بستن

برنامه‌های شورا برای روز گراش: از نمایشگاه تا همایش چهره‌های ماندگار

هفت‌برکه – گربشنا: دومین همایش چهره‌های ماندگار، نمایشگاه آثار صنایع دستی و محصولات محلی، و جشنی در بوستان یاران، اصلی‌ترین برنامه‌های روز گراش در ۱۱/۱۱ است که از طرف شورای شهر و شهرداری گراش برگزار خواهد شد.

به گزارش هفت‌برکه، ۱۱ بهمن‌ماه سال ۱۳۸۸ گراش شهرستان شد و این روز را «روز گراش» نامیدند. به همین مناسبت، شورای اسلامی شهر گراش و شهرداری گراش در نظر دارد برای دومین سال متوالی، از روز چهارشنبه ۱۰ بهمن‌ماه، با افتتاح نمایشگاهی از آثار صنایع دستی به استقبال روز گراش برود. کارناوال شادی در سطح شهر، نمایشگاه صنایع دستی و بومی و محلی گراش در پارک بوستان یاران، همایش تجلیل از چهره‌های ماندگار شهرستان گراش و برنامه جشن در پارک بوستان یاران از برنامه‌هایی است که قرار است در این چند روز برگزار شود.

سال گذشته در اولین همایش چهره‌های ماندگار از ۱۲ شخصیت گراشی در سالن شیخ احمد انصاری تجلیل شد و مدال افتخار بر سینه این افراد نقش بست. (خبر در گریشنا) امسال در دومین همایش چهره‌های ماندگار که قرار است روز پنجشنبه، ۱۱/۱۱ ساعت ۲۰:۳۰ در سالن شیخ احمد انصاری در دانشکده علوم پزشکی گراش برگزار شود، از شش چهره‌ در بخش کارآفرینی، ورزشی، علمی، بانوی نمونه سال، هنری و خیر گراش و یک چهره مطرح کشوری با اهدای مدال افتخار و تندیس همایش قدردانی شود.

مصطفی خورشیدی، دبیر دومین همایش چهره‌های ماندگار، در خصوص نحوه انتخاب شخصیت‌ها گفت: «سال گذشته انتخاب‌ها بر اساس اصول اساس‌نامه همایش روز گراش بود. امسال از چند ماه قبل با تشکیل جلسه با فعالان فرهنگی شهر، راهکارها برای انتخاب این ۵ چهره ماندگار بررسی شد و در نهایت تصمیم گرفتیم با ارسال نامه‌ای برای معتمدین، فعالان فرهنگی و چهره‌های سرشناس گراش، پنج ویژگی یک چهره ماندگار را از دید آن‌ها جویا شویم و همچنین شخصیت مورد نظرشان را نیز به ما معرفی کنند. در نهایت با جمع‌آوری نامه‌ها و تشکیل جلسه، تمامی موارد بررسی و ۵ چهره ماندگار انتخاب شدند.»

خورشیدی با اشاره به مهمانان ویژه دومین همایش چهره‌های ماندگار گراش گفت: «سید فاطمه ذوالقدر، نایب رئیس کمسیون فرهنگی مجلس از مهمانان ویژه این همایش هستند که از مدت‌ها قبل خواستار حضورشان در گراش بودیم و موفق شدیم برای روز گراش ایشان را به گراش دعوت کنیم. برنامه‌های زیادی برای حضور خانم ذوالقدر در گراش در نظر گرفته شده است که امیدوار در پایان خبرهای خوبی به مردم گراش بدهیم.»

دبیر دومین همایش چهره‌های ماندگار گراش در پایان خاطرنشان ساخت: «برنامه‌های روز گراش از روز چهارشنبه دهم بهمن‌ماه با راه‌اندازی کارناوال شادی و افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در بوستان یاران آغاز می‌شود و روز پنجشبنه ساعت ۲۰:۳۰ با برگزاری همایش چهره‌های ماندگار و اجرای موسیقی سنتی در سالن شیخ احمد انصاری ادامه پیدا خواهد کرد. برنامه‌های امسال در روز جمعه ۱۲ بهمن ساعت ۱۵ با برگزاری جشن باشکوهی در بوستان یاران به پایان خواهد رسید.»

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

1 نظر

  1. دیگه خیلی چیزا خیلی دیر می شود همین اداره هواشناسی خفر و فورگ داراب و خیلی جاها دارند ولی هنوز گراش ندارد.مگه یه بودجه گرفتن و ساخت سریع از فرمانداری خیلی سخت هست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top