هفت برکه (گریشنا): سومین پارک خیرساز گراش را یک زن و شوهر در بلوار شهدا ساختند.

به گزارش هفت برکه ۱۶ بهمن پارک غدیر با حضور فرودی، فرماندار شهرستان، اعضای شورای شهر، خیرین و دیگر مسئولین شهر افتتاح شد. این پارک در بلوار شهدا، خیابان ورودی مسکن مهر قرار دارد. در کنار پارک غدیر، ساختمان تجاری غدیر قرار دارد.

جانعلی جابری، خیر گراشی با گفتن این جمله که بزرگترین لذت برای من دیدن شور و شوق کودکان، جوانان، زنان و مردان شهرم است، گفت:«اگر بچه‌ها از کودکی در محیطی مثل پارک و با اسباب و وسایل بازی و کتاب پرورش پیدا کنند و آشنا شوند بهتر از اتلاف وقت در محیط‌های نامناسب و یا آشنایی با مواد مخدر است. ساخت پارک برای مادر بچه‌ها هم خوب است و به آن‌ها روحیه می‌دهد. البته جوان و پیر و مرد و زن ندارد پارک برای همه خوب است. ما قصد داریم در فاز بعدی این پروژه و توسعه‌ی این پارک نیز همکاری داشته باشیم. »

او در ادامه به مشارکت همسرش گلدسته فتح‌پور در ساخت این پارک هم اشاره کرد و ادامه داد:«همسرم بیشتر از یک همسر برای من است. من در سن ۱۷ سالگی داماد شدم و همسرم ۱۳ ساله بود که با من ازدواج کرد. ما با هم بزرگ شدیم و در تمام مراحل زندگی‌ام همراه و یار من بوده است. یکی از پسرهایم در انگلستان زندگی می‌کند من و همسرم باهم به خیلی از کشورها مثل فرانسه، پاریس و لندن، سفر کردیم و حالا می‌خواهیم با این مشارکت خیرخواهانه شور زندگی را در حد توانمان با همشریانمان هم قسمت کنیم.»

گلدسته فتح‌پور نیز در تکمیل صحبت‌های همسرش شادی دل کودکان را هدفش از انجام این کار خیرخواهانه دانست و گفت:«من و همسرم زندگی خوبی را با هم گذرانده‌ایم و دوست داریم این شادی بین همه تقسیم شود. ان‌شاالله برنامه‌هایی دیگری هم برای آینده داریم.»

اکبر باقر‌زاده،سخنگوی شورای شهر گراش در این مراسم گفت:«این پارک خیرساز  به متراژ حدود سه هزار و ۵۰۰ متر شامل فضای سبز، وسایل بازی کودکان، نمازخانه، سرویس بهداشتی را حاجیه گلدسته فتح‌پور و حاج جانعلی جابری خیرین گراشی به ارزش مالی  نزدیک به ۲۵۰ میلیون تومان ساخته‌اند و تامین بودجه‌ی تاسیسات زیرساختی و تجهیزات و بخش فضای سبز را شهرداری متقبل شده است.»

خداشناس شهردار گراش در آیین افتتاح این پارک خیر ساز گفت:«سیاست‌هایی که شهرداری در پیش دارد توسعه و گسترش فضای سبز در سطح شهر گراش است. در همین راستا در اولین اقدام دو پیمانگار را برای سطح فضای سبز گراش استخدام کردیم. شهر را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم کرد‌ه‌ایم. در حال حاضر امسال تقریبا اولین سالی است که ۲ پیمانکار کلان در سطح شهر گراش دارند فعالیت فضای سبز انجام می‌دهند. این موضوع چه حسنی داشت؟ این موضوع ایجاد رقابتی بود در جهت توسعه‌ی فضای سبز در گراش که الحمدالله داریم می‌بینیم نحوه کاشت درختان، نحوه توسعه‌ی فضای سبز دقیقا بر اساس سیاست‌های شورای شهر رشد داشته است.»

او در ادامه می‌گوید:«سیاست بعدی شهرداری در هر محله انتخاب یک سرکارگر از طریق پیمانکار و انتخاب کارشناس از طریق شهرداری بود. مثلا همین محله دارای کارشناس و سرکارگری است که مردم بتوانند مستقیم با پیمانکار در ارتباط باشند تا مردم محوری و مسئول محوری که متن نظر اصلی شهرداری‌ها است اتفاق بیافتد. باید تمام مسائل با مشارکت مردم باشد و علاوه بر مسئولین مردم نیز روی پروژه‌ها مدیریت و نظارت داشته باشند. این دو پیمانکار در هر محله مستلزم پاسخگویی یک به یک شهروندان عزیز شهر گراش باید باشند.»

وی تصریح می‌کند:«قولی که می‌خواهیم از فرماندار امروز بگیریم این است که فاز دوم این پارک افتتاح شود تا بتوانیم در آینده‌ای نزدیک این پروژه را به وسعت ۵ هزار متر ادامه دهیم. امیدوارم هماهنگی‌ها اتفاق بیافتد که ما سریع‌تر کار را شروع کنیم. قولی که رئیس شورا آقای حسنی دادند هم این بود که بودجه و ردیف برای این موضوع تصویب کنند و شهرداری قول می‌دهد که ان شاالله این طرح نیز اجرا شود تا تقدیم کنیم به همه شهروندان.»

parek2