بستن

دفتر چهارمین گلستان‌خوانی دانش‌آموزان گراش بسته شد

هفت‌برکه – گریشنا: آیین پایانی چهارمین دوره مسابقات گلستان‌خوانی گراش با اجرای دوباره گروه‌های برتر در حضور مدیر آموزش و پرورش به پایان رسید.

به گزارش گریشنا در آیین پایانی جشنواره گلستان‌خوانی سه گروه از پیش‌دبستانی‌های لبخند یاس‌ها، حضرت علی‌اصغر(ع) و شش گروه از دبستان رهنورد، دبستان شهید قاسمی فداغ کلاس‌های پنجم الف و ب دبستان شاهد شهید بهزادی گراش و کلاس‌های پنجم و ششم دبستان سلحشور ارد جوایز برتر را به دست آوردند.

آیین اختتامیه صبح سه‌شنبه ۱۴ اسفندماه با حضور زمانی معاون فرماندار گراش، رضایی مدیر آموزش و پرورش گراش برگزار شد. گشتاسبی کارشناس آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش فارس مهمان ویژه اختتامیه بود.

امسال هم پیک نوروزی ممنوع است

کارشناس آموزش ابتدایی اداره کل خبر خوشی هم برای دانش‌آموزان داشت: «عیدانه طبق سال گذشته است و‌ هیچ گونه پیک نوروزی و هیچ‌تکلیفی هم در نظر گرفته نشده است و طبق اهداف سال گذشته به صورت داستانی باشد. ما دیدیم که با خذف پیک نوروزی برخی مدیران و معلمان دو دفتر چهل برگ تکلیف دادند که همکاران عزیز این کار را انجام ندهند.»

گرشاسبی از طرف مدیرکل به همه همکاران خسته‌نباشید گفت: «امسال سال چهارم گلستان‌خوانی است و ما توقع این همه استقبال را نداشتیم. کتاب‌های برگ‌هایی از گلستان را در اختیار کلیه دانش‌آموزان استان قرار دادیم و جالب بود که برخی از اجرای گراش خارج از این کتاب و بر اساس متن اصلی سعدی بود.»

گرشاسبی در مورد هدف جشنواره گلستان‌خوانی گفت: «هدف ما شناخت مفاخر علمی، ادبی و بومی بود. ادبیات فارسی ما چهار ستون اصلی مولوی، فردوسی، سعدی و حافظ دارد. سعدی انتخاب شد چون متن‌های متناسب بیشتری برای دانش‌آموزان داشت. یکی از اهداف ما بالا بردن اعتماد به نفس دانش‌آموزان بود. کار زیادی می‌برد که یک دانش‌آموز بیاید جلو مدیران حکایت‌های سعدی را بخوانند.»

کارشناس اداره کل با اشاره به اجرای این جشنواره گفت: «شعار سال ما عشق ورزی با رویکرد کار گروهی بود. در مورد کار گروهی تمام اجرا به صورت گروهی بود ولی در خصوص عشق‌ورزی برخی از اجراها کمی خشونت داشت که با رویکرد ما کمی متفاوت بود. البته این موارد باید در آیین‌نامه سال بعد لحاظ شود.»

اهمیت سعدی‌خوانی

ذبیح‌الله رضایی مدیر آموزش و پرورش گراش با تقدیر از همکاران خود گفت : «منابع انسانی و ارزش‌های دینی و معنوی بخش عظیم قدرت را در یک جامعه شکل می‌دهند. سنت ادبی جامعه گاهی با ارزش‌های دینی در قدرت برابری می‌کند. مهمترین بروز آن در شکل‌دهی زبان جامعه است که منسجم‌کننده و هماهنگ‌کننده یک ملت است و ما جزو چند کشور دنیا از نظر غنای ادبی هستیم.»

رضایی در مورد اهمیت سعدی گفت: «شاعران زیادی جامعه ما را ساخته‌اند و سعدی یکی از پایه‌های سنت‌های ادبی و جامعه ما است. مثلا مولوی به جنبه عرفانی جامعه توجه دارد ولی سعدی با نغز و طنز سرنوشت بشری را نشان می‌دهد.»

