بستن

طرح بازآفرینی بافت فرسوده، شهر را متحول می‌کند

هفت‌برکه – گریشنا: سخنگوی شورای شهر گراش در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی خواستار تسریع در تکمیل پروژه‌های مرتبط و اجرای طرح بازآفرینی شهری در بافت فرسوده و ناکارآمد گراش شد.

به گزارش گریشنا ۱۱ دی‌ماه ۱۳۹۷ مهندس اکبر باقرزاده نماینده شورای اسلامی شهر گراش در دیدار با هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی مسایل و مشکلات پروژه‌های عمرانی و بهسازی شهر گراش را پیگیری کرد.

در این دیدار مسائل و مشکلات شهر گراش در بافت فرسوده، بهسازی کوچه و معابر، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اداره کل راه و شهرسازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. اختصاص اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه جاده چک چک، مجتمع اداری، اجرای طرح نوسازی و بازآفرینی در بافت فرسوده شهر و اجرای چند طرح عمرانی دیگر در راستای توسعه و آبادانی شهرستان از مهمترین درخواست‌های شورای شهر گراش از وزارت راه و شهرسازی بود.

مهندس باقرزاده، سخنگوی شورای اسلامی شهر گراش، در این دیدار با بیان اینکه نوسازی بافت‌ فرسوده در گراش یک ضرورت است، اظهار داشت: شهرداری و شورا برای اجرای طرح باز آفرینی شهری پای کار هستند و همه نهاد‌های شهرستان در این زمینه همکاری خواهند کرد. وی با اشاره به وجود بافت فرسوده و آسیب پذیر در مناطق محروم گفت: «اجرای طرح بازآفرینی در بافت فرسوده و ناکارامد گراش، شهر را متحول می‌کند.» مهندس باقر زاده با تاکید بر ضرورت ساخت راه دسترسی شهری گراش به مناطق روستایی تابعه این شهرستان خاطر نشان کرد: «با ساخت جاده چک چک ضمن پاسخگویی به مطالبات مردمی و حذف نقاط حادثه خیز مشکلات ناشی از رفت و آمد روستائیان به مرکز شهرستان کاهش می‌یابد.»

این نماینده مردم در شورای اسلامی شهر خواستار تکمیل پروژه مجتمع اداری شهرستان شد و افزود: «برای بهره برداری از این پروژه نیازمند افزایش اعتبارات عمرانی هستیم و با ساخت این مجتمع ساختار اداری این شهر تقویت خواهد شد.» باقر زاده همچنین از طرفت شورای اسلامی شهر از مهندس عشایری برای بازدید پرروژه‌های در حال اجرا اداره کل راه و شهرسازی دعوت کرد.

هوشنگ عشایری معاون وزیر و رئیس هیات مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری وزارت راه و شهرسازی در این دیدار با بررسی مسائل و مشکلات شهرستان گراش در حوزه راه و شهرسازی نسبت به رفع آنها و حضور در گراش قول مساعدت و پیگیری داد.

لازم به ذکر است مهندس عشایری در این دیدار برای اختصاص اعتبارات لازم پروژه‌های عمرانی منطقه جنوب استان فارس قول مساعد داد.

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

16 نظر

  1. سلام خدمت جناب مهندس .باعث افتخار ما گراشیها هست که شما برای مشکلات شهر با معاون مسکن دیدار میکنید .جای تشکر هست که شما به اندازه ی ١ نماینده برای گراش زحمت میکشید .

  2. چه عجب بالاخره بعد از دو سال بجای شکایت از همدیگر و دعوای شخصی اعضا شورای ۴ و ۵ وقتی هم برای پیگیری مشکلات شهر گذاشته اند و عکس هم گرفته اند امیدوارم که جنبه تبلیغاتی نداشته باشد و اقای باقرزاده حاصل این ملاقات به مردم گزارش کند و گرنه ملاقات بی نتیجه جز اتلاف وقت و هزینه سودی برای مردم نخواهد داشت

  3. بالاخره مسئولین بعد از ده سال به فکر افتادن
    دقیقا ده سال پیش آمدند در خانه مان و امضا گرفتند ک میخواهیم خیابان کشی و کنیم و چه چه
    با تمام سختی ای ک وجود داشت و حتی مدرسه ای بودن بچه هایمان مجبور به نقال مکان موقتی شدیم و دقیقا کل حیاط مبارکمان تبدیل به خیابان شد
    ده سال پیش گمان کردیم حداقل تا یک یا دوسال بعد وضعیت کوچه مان درست میشود
    اما مثل اینکه یادشان رفت بقیه کوچه را خیابان کشی کنند
    کوچه های محروم همیشه محروم بوده اند
    یادم می آید قبل از خیابان کشی آسایش و آرامش نداشتیم کوچه های باریک و تاریک
    خانه های خرابه ای ک نصف شب ها پاتوق معتاد ها میشد
    هنوز یادم می آید آنقدر اوضاع نامناسب بود که می ترسیدیم از خانه بیرون بیاییم
    یک روز یک زن ک از ظاهرش …میبارید جلوی ماشین ها را گرفته بود حرف های نامربوط میزد نشسته بود گوشه ای و سرنگ توی دستش بود آخرش هم فهمیدیم ایدز دارد
    اگربچه هایمان ب هر طریقی مبتلا میشدند چه کسی پاسخگو بود
    یا همین اخیرا توی کوچه مان، درست از مقابل خانه مان ک همان طرفی میشود ک هنوز خیابان کشی نشده است
    توی یک خانه خرابه صدای ناله ی مردی نعشه می آمد
    و مکرر شاهد این صحنه ها بودیم و هستیم
    خواهشا فکری ب حال این چنین محله ها بکنید
    خانه هایی ک نصفه نیمه خراب شده اند بلای جان ما و فرزندانمان بوده اند و هستند

    امیدوارم هرچه زودتر به حرف هایتان عمل کنید

  4. نود درصد کارایی که این عضو شورا از عشایری خواسته در اختیارات این معاون وزیر نیست
    فکر کنم باقرزاده راه رو اشتباه رفته
    باید میرفت پیش وزیر
    سعی کنیم ملاقات شخصی و چاق سلامتی را به عنوان دلخوشکنک و پیگیری کار مردم و شهر تبدیل به گزارش و خبرش نکنیم

  5. در جواب به اکبر .من کاری به اقای باقرزاده ندارم چه کاری می تواند انجام بدهد یا نه ولی زمانی که در شورا ام حضور نداشتن هر کسی که مشکلی داشت زبان خیر میگذاشت .پس بهتر برای کار خود و چه کار شهر از این اقا استفاده کنیم .

  6. چرا آقای باقرزاده تنهایی به ملاقات رفته است آیا برای ساخت وساز شخصی اش رفته یا واقعا برای پیگیری مشکلات شهر گراش آیا روابط عمومی وزارت مسکن و شهر سازی این ملاقات تایید می‌کند لطفا منبع خبر ملاقات و تاریخ و محل ملاقات را روابط عمومی وزارت اعلام نمایند.

  7. جاده چک چک چندین ساله هی زیرسازی میکنن وبا امدن باران خراب میشه حتی الان جوری شده که یه قسمتی از راه باید زیکزاکی رانندگی کنی که احتمال تصادف زیاده مسولین فکری کنید هرچه زودتر باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 نظر
scroll to top