بستن

«دزفول» سدی که جوانان هلال‌احمر می‌خواهند بشکنند

هفت‌برکه – گریشنا: جوانان هلال‌احمر بعد از یک دیدار تدارکاتی سنگین در شیراز، برای حضور در مرحله دوم لیگ دسته اول جوانان کشور راهی دزفول می‌شود.

مسابقات امسال لیگ دسته اول جوانان در سه گروه آغاز شد. سه تیم برتر از هر گروه به مرحله دوم راه یافته‌اند که هلال احمر به عنوان صدرنشین گروه دوم در این مرحله حضور دارد. این بالاترین رده‌ای است که تیم‌های فوتبال گراش در مسابقات کشوری به آن رسیده‌اند.

تیم‌ها این مرحله در گروه چهار و پنج تیمی رقابت می‌کنند. جوانان هلال احمر گراش  در گروه ب با تیم‌های جندی شاپور دزفول، دخانیات گیلان و مقاومت تهران همگروه است دو تیم برتر هر گروه به مرحله بعد می‌روند تا در نهایت دو تیم به لیگ برتر فوتبال جوانان کشور صعود کنند.

جوانان هلال‌احمر پنجشنبه ۲۲ فروردین با دخانیات گیلان بازی می‌کنند. روز جمعه هلال‌احمر با میزبان بازی‌ها جندی‌شاپور دزفول بازی دارد و بعد از یک روز استراحت یکشنبه ۲۵ فروردین هلال‌احمر و مقاومت تهران با هم بازی می‌کنند.

پیش از آغاز بازی‌ها جوانان هلال‌احمر در زمین تمرین فجر شهید سپاسی با تیم بزرگسالان این باشگاه با سابقه بازی کردند. نتیجه این بازی برد ۴ – ۰ تیم دسته‌ اولی فجر شهید سپاسی برابر جوانان هلال‌احمر بود.

چند بازیکن هلال‌احمر می‌توانند در آینده به لیگ برتر برسند

داوود مهابادی سرمربی فجر سپاسی در گفتگو با حجت عابدی گفت: «بچه‌های هلال‌احمر، بچه‌های آینده‌داری هستند و تیم منظمی دارید و فوتبال خوبی دارند. من چند بازی جوانان و امیدهای فجر سپاسی را هم دیده‌ام و تیم هلال‌احمر چهار پنج بازیکن دارد چند سال آینده به لیگ برتر خواهند رسید.»

سرمربی فجر سپاسی در چند توصیه به جوانان هلال‌احمر گفت: «در بازی‌های جوانان تیمی که تمرکزی بیشتری دارد و بهتر نظم تیمی را حفظ کند موفق‌تر است. هلال‌احمر باید در یک سوم دفاعی کمتر به تیم حریف فرصت بدهد و از خطای الکی و دادن ضربه ایستگاهی به حریف خودداری کند. در حمله انتقال بازی از دفاع به حمله باید سرعت بگیرد و در زدن توپ به چارچوب باید بیشتر تمرین کنید. در بازی‌های نزدیک ضربه ایستگاهی تعیین کننده است.»

بازی‌های مرحله دوم لیگ دسته اول در دزفول برگزار می‌شود. مهابادی در مورد تجربه این بازی‌ها گفت: «بازی‌ها در دزفول برگزار می‌شود و رطوبت خوزستان بالاتر است و بازی‌ها هم پشت سر هم است و بحث ریکاوری خیلی مهم است. باید برای سه بازی آماده باشید و تیمی که استراتژی بهتری داشته باشد موفق‌تر است. بازی اول مهم است که ببرید و از نظر روحی جلو بیافتید. در گرما شما باید بخشی از بازی را کنترل کنید.»

بازیکن سابق تیم‌های راه‌آهن و ذوب آهن در توصیه‌ای به بازیکنان جوان گفت: «توصیه اول به بازیکنان مطالعه زندگی کسانی است که پیشرفت کرده‌اند. راه پیشرفت معلوم است و تلاش، تمرین و زندگی سالم راه آن است. اولویت اول باید تمرین فوتبال باشد و روی مهارت‌های فوتبالی‌شون کار کنند. توصیه دوم من زندگی سالم است و دور و بر حاشیه و قلیان و سیگار نروند حتی اگر بهترین بازیکن باشند هم حاشیه‌ها آن‌ها را از بین می‌برد. بقیه بچه‌ها که به مراحل بالا رسیده‌اند امکاناتی آنچنانی نداشته‌اند. بلکه سختی کشیده‌اند و همین مسیر را رفته‌اند.»

