بستن

آماده‌باش دوباره برای سیل و زلزله

هفت برکه – گریشنا: آمادگی برای سامانه بارشی روزهای آتی، کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده و بررسی علل زلزله‌های پی‌درپی در روستای خلیلی، موضوعات اصلی جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان گراش بود.

به گزارش هفت‌برکه، بیستم فروردین‌ماه ۹۸ جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان گراش با هدف جمع‌آوری کمک و ارسال به مناطق سیل‌زده لرستان و خوزستان و اعلام آمادگی برای بارندگی روزهای پیش رو با حضور اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش، سید محمدباقر بخشایش‌پور، امام جمعه شهرستان گراش، حجت الاسلام علوی، امام جمعه شهر ارد، اعضای شورای شهر ارد، دهیاری‌ها، شورای اسلامی شهر گراش و جمعی از مسئولین شهرستان در فرمانداری برگزار شد. در پایان جلسه، زلزله‌های روستای خلیلی نیز بررسی شد.

فرودی: سامانه دیگری در راه است

اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش، با اعلام اینکه هواشناسی برای هفته جدید بارش‌های سنگینی پیش‌بینی کرده است گفت: «سامانه بارشی از روز پنجشنبه مجددا وارد می‌شود و گراش هم مستنثنی نیست. باید احتیاط را در نظر گرفت. یکی از این موارد مهمی که باید حتما بررسی شود، سدهای اطراف روستای زینل آباد است که سدهای هوشیار نام دارد و باید بررسی و مقاوم‌سازی شود. بررسی شود که الان سد خالی یا پر است، که اگر لب‌ریز شود یا اگر سد شکسته شود، به ارد آسیبی خواهد رساند یا خیر. شهردار باید لایه‌روبی‌ها را انجام دهد. هر چند انجام شده است، اما کافی نیست.»

فرماندار شهرستان گراش با بیان اینکه دولت اقدامات خوبی در کمک به سیل‌زدگان داشته است خاطرنشان ساخت: «در شهرستان گراش هم خسارت‌هایی داشتیم که دولت اقدامات لازم را انجام داده است. با همکاری بنیاد مسکن برای منازلی که آسیب دیده بودند فرم‌ها تکمیل شد و به مدیریت بحران استان ارسال شده است. در حوزه شهری و روستایی ۲۸ مورد وام احداثی داریم که در مناطق شهر ۵۰ میلیون وام و ۱۲ میلیون کمک بلاعوض و در روستاها ۴۰ میلیون وام و ۱۰ میلیون کمک بلاعوض به این افراد برای احداث کمک خواهد شد. در بازسازی و تعمیر نیز ۸۰ مورد در حوزه شهری و روستایی داشتیم که ۲۹ مورد در حوزه شهری و ۵۱ مورد آن در روستا‌ها بود که برای آن‌ها نیز ۱۵ میلیون وام و ۵ میلیون کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.»

اصغر فرودی در پایان به زلزله‌های پی‌درپی در روستای خلیلی اشاره کرد و افزود: «زلزله برخلاف سیل است و قابل پیش‌بینی نیست، ولی می‌توان از قبل مقاوم ساخت. دوای همه دردها در مقابل زلزله مقاوم‌سازی است.»

بخشایش‌پور: هر کسی در حیطه وظایف خود پاسدار است

سید محمدباقر بخشایش‌پور، امام جمعه گراش، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار گفت: «هر کسی در حیطه وظایف خود با توجه به مسئولیتی که بر عهده دارد و کار خود را به خوبی انجام دهد یک پاسدار است، امروزه مسئولین در حیطه کاری خود و مسئولیت خود در قبال مردم یک پاسدار هستند.»

امام جمعه گراش در ادامه اظهار داشت : «کسی فکرش را شاید نمی‌کرد چنین اتفاقی چنین سیلی در کشور راه بیفتد اما خوب اتفاق افتاده است و این یک امتحان الهی است باید کمک رسانی داشته باشیم. فضای مجازی  اگر بدی‌های زیادی داشته باشد حسن‌های زیادی هم دارد و همه ما فیلم‌ها و اتفاقات اخیر کشور را دیده‌ایم و حالا وقتش است به مردم آسیب دیده کمک کنیم.»

رییس هلال احمر گراش در مورد زلزله در خلیلی گفت: «از دیروز سه زلزله در روستای خلیلی اتفاق افتاده است و آمادگی کامل را برای شرایط اضطراری داریم. ولی لازم است  کاری آموزشی هم در مدارس و همگانی داشته باشیم و حتی اگر بشود یک مانور هم داشته باشیم. همین جا درخواست دارم که مسئولین کارگروه‌ها در دسترس باشند تا اگر شرایط اضطراری پیش آمد سریع اقدام کنیم.»

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top