بستن

فرماندار بشنود: ما در گزدان آب نداریم

هفت‌برکه – گریشنا: سه ماه قطعی آب غیر شُرب در روستای گزدان، اهالی این روستا را با مشکل روبه‌رو کرده است.

روسنای گزدان از آبادی‌های دهستان سبزپوش در بخش ارد است. نورافکن، بخشدار ارد، در گفتگو با هفت‌برکه در مورد مشکل آب این روستا گفت: «آب شرب روستای گزدان که حدود ۱۵ خانوار دارد، از محل آب‌انبار و به صورت بهداشتی تامین می‌شود و از این لحاظ مشکلی در این روستا وجود ندارد. لوله‌کشی نیز در این روستا انجام شده و آب از طریق پمپ وارد لوله‌ها می‌شود. مشکل قطعی آب این روستا مربوط به آب غیر شرب می‌شود که برای شست‌وشو و مصارف خانگی است. تا پیش از این، آب غیر شرب روستا از طریق چاهی که توسط یک خیر ساخته شده بود تامین می‌شد. اما با خراب شدن پمپ چاه، آب غیر شرب در این روستا از سه ماه قبل قطع است.»

بخشدار ارد: تا یک ماه دیگر حل می‌شود

او با اشاره به این که روستای گزدان در حال حاضر تحت پوشش آبفای روستایی نیست، ادامه داد: «فرودی، فرماندار شهرستان گراش، دو بار و خود من سه بار از محل بازدید کردیم، اما با توجه به این که روستای گزدان تحت پوشش آبفای روستایی نیست، برای حل مشکل قطعی آب محل، تامین اعتباری وجود ندارد. اما خوشبختانه دو روزی می‌شود که اعتبار از محل روستاهای فاقد دهیاری وارد حساب شده که برای حل این مشکل صرف خواهد شد.»

نورافکن با بیان این که مشکل اهالی روستا تا حدود یک ماه دیگر حل می‌شود، گفت: «همه‌ی مراحل برای حل مشکل قطعی آب روستا طی شده است. فرمانداری قرار است یک چاه دیگر در نزدیکی روستا حفر کند و حفر آن ممکن است حدود یک ماه طول بکشد.»

بخشدار ارد در جواب به این سوال که چه کسی در حال پیگیری است که این روستا تحت پوشش آبفای روستایی قرار بگیرد، گفت: «چون با رفتن زیر پوشش آبفای روستایی مردم باید هزینه‌ی آب را پرداخت کنند، مردم برای این موضوع تمایلی نشان نمی‌دهند.»

هم آب شرب هم آب غیر شرب مشکل دارد

قتالی، یکی از اهالی روستا، نداشتن آب شرب را هم از مشکلات این روستا می‌داند و می‌گوید: «در حال حاضر مشکل اصلی ما آب غیر شرب است، اما معنایش این نیست که ما برای آب شرب مشکلی نداریم. آب شرب اهالی از آب انبار تامین می‌شود که دردسرهای خاص خودش را دارد. همین امروز یکی از بچه‌های ساکن روستا در آب انبار افتاد که خوشبختانه نجات پیدا کرد. از طرفی همه‌ی مردم روستا برای بهداشتی شدن آب مجبور هستند از آب شیرین‌کن استفاده کنند. اما فعلا مشکل اصلی ما در زمینه‌ی آب غیر شرب برای مصارف بهداشتی است.»

او خواستار تسریع در حل مشکل قطعی آب در این روستا بود و گفت: «یک ماه برای حل مشکل قطعی آب زمان طولانی است. من از آقای فرودی و نورافکن می‌پرسم اگر آب گراش یا آب ارد فقط یک روز قطع شود، عکس‌العمل مردم چطور است؟ مگر نه این است که نمی‌توانند تحمل کنند و سریع شکایتشان را به گوش شما می‌رسانند؟ مردم این روستا هم بچه‌ی کوچک دارند، به حمام نیاز دارند. برای شست‌وشوی ظرف و لباس‌هایشان محتاج آب هستند. ما تقاضا داریم هر چه سریع‌تر برای حل این مشکل اقدامی شود. از طرفی اگر کسی برای زیارت امام‌زاده به این روستا بیاید هم به خاطر نداشتن آب، ما شرمنده می‌شویم.»

قتالی در پایان از ما می‌خواهد که درخواستش را به گوش فرماندار برسانیم: «شما که به فرماندار شهرستان دسترسی دارید، پیغام ما را به او برسانید و بگویید تا زمانی که مشکل آب حل می‌شود از  شما خواهش می‌کنیم که حداقل هفته‌ای یک تا دو تانکر آب به روستا برسانید که منبع را پر کنیم تا مردم مجبور نباشند برای تهیه‌ی آب بروند سروقت آب‌انبار و خودشان را به خطر بیندازند.»

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top