بستن

جداکننده‌ها به خیابان امام بر می‌گردند

هفت‌برکه – گریشنا: در آخرین جلسه شورای ترافیک در سال ۱۳۹۷، نصب مجدد موانع پلاستیکی در خط میانی در بخش‌هایی از خیابان امام مصوب شد.

به گزارش هفت‌برکه، جلسه شورای ترافیک صبح چهارشنبه ۱۵ اسفندماه با رویکرد آماده شدن برای پذیرش مهمانان نوروزی و به ریاست زمانی، معاون فرماندار گراش، برگزار شد.

فعالیت عمرانی تعطیل

زمانی، معاون عمرانی فرمانداری گراش، گفت: «با توجه به ایام پایانی سال، این جلسه برای آمادگی لازم جهت ورود مهمانان نوروزی برگزار می‌شود. نصب تابلوهای راهنمایی، ایمنی، شستو و تعمیر علائم موجود، اصلاح روشنایی معابر جزو وظایف شهرداری در آستانه نوروز است. برای تقویت امدادرسانی جاده‌ای باید بین نیروهای خدمات‌رسانی هماهنگی وجود داشته باشد.»

با توجه به ابلاغ استانداری، حفاری در معابر از ۱۵ اسفند متوقف می‌شود. زمانی گفت: «با توجه به ورود گسترده مهمانان نوروزی، شرکت‌های آب و فاضلاب و شهرداری‌ها و شرکت‌های پیمانکار نسبت به تکمیل حفاری‌ها تا ۱۵ اسفندماه اقدام نمایند. بعد از این تاریخ، شرکت‌های پیمانکار حق حفاری در معابر را ندارند.»

زمانی معاون فرماندار گراش گفت: «کمسیون حفاری معابر باید در شهرستان فعال شود. با وجود این کمیسیون بخشی از مشکلات برای هماهنگی بین ادارات حل می‌شود.»

دو درخواست نصب سرعت‌گیر رد شد

مهندس محمدکاظم جعفری، دبیر شورای ترافیک، در مورد درخواست‌های مطرح شده گفت: «با نصب تابلوی پارکینگ معلولین در جلوی بازار مرکزی موافقت شد. دو درخواست نصب سرعت‌گیر در محوطه هفت‌برکه و خیابان فرهنگ داشتیم که در کمیته فنی با آن‌ها مخالفت شد.»

یک درخواست دیگر برای نصب سرعت‌گیر در جلو مدرسه حسنی بود. مهندس جعفری گفت: «برای این منطقه، نصب سرعت‌گیر قبل از پل باغ موسی مصوب شده است و سرعت‌گیر را بین این دو نقطه قرار می‌دهیم تا برای هر دو بخش موثر باشد. نکته بعد این که در خیابان ساحلی، بخشی که آسفالت نشده است، محافظ رودخانه ارتفاع کمی دارد و اگر اتفاقی رخ دهد شهرداری مقصر خواهد بود.»

خورشیدی، نایب‌رییس شورای شهر، گفت: «در شورا در این مورد اصرار داشتیم، ولی اولویت را به خیابان کربلا دادیم و امسال انجام نمی‌شود.»

تابلوهای گردشگری بلاتکلیف

جانشین قرارگاه پلیس‌راه جنوب فارس در این جلسه گفت: «از ۲۵ اسفندماه تا ۲۱ فروردین طرح نوروزی خواهیم داشت. تعطیلات امسال تا پایان هفدهم فروردین خواهد بود و به خاطر همین، ادارات باید آمادگی خودشان را حفظ کنند. ما در ۲۲ یا ۲۳ اسفندماه رزمایش یگان‌های نوروزی خواهیم داشت.»

یکی از درخواست‌های پلیس‌راه، بهسازی‌های تابلوهای قهوه‌ای رنگ راهنمای گردشگری است. سرهنگ قنبری گفت: «تعداد تابلوهای راهنمای گردشگری در سطح منطقه کم است و تابلوهای راهنمای موجود هم فرسوده شده است. اداره کل راه و شهرسازی برای نقاط گردشگری مثل دریاچه‌های فصلی یا آثار باستانی تابلوهای مناسب را نصب کند.»

اداره راه این موضوع را جزو مسئولیت‌های خود ندانست: «برای تابلوهای گردشگری از طرف اداره کل اعلام شده است که بر عهده ما نیست و باید از منابع دیگری مانند فرمانداری بودجه اختصاص داده شود.»

