بستن

برترین‌های ورزش روستایی در آغصه جام گرفتند

هفت‌برکه – گریشنا: جشنواره بازی‌های بومی محلی در شهرستان گراش شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ با معرفی تیم‌های برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی شهرستان گراش مسابقات ورزشی روستاها در رشته‌های فوتبال، والیبال، فوتسال،سوارکاری، گل فنی، شطرنج، پرس سینه، تنیس روی میز و دو میدانی در روستاهای شهرستان گراش برگزار شد.

قهرمانان ورزش روستایی شهرستان

روستای کنگ و ریشه قهرمان فوتبال شد، در فوتسال لب اشکن به مقام اول دست یافت. در گل فنی خلیلی رتبه نخست را کسب کرد، نصرا… علی پور از حسین‌آباد،رحیمی از لامرد و علی شکرپاره از کنگ ریشه به ترتیب به عنوان نفرات برتر رقابت‌های سوارکاری شناخته شدند، در تنیس روی میز حسین و مصطفی قاسم‌زاده و علی اقلیما هر سه از فداغ عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

در دو و میدانی میثم خدمتی از خلیلی اول شد، محمد رضوی از لب اشکن در جای دوم قرار گرفت و رحیم عباسی از محمد زینا سوم شد. در شطرنج ناصر نریمانی از فداغ بر سکوی اول ایستاد و مسابقات پرس سینه که ۱۲ بهمن‌ماه برگزار شد. در نوجوانان ۶۰ و ۷۶ کیلو گرم علی زر و افشین نوشادی اول شدند و در ۶۷ کیلوگرم بزرگسالان امیر حسین درویشی بر سکوی اول ایستاد. در وزن ۷۵ و ۹۰ کیلو امیر حسین درستکار و محمد شجاع همگی از فداغ مقام قهرمانی این دوره از مسابقات را به خود اختصاص دادند،

این مسابقات به مدت ۱۲ روز به همت هیات ورزش روستای و بازی‌های بومی محلی گراش و با همکاری و همراهی اداره ورزش و جوانان، روسای شوراهای ورزشی و دهیاران روستاها انجام و هوشیار دبیر برگزاری شد. خرم نوشادی پیشکسوت ورزش منطقه نقش تاثیرگذاری در انجام این مسابقات داشتند.

توسعه زیرساخت‌های آغصه

به گزارش مسئول دفتر فرمانداری آیین پایانی جشنواره شهرستانی ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی با حضور فرماندار و امام جمعه گراش، امام جمعه اهل سنت خنج، مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان و بخش، اعضای شورا‌های اسلامی و دهیاران در دهستان آغصه از توابع بخش ارد به کار خود پایان داد. آغصه تنها روستای اهل سنت شهرستان گراش است.

فرماندار گراش در مراسم اختتامیه این جشنواره با بیان این که بازی‌های بومی و محلی عامل وحدت، همدلی و تقویت روحیه جوانمردی می‌شود، اظهار داشت: «بازی‌های بومی و محلی دارای آثار‌ بسیار مهم و از سرمایه‌های فرهنگی شهرستان گراش محسوب می‌شود که با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب باید به آن نگاه ویژه شود.»

اصغر فرودی با اشاره به این که توسعه و آبادانی گراش به برکت انقلاب اسلامی محقق شده است، تصریح کرد:«کشور ایران به برکت انقلاب اسلامی پیشرفت‌های بسیار زیادی در عرصه‌های مختلف داشته است.»

وی با تاکید بر این که توسعه متوازن زیرساخت‌ها، گراش را در مسیر پیشرفت قرار داده است، افزود:«یکی از سیاست‌های کلی مدیریت شهرستان توزیع عادلانه اعتبارات بود که به برکت انقلاب و تلاش دولت تدبیر و امید امسال در دهه مبارک فجر قریب ۱۰ پروژه عمرانی و زیربنایی در بخش ارد با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان افتتاح و یا کلنگ زنی شد.»

فرماندار گراش از بهره‌برداری طرح آبخیزداری روستای آغصه خبر داد و افزود: «سد خاکی آغصه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی و مشارکت بخش خصوصی آماده بهره‌برداری است.»

اصغر فرودی ساخت زمین چمن مصنوعی در روستا آغصه در راستای حمایت از ورزش جوانان عنوان کرد و افزود:«این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان به همت دولت ساخته می‌شود که به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.»

وی اصلی‌ترین اولویت توسعه آغصه ایمن‌سازی راه‌ و جاده ورودی این روستا عنوان کرد و گفت:«یکی از مشکلات این روستا به‌سازی راه ارتباطی و جاده ورودی بود که سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان این پروژه به بهره‌برداری رسید.»

فرودی احداث ساختمان دهیاری و ساخت خانه بهداشت را یکی از دغدغه‌های مردم این روستا عنوان کرد و گفت:«توسعه زیرساخت‌های روستایی به کاهش مهاجرت روستائیان کمک می‌کند و در این راستا تلاش شده است تا با بهره‌برداری از این پروژه‌ها خدمات بهتری به مردم ارائه شود.»

فرماندار گراش از مسئولین برگزاری به ویژه هیات ورزشی روستایی و عشایری گراش تقدیر کرد.

در این مراسم که با حضور حجت السلام سید محمد باقر بخشایش‌پور امام جمعه گراش، شیخ عبدالصمد ابونجمی امام جمعه اهل سنت خنج، قاسم فرسوده معاون فرماندار گراش، یوسف نورافکن بخشدار ارد، فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان بود از تیم‌های برتر این دوره از مسابقات با اهدا جام و هدایا تقدیر شد.

فرماندار گراش همچنین از نمایشگاه عرضه محصولات بومی و محلی و توانمندی بانوان روستای آغصه بازدید کرد.

 

 

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

2 نظر

  1. .باید خدا رو شکر کرد که امروز امکانات به این روستاهای محروم و دور افتاده رسیده و از قبلا بهتر شده هست اگرچه هنوز باید رسیدگی شود.روزگاری بود که گراش بخش بود روحانی از گراش به این روستا رفته بود ولی تحویل اش نگرفته بودن و بهش گفته بودند که مگر ما هم براتون مهم هستیم که به ماهم سر می زنید.خداروشکر امروز لبخند بر چهره این روستاییان اهل تسنن می بینیم و انشاالله دولت به مناطق محروم بیشتر رسیدگی کند و چهره فقر و محرومیت را از این مناطق محروم بزداید.

  2. نمیدونم چی شده خنج خیرین اش برای اینکه به جهرم نزدیک تر بشوند به فکر احیای جاده قدیمی خنج.دیگ اشکان.جهرم هستند که ۸۵کیلومتر مسیر نزدیکتر می شود و خنج به جهرم به ۸۰کیلومتر می رسد و اور نیز در حال بازسازی جاده برای کوتاهی جاده به سمت جهرم هست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top