهد شد. سعید محمدی ترجیح داد تا زمان واگذاری این سالن سکوت کند ولی در ماه‌های آینده چالش‌های تازه‌ای بین هیات امنا و هیات فوتبال وجود خواهد داشت. حداقل در بیانیه‌های صادر شده، نشانه‌ای از سوت پایان اختلافات دیده نمی‌شود.

توضیح: در این مطلب صرفا کامنت‌های با نام منتشر می‌شود.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

4 نظر

  1. هیات امنا ورزش دیگر چه صیغه ایست؟؟
    بیش از ده سال است که گراش شهرستان شده و اداره یا همان نمایندگی دارد. کلیه سالن های ورزشی دولتی طبق نظر کمیسیون ماده ۸۸ ادارات کل ورزش و جوانان هر استان از طریق مزایده واگذار می شود.
    بهتر بود هیات امنا هر جایی در هیچ کاری دخالت نکند. حتی انتخابات هیات فوتبال که اصلا صاحب رای هم نیست…

  2. با سلام
    این دیگه چه مسخره بازی هست هصلا توی ادارات چیزی به اسم هیات امنا وجود نداره
    یه تعدادی با هم جمع شدند و خودشون رو دلسوز ورزش معرفی میکنن
    در این مدت که از سالیان دور بودن تو ورزش چه گلی بر سر این ورزش زدند که حالا مدعی سالن ورزشی هست
    این افراد در دوره خودشون چرا اینقدر دلشون به حال ورزش نمیسوخت
    به هر حال باید عرصه را به جوانان داد و در یک زمانی دیگه از صحنه ورزش کنار رفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top