در تعطیلات نوروزی، خودروهای پلیس نامحسوس در جاده‌ها حضور خواهند داشت.

دوباره میدان شهید برزگران

سروان رنجبر، رییس پلیس راهور گراش، در آماری از بهمن ماه امسال گفت: «۳۰ درصد از تصادفات ما در میدان شهید برزگران بوده است و خواهان اقدام در این مورد هستیم.»

خورشیدی نایب رییس شورای شهر گفت: «در جلسه دیشب شورای شهر مطرح شد که فرمانداری جلو کار را گرفته است.»

زمانی، معاون فرماندار گراش، با رد این موضوع گفت: «در مورد زیرگذر در شورای ترافیک و شورای فنی شهرستان گراش تصویب شده است و باید این پیش‌نهاد در شورای ترافیک استان هم تایید شود که در این مورد هنوز نتیجه‌ای از استان اعلام نشده است. اجرای اصلاحات ترافیکی منافاتی با ساخت زیرگذر ندارد. می‌توان مواردی مانند نیوجرسی را موقتا اجرا کرد تا زمانی که کار زیرگذر انجام شود.»

کانالیزور به خیابان امام بر می‌گردد

موانع پلاستیکی خط وسط خیابان اولین بار در سال ۱۳۹۲ در گراش نصب شد. گریشنا آن زمان در گزارشی این موضوع را بررسی کرد. بعد از پنج سال به نظر می‌رسد پلیس راهنمایی و رانندگی از اجرای این طرح کاملا راضی است.

سروان رنجبر، رییس پلیس راهور شهرستان گراش، گفت: «هدف ما پیشگیری از تصادفات به ویژه تصادفات جرحی و فوتی است. یکی از مشکلات ما حفاری‌های سطح شهر است که بدون هماهنگی با پلیس این کار انجام می‌شود و ممکن است بی‌احتیاطی باعث حادثه شود.»

سروان رنجبر در مورد تصادفات خیابان امام گفت: «در تمام تصادفات خیابان امام بیشتر موارد تصادف موتورسیکلت بوده است و در تمامی مورد باعث شکستگی در ناحیه پا شده است. پیش‌نهاد ما این است که رفوژ میانی از ابتدای حسینیه اعظم تا خیابان بسیج اجرا شود.»

جعفری در این مورد گفت: «رفوژ وسط در محدوده خیابان آبیاری تا بلوار معلم وجود داشت که به دلیل حفاری آبفا جمع‌آوری شد. این قسمت باید دوباره ترمیم و نصب شود. شهرداری از سال‌های قبل پیاده‌روها را اصلاح کرد و قرار بود که روی جداول، گریتینگ انجام شود تا عرض خیابان افزایش پیدا کند.»

نماینده شهرداری در مورد این کار گفت‌: «هزینه گریتینگ خیلی بالا است و تا متری یک میلیون هزینه دارد و در این مورد باید اولویت‌بندی شود تا در نقاط حادثه‌خیز انجام شود.»

نماینده شهرداری در پیش‌نهادی کلی گفت: «برای خیابان امام، به جز افزایش پارکینگ، باید راه حل‌های دیگر مانند برخورد با موتورسیکلت‌های متخلف، طرح کارت پارک و حتی یک طرفه کردن بخشی از مسیر خیابان امام نیز بررسی شود.»

پارکینگ بازار طلا

سروان رنجبر در پیش‌بینی یکی از مشکلات آینده گفت: «با افتتاح بازار طلا، مشکل پارکینک خواهیم داشت. در حال حاضر هم ظرفیت پارکینگ باغ ملی تکمیل است.»

مصطفی خورشیدی، نایب رییس شورای شهر، در پاسخ گفت: «ساختمان اداره ثبت متعلق به شهرداری است و سال آینده به دنبال تبدیل این محدوده و مغازه عباس نجار به پارکینگ هستیم. تصمیم در مورد حذف پارکینگ در دوره گذشته گرفته شده است و ما به دنبال حل مساله هستیم و مساله پارکینگ را پیگیری می‌کنیم. غیر از این هم نقاطی را برای پارکینگ در نظر گرفته‌ایم. از جمله به فکر پارکینگ برای حسینیه اعظم هستیم تا زمین تخریب شده متعلق به آقای محمدی را خریداری کنیم.»

زمانی، معاون فرماندار، پیش‌نهاد داد: «ساخت بازار طلا هنوز نهایی نشده است. حتی می‌شود بررسی کرد که طبقه همکف به پارکینگ تبدیل شود و به جای آن یک طبقه به بازار طلا اضافه شود.»

