بستن

در جلسه شواری اداری، شوراها از مشکلات روستاها گفتند

هفت برکه(گریشنا): جلسه شورای اداری  به مناسبت روز شورا فرصتی برای بیان مشکلات روستاهای گراش بود.

به گزارش هفت برکه، نهم اردیبهشت ماه روز شورا و دوازدهم اردیبشهت ماه روز معلم نامگذاری شده است به همین مناسبت شنبه چهاردهم اردیبهشت ماه ۹۸ جلسه شورای اداری شهرستان گراش در سالن اجتماعات فرمانداری با حضوراصغر فرودی فرماندار شهرستان گراش، سرهنگ صفری، رییس پلیس راه روستایی قرارگاه جنوب، پناهی، رئیس پلیس راه  شهرستان خنج، اصغر حسنی، رئیس شورای شهر گراش، سرگرد دهقان، فرمانده سپاه شهرستان گراش، اعضای شورای اداری برگزار شد.

اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش با بیان اینکه شورای اداری شهرستان به بهانه گرامیداشت روز شوراها تشکیل شده است گفت: «دغدغه‌های مطرح شده توسط شما عزیزان جای خوشحالی برای ما دارد که عمده مشکلات قبلی برطرف شده و سطح دغدغه‌ها بالاتر رفته است. در این جلسه صرف به بیان مشکلات روستاها پرداختیم وگرنه خدمات و کارهای زیادی در روستاها انجام شده است.»

فرماندار شهرستان گراش در ادامه اظهار داشت: «شوراها در واقع تمرین دموکراسی است، توجه به رای اکثریت باید در شوراها توجه شود و منیت‌ها به کنار برود و به رای اکثریت مردم توجه شود. توجه به قانون و رعایت آن باید در چهارچوب قانون باشد. شما امروز شورا هستید ولی اگر بر خلاف قانون کاری انجام شود باید سال‌ها بعد پاسخگو باشید. امسال همایش فرمانداران استان فارس را داشتیم که در شناخت و معرفی پتانسیل‌های شهرستان تاثیر بسزایی داشت.»

حسنی: شوراها در راس امور قرار دارند

اصغر حسنی، رئیس شورای پنجم گراش در این جلسه اظهار داشت: «شوراها در راس امور قرار دارند. شوراها مقدم بر مجلس شورای اسلامی است. یکی از بزرگترین  تشکل‌های مردم نهاد شورا است که در سراسر کشور ۱۲۰ هزار عضو اهم از شورای شهرستان، شورای شهر و شورای روستاها دارد. بعضی شوراها قوی و بغضی شوراها ضعیف هستند که این امر بستگی به اعضای تشکیل دهنده شورا دارد.»

در این جلسه روسای شورای روستاها و دهیاری‌ها به بیان مشکلات روستا پرداختند و در ادامه مسئولین مربوطه به هر بخش و فرماندار شهرستان پاسخ دادند.

روستای چک چک: با نشستن پشت میز کار انجام نمی‌شود

اصغر صمیمی عضو شورای روستای چک چک در اشاره به مشکلات این روستا گفت: «با شعار دادن و نشستن پشت میز کارها انجام نمی‌شود برای انجام کار باید تلاش و دوندگی داشت، برای روستای چک چک هنوز طرح هادی نیامده است و از مسئولین مربوطه خواهش می‌کنم که به جد این مسئله را دنبال کنند تا طرح هادی هرچه سریعتر شروع شود. از دیگر مشکلات این روستا دوندگی در ادارات برای پیگیری روند کار و پیشرفت کار است، نمی‌توانیم هر روز به ادارات بیایم و پیگیر کارها شویم همه ما دامدار و کشاورز هستیم، نبود راه ارتباطی از دیگر مشکلات روستای چک چک است، می‌دانیم مشکلات است ولی تا کی باید این وضع ادامه داشته باشد. بهداشت روستا صفر است و هیچگونه امکانات بهداشتی نداریم، در طول مدت این شورا بشکه‌های آب را در اختیار مردم گداشتیم اما باز هم جواب نمی‌دهد.»