زمانی معاون عمرانی فرمانداری گراش گفت: «حرکت اداره کل آموزش و پرورش فارس در گلستان‌خوانی جای تقدیر دارد. امید است آموزش و پرورش این سنت را در تمام مقاطع گسترش دهد. همه ادبا و شعرا الگوی خود را از قرآن و ائمه اطهار گرفته‌اند و در این میان سعدی از دیگران شاخص‌تر است.»

برترین‌های  نوآموزان گلستانی‌خوان

در بخش پیش دبستانی، گروه لبخند یاس‌ها بخش‌هایی از دو‌حکایت گلستان را اجرا کردند. سه نوآموز این مهد بنیامین فیروزی، امیر آهنی، فاطمه زهرا پولادوند«دو کس رنج بیهوده برند» را اجرا کردند و فاطمه زهرا پولادوند شعر «بنی آدم اعضای یکدیگرند.» را خواند. سکینه محمدپور مربی این نوآموزان بود.

نوآموزان پیش‌دبستانی حضرت علی‌اصغر(ع) بخش‌هایی از باب دوم در اخلاق درویشان و باب هشتم در آداب صحبت را در تلفیق با یکدیگر اجرا کردند.  پرهام شباهنگ، حسین سلطانی، علی حسنی، امیرحسین محمدی، محمد شیرپور، امیرعلی عباسزاده، محمدحسین کشوری با مربیگری مرضیه بامری اعضای این گروه بودند.

پنج نفر از نواموزآن پیش‌دبستانی فرهنگ سارینا راهپیما، فاطمه پورکریمی، سارا جعفری، محمدمهدی پورکریمی، کیانا شکوه با همراهی مربی خود سمانه اقتصادی‌فر بخش‌هایی از گلستان را خواندند.

برترین دانش‌آموزان گلستان‌خوان

دو کلاس پنجم مدرسه شاهد امسال در میان برگزیدگان بودند. علی قائدی، علیرضا جانی‌پور، مهدی فتحی، حسین جمالی دانش‌آموز محمد درستکار کوشک‌قاضی در کلاس پنجم الف بودند.  محمدهادی فتاحی، علی اصغر فولادی، مهدی سرافراز، امیروقارفرد، ابوالفضل رحیمی، احمدرضا باقرزاده دانش‌آموزان علی غزنوی در کلاس پنجم ب دبستان شاهد شهید بهزادی بودند.

در بخش دختران کلاس ششم مدرسه رهنورد یکی از سه گروه برگزیده بودند. ملیکا حاجی پور، آیناز قاسمی، ندا توکلی، هانیه اسدی لاری، مریم شعوری دانش‌آموزان کلاس کلثوم حسین پور بودند.

سه گروه دیگر برگزیده از ارد و فداغ بودند.  دختران  کلاس‌های پنجم و ششم دبستان سلحشور ارد روی صحنه رفتند. ستایش آفتاب، حدیث نجارپور، مهدیه دلام، حدیث آفتاب، مطهره صحراپیما، فاطمه بندی دانش‌آموزان اعظم کارگردر کلاس ششم حکایت ۱۳ از باب اول در حکایت درویشان را اجرا کردند. موضوع کلاس پنجم از باب دوم ، حکایت پنج بود. ریحانه فولادی، فرشته قاسمی، فرشته شیخی، فاطمه میرشکاری، مبینا تقی زاده، رضوانه درودگر، پردیس حقانی دانش‌آموزان راضیه زارع پور نصیرآبادی در این کلاس بودند.

دانش‌آموزان کلاس‌های ششم و چهارم مدرسه شهید قاسمی فداغ آخرین اجرا را داشتند. سیدمحمد حسینی، شادمهر خسته، مجتبی خشنودی، ابوالفضل صادقی، مرتضی ذرع، امیرحسین رستگار، حسین نورسیده، ابوالفضل باقری به همراه معلمان خود سیدمحمد حسینی، احسان منصوری کار را اجرا کردند.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top