مهابادی در مورد فوتبال فارس گفت: «فوتبال فارس نیاز به سازماندهی عمومی دارد. این کار باید از سوی اداره ورزش و هیات فوتبال انجام شود. این کار در سطح پایه تا یک مرحله‌ای انجام می‌شود ولی بازدهی بالایی ندارد. ما باید لیگ پویایی در استان داشته باشیم و داشتن یک تیم لیگ برتر کشور هم ضروری است. در تیم فجر سپاسی به دنبال این هستیم که در همه شهرستان‌های استان فارس یک تیم فجر در رده پایه داشته باشیم.»

مجتبی زارعی بازیکن سابق پرسپولیس و بازیکن فعلی تیم فجر سپاسی در مورد تیم جوانان هلال‌احمر گراش گفت: «تیم هلال احمر برابر ما فوتبال خوبی بازی کرد. بر آنان در مسابقات پیش‌رو آرزوی موفقیت دارم.»

مربی جوانان هلال‌احمر: سخت تلاش کرده‌ایم و امیدواریم

سید علی مجلسی مربی تیم جوانان هلال‌احمر گراش در مورد برنامه آماده‌سازی این تیم برای مسابقات دزفول گفت: «در طول تعطیلات ما یک دوره بدنسازی داشتیم و در جام فرهاد در شهر جناح شرکت کردیم. باید از اعضای تیم تشکر کنم که از تعطیلات نوروز خودشان زدند و با تیم همراه بودند.»

مربی جوان هلال‌احمر در مورد بازی با تیم فجر شهید سپاسی گفت: «همین که تیم بزرگی مثل بزرگسالان فجر سپاسی شیراز با همه‌ی بازیکنان اصلی خودش و با حضور مربی سرشناسی مثل داوود مهابادی حاضر می‌شوند با یک تیم جوانان بازی کنند نشان دهنده جایگاه تیم جوانان هلال احمر است. از این بازی درس‌های زیادی گرفتیم.»

مربی تیم هلال‌احمر وضعیت روحی تیم را خیلی خوب دانست: «تیم ما در حال حاضر نه تنها نماینده شهرستان بلکه نماینده استان فارس در این بازی‌ها است. امیدواریم با راه‌یابی به لیگ‌برتر سهمیه استان فارس در رده جوانان را احیا کنیم. محسنی مدیر هلال احمر گراش و حاج آقا فرسوده مدیر موسسه فوتبال هلال‌احمر زحمت زیادی برای رسیدن تیم به این جایگاه کشیده‌اند و تلاش بچه‌ها این است که این زحمات به نتیجه نهایی برسد. من به بازیکنانم افتخار می‌کنم و اطمینان دارم با همت، تلاش و غیرت همه‌ی بازیکنان می‌توانیم نماینده‌ی خوبی برای فوتبال فارس و حتی فوتبال جنوب کشور باشیم.»

مجلسی از همکاری هیات فوتبال و تیم‌های شهرستان تشکر کرد: «هیات فوتبال قبلی شهرستان اسماعیل و علیرضا حسن‌نژاد و مهدی و مسعود سالاری از کارکنان اداره ورزش و جوانان تا این مرحله با ما همکاری خوبی داشتند. احسان جوکار رییس جدید هیات هم قول ادامه همکاری داده‌اند و زمین چمن را در اختیار ما قرار دادند. رسیدن تا این مرحله حساس بدون همکاری تیم‌های دیگر شهر گراش ممکن نبود که جا دارد از همه آن‌ها تشکر کنیم. ناهماهنگی‌ها و گلایه‌هایی وجود دارد ولی در این مقطع مهمترین چیز حفظ انسجام تیمی برای رسیدن به هدف بزرگ راهیابی به لیگ برتر است.»

مربی تیم جوانان هلال‌احمر در مورد شانس صعود این تیم گفت: «حضور تا این مرحله به عنوان تیمی از یک شهرستان کوچک هم در حد شاهکار است. رقابت‌های مرحله قبل نشان داد سطح تیم‌های تا چه حد به هم نزدیک است. ما قرار نیست به این حد راضی باشیم رسیدن به لیگ برتر درهای تازه‌ای را به روی تیم هلال احمر و بازیکنان ما باز می‌کند و به خاطر همین به تمام ظرفیت‌های فوتبال شهرستان برای افتخارآفرینی نیاز داریم.»

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top