بستن

تولد یک پادکست جدید در گراش در روز ملی رادیو

هفت‌برکه – گریشنا: چهارم اردیبهشت روز ملی رادیوست. هفتم اردیبهشت عوامل رادیو هفت‌برکه با حضور دکتر محمدصادق رحمانیان، مدیر رادیو فرهنگ، را در گراش بهانه‌ی خوبی برای برپایی یک دورهمی دوستانه به مناسبت این روز دیدند.

بدین ترتیب، دست‌اندرکاران پادکست هفتگی رادیو هفت‌برکه در موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش گرد هم آمدند تا درباره‌ی هنر رادیو صحبت و برای آینده برنامه‌ریزی کنند. جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی که در این جلسه حضور داشتند، در کنار همکاری با رادیو هفت‌برکه، پادکست صدای دانشجو را نیز تولید می‌کنند.

دکتر رحمانی در این جلسه درباره‌ی تاثیرگذاری رادیو سخن گفت: «در رادیو تمام حواس معطوف به شنیدن است، و این باعث می‌شود تاثیر برنامه‌ها عمیق باشد. این باعث شده است هنرهای زیادی به رادیو بیایند و از این رسانه استفاده کنند.»

مدیر رادیو فرهنگ درباره‌ی ماندگاری رادیو در جهان رسانه‌ها هم گفت: «هیچ رسانه‌ای وقتی به وجود آمد، کاملا از صحنه خارج نمی‌شود، اما جالب است که رادیو با وجود این همه رسانه‌های تصویری و به‌روز، همچنان جای خودش را در میان رسانه‌های اصلی حفظ کرده است. رادیو این جایگاه را مدیون انعطاف و تغییرپذیری‌اش است. رادیو از دیرباز تاکنون توانسته است خودش را با فرم‌ها و شکل‌های جدید و به‌روز تطبیق دهد. یکی از این مثال‌ها، پادکست‌ها یا رادیوهای اینترنتی هستند.»

دکتر رحمانی، رییس هیات مدیره موسسه هفت‌برکه گراش، پخش پادکست‌ها را یکی از الزامات رسانه‌ای امروز دانست و تاکید کرد: «بهتر است در این پادکست‌ها به سه بخش آموزش، سرگرمی و اطلاع‌رسانی توجه کنید. امروزه بسیاری از مردم با این رسانه مانوس شده‌اند، و تاثیرگذاری‌شان در جامعه، چه در ایران و چه در جهان کاملا پیداست.»

محمدعلی شامحمدی، مدیر عامل انجمن دوبله و گویندگی گراش و مدیر آموزشگاه هنرهای نمایشی هفت‌برکه، نیز گزارش کوتاهی از عملکرد آموزشگاه در زمینه‌ی برگزاری کلاس‌های دوبله و گویندگی ارائه داد و گفت: «پیش از این با همکاری دوستان، به مدت بیش از دو سال، ۱۰۰ شماره پادکست هفتگی رادیو هفت‌برکه را منتشر کردیم. عوامل زیادی در تهیه و پخش این پادکست‌ها نقش داشتند، که از همه آنها تشکر می‌کنم.»

او سپس وعده‌ی یک دوره‌ی جدید از پادکست‌های هفتگی را مطرح کرد: «بعد از صد شماره، ما تصمیم گرفتیم پادکست هفتگی را با فرم و شکلی جدید ارائه کنیم. به این ترتیب، در هفته‌های آینده شاهد پخش دوره‌ی جدید پادکست‌های هفتگی خواهیم بود.»

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top