جمشیدی، رئیس بنیاد مسکن شهرستان گراش در پاسخ به طرح هادی روستای چک چک گفت: «روستا باید تغییر و تحول برای طرح هادی داشته باشد، ما پیگیر کار هستیم و امیدواریم هر چه زودتر انجام شود، ما درگیر ماده چهار هستیم.»

آغصه: از فرماندار تقاضای کمک داریم

کهنسال  عضو شورای روستا آعصه: آقای فرماندار طرح نیمه تمام بلوار آغصه که ۱۸۰ میلیون به آن اختصاص دادید شش ماه است که به صورت نیمه تمام رها شده است، ۳۰ عدد پایه چراغ برق با بودجه دهیاری خریداری شده است که باید نصب شود و کارهای ریز و درشتی که در این روستا در حال انجام است و خواهان کمک شما فرماندار محترم هستیم.

کنار زیارت: روستای بدون آب معنی ندارد

کرمی، نماینده دهیاری روستای کنار زیارت:«آب آشامیندنی مشکل اصلی روستای ما است که قبلا هم پیگیری شد و قرار بود در طی پنج ماه عملی شود که امیدواریم این وعده‌ها هر چه زودتر عملی شود. روستایی که آب نداشته باشد هیچ چیز معنی ندارد و کل جوانان روستا در حال مهاجرت به شهر هستند. مشکل دوم ادعای دو نفر در مورد قسمتی از زمین‌های روستا است که همین ادعا باعث شده است بعضی از زمین‌های روستا ناتمام بماند که ما استعلام گرفتیم و زمین ملی اعلام شده است خواستاریم زودتر تکلیف رمین‌ها مشخص گردد. نبود پل بر روی رودخانه روستا نیز مشکل ساز شده است که در هنگام بارندگی ارتباط با شهر قطع می‌شود.

آغصه:  مشکل آنتن‌دهی تلویزیون و موبایل داریم

شکرپاره، عضو شورای روستای آغصه : همانطور که بارها از پشت همین تریبون مشکلات روستا را بیان کرده‌ایم باز هم مشکلات روستا را اعلام می‌کنم که یکی از مشکلات اساسی روستای آغصه آنتن تلویزیون و آنتن همراه اول که با جمعیت ۶۰۰ نفری هنوز نداریم و پیگیری‌هایی هم انجام شده اما نتیجه‌ای نداشته است. احداث سیل بند، تعین تکلیف چاه‌های قدیمی که مربوط به قبل از سال ۸۵ است و سامان دهی جایگاه دامداران روستایی به خارج از روستا که از نظر بهداشتی مشکل ساز است که بهتر از به بیرون روستا مکانی در نظر گرفته شود.

حسین‌آباد: زلزله می‌آید، وام مقاوم‌سازی بدهید

سهیلی عضو شورای روستای حسین آباد: محور فداغ – خلیلی که یکی از نقاط پرحادثه روستای حسین آباد است و می‌توانید آمار حوادث آن را از بهزیستی و اورژانس و مراکز دیگر بگیرید. عدم آنتن دهی تلفن همراه، احداث سد چهارگانه، آسفالت کوچه‎های حسین آباد و همچنین با توجه به زلزله‌های روستای حسین آباد و خلیلی درخواست وام برای مقاوم سازی منازل را داریم.

بشیرآباد: باید برای روستاها اشتغال‌زایی شود

سهیلی، روستای بشیرآباد : باید برای اهالی روستا نه فقط بشیرآباد اشتغال‌زایی بیشتری شود و از شغل‌های موجود در بازار در بازار هم استقبال شود. مسئولین  همیشه دنبال نوآوریف ابتکار و خلاقیت هستند که این خیلی خوب است ولی برای اینکه یک شغل به مرحله پایداری برسد و بماند باید حمایت شودف دامداری شغل پایدار مردم است و خوب هم است ولی نیاز به حمایت داریم.