جاده قدیم ارد متروکه است

بخشدار ارد با گلایه از توجه کم به روستاها در شورای ترافیک گفت: «بخشی از جاده قدیم ارد دارای ریزش است و برخی از اهالی از این مسیر تردد می‌کنند. بهتر است این بخش ترمیم شود.»

نماینده اداره راه و شهرسازی گراش در پاسخ گفت: «این جاده متروکه است و باید درخواست شود که با نصب تابلو این مساله اعلام شود. به ویژه اگر حادثه‌ای در این مسیر رخ دهد بیمه جوابگو نخواهد بود و بهتر است که تردد نداشته باشند.»

رییس بنیاد مسکن نیز متروکه بودن این جاده را تایید کرد: «من گاهی از این مسیر تردد دارم  و مقایسه کرده‌ام. اتفاقا از مسیر جدید هم امنیت بالاتر است و هم زمان مسیر کمتر است. بهتر است برای جلوگیری از حادثه، این مسیر مسدود شود.»

درباره ایست و بازرسی‌ها

خبرنگار گریشنا با اشاره به اعتراضات به ایست بازرسی نوروزی در ورودی شهر گراش و روبه‌روی آبشار اندیشه، این موضوع را مطرح کرد که آیا امسال هم این طرح وجود دارد؟

جانشین پلیس راه جنوب در توضیح این ایست بازرسی‌ها گفت: «ایست بازرسی ثابت نیست و مقطعی و بر مبنای شرایط امنیتی شهرستان است. در مورد نحوه ایست و بازرسی‌ها جای انتقاد دارد و حتی ممکن است پس زدن بار ترافیکی باعث حوادث می‌شود. این موارد مقطعی است.»

با توجه به این که این موضوع در حیطه اختیارات نیروی انتظامی است و نماینده فرماندهی انتظامی در جلسه حضور نداشت. قرار شد در صورت استقرار موضوع اطلاع‌رسانی شود.

معاون فرماندار در این مورد گفت: «با توجه به دیدگاه‌های مردمی، این موضوع را بررسی و تجدیدنظر می‌کنیم تا اعتراض مردمی نداشته باشد. هر چند ایستگاه بازرسی‌ها مقطعی است و با هدف تامین امنیت انجام می‌شود.»

معاون اداره آموزش و پرورش پیش‌نهاد داد: «ایست و بازرسی در نقطه بالاتر  و قبل از میدان ولایت مستقر شود تا شهروندان بعد از دوربرگردان و یا رفتن به سمت پمپ‌ بنزین در ایست و بازرسی گیر نکنند.»

اسکان مهمانان نوروزی امسال همانند سال‌های گذشته در مدرسه سعادت روبه‌روی آموزش و پرورش و همچنین از طرف دانشکده علوم پزشکی خواهد بود.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

4 نظر

  1. میگم مقابل کلانتری یرعت گیر واسه چشه اخه؟کجای دنیا بعداز دور برگردون و بریدگی سرعت گیر نثب میکنن…خنده داره والا

  2. آغایان‌شورای‌ترافیک‌وکمیته‌فنی!توی‌کوچه‌‌پس‌کوچه‌ی‌‌ما‌با‌ورودی‌شهیدمتین‌واقع‌در‌خ‌آبیاری،
    ماشینهای‌سنگین‌ومینی‌بوس‌رد‌میشه‌‌اونم‌با‌سرعت،
    تازه‌موتور‌وماشینهای‌سواری‌‌هم‌‌چنان‌باسرعت‌رد‌میشن‌که
    انگار‌پیسته.آرامش‌را‌از‌ما‌گرفتن‌،مخصوصاََ‌واسه‌‌خونه‌ما‌
    و‌همسایه‌مون‌که‌کوچیکه‌ومستقیماََپشت‌اتاقمون‌کوچه‌است.
    یعنی‌انگار‌توی‌‌بزرگراه‌خوابیدیم‌وزندگی‌می‌کنیم.
    لطفاََیه‌فکری‌به‌حال‌ماهم‌بکنین.همش‌که‌اصل‌کاری‌خیابون‌‌شهر
    ومهمانان‌نوروزی‌‌نیستن‌.ما‌هم‌هستیم.
    فقط‌موقع‌رأی‌دادن‌ما‌آدمیم‌؟؟!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top