لب‌اشکن: ۶ کشته و ۱۶ مصدوم در جاده‌ی روستای ما

بازیار، دهیار روستای لب اشکن به حوادث جاده فداغ – خلیلی اشاره کرد: مشکل اصلی ما مربوط به جاده است که لیست ۲۲ نفره دارم که ۶ فوتی و۱۶ نفر مصدوم دارد این جاده فقط ۸ کیلومتر است که این همه تلفات دارد و البته این آمار فقط مربوط به روستای لب اشکن است روستاهای دیگر بماند. لب اشکن یکی از قطب‌های کشاورزی شهرستان است اما برای تامین آب مشکل دارند و جهاد کشاورزی اعلام نموده است برای تمدید باید کنتور نصب شود که هزینه نصب کنتور شش میلیون تومان است که درخواست داریم این مشکل یا برطرف و یا هزینه کنتور کمتر شود.

صفری: راه روستایی ما مظلوم واقع شده است

سرهنگ صفری، رییس پلیس راه روستایی قرارگاه جنوب با بیان اینکه راه روستایی مظلوم واقع شده است گفت: «به زودی با همکاری اداره راه و شهرسازی مشکلات مطرح شده را بررسی و حل خواهیم کرد. محور حسین آباد و لب اشکن بازدید خواهیم کردم حتما تیم راهداری در این مسیر مستقر و ایمن سازی خواهد شد.»

علوی: مشورت باید با افراد آگاه و دلسوز باشد نه احمق

علوی، امام جمعه شهر ارد ضمن تبریک روز شورا به حاضرین در جلسه گفت: «بر حسب شغل و وظیفه‌ای که داریم دو حدیث پیرامون مشورت عرض می‌کنم. موضوع شورا و جایگاه شورا هم در قرآن و روایات مورد توجه قرار گرفته و اهمیت دارد. در روایتی پیامبر گرامی اسلام (ص) در رابطه با موضوع مشورت می‌فرمایند شوراندیشی این است که انسان با فرد خردمند مشورت کند، در مشورت باید دقت کرد و با افراد آگاه و دلسوز مشورت شود نه افراد احمق. اگر کارها بر اساس شورا و مشورت باشد به نتیجه می‌رسد و پشیمانی در پی ندارد. شوراها و اعضای شوراها باید باهم مشورت کنند و از مردم هم همکاری بخواهند. استخاره در انجام کارها نیاز نیست لذا هر کاری که بخواهد انجام بدهد باید از عقل خود استفاده کند و از افراد آگاه مشورت بگیرند.»

ذبیح اله رضایی،رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گراش از دیگر سخنرانان جلسه شورای اداری بود که گزارش عملکردی از خدمات ارائه شده و دستاوردهای اداره آموزش و پرورش پرداخت که در گزارش‌های بعدی هفته معلم منتشر خواهد شد.

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

1 نظر

  1. کاش این شهردار و اعضای شورای شهرمون،بجای هزینه‌های گزاف و الکی که فقط به به و چه چه خودشون و بستگانشون به همراشه،یه فکری به حال رودخانه کندوران انتهای بلوار جانبازان میکردن.واقعا شرمسارم براتون .امروز یه مار بزرگ داخل خونمون کشتیم.تابستون ک میاد از جونورهای مختلف در امان نیستیم.خدا ازتون نگذره که قدرت و پول در اختیار دارین ولی اندازه یه مورچه جنم و اراده ندارین.پولهای مفتی که میره توی جیبتون تو همین دنیا دَرَکشو پس بدین الهی.ب جای رنگ امیزی سطح شهر و هزینه کلات و هزار کوفت دیگه میتونین سامانی به این رودخونه بدین.متاسفم که باید حداقل اون دنیا جوابگو باشین.آه یه تعداد زیادی پشت سرتونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top