هفتبرکه – گریشنا: معاون آموزش ابتدایی اداره کل و مشاور مدیر کل آموزش و پرورش فارس برای هماندیشی با مدیران مدارس ابتدایی به گراش سفر کردند.
به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش گراش، جلسه هماندیشی و گردهمآیی مدیران مدارس ابتدایی با حضور علی عسکر جمشیدی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل؛ و محمد فیاضپور، مشاور مدیر کل آموزش و پرورش فارس، در سالن کنفرانس آموزش و پرورش گراش برگزار شد.
جمشیدی در این جلسه با اشاره به طرح و برنامههای آموزش ابتدایی گفت: «دانشآموز مانند یک تندیس زیبای طلایی است که معلم باید تواناییهای دانش آموزان را شناسایی، آشکار و شکوفا سازد.» او نکاتی را در خصوص یادگیری مؤثر و موفق یادآور شد و تصریح کرد: «کودک باید در مدرسه بازی کند و در مدرسه کودکی خود را انجام دهد تا شوق مدرسه در او افزایش یابد و مدرسه نباید به کانون استرس دانش آموز تبدیل شود. که متاسفانه گاهی میبینیم در نتیجه رفتار بعضی مدیران و معلمانی که با عصبانیت و تندی مداوم با دانش آموزان برخورد میکنند و یا کسانی که بین دانشآموزانشان تبعیض قائل میشوند این استرس را پدید میآورند.» وی در ادامه افزود: «نباید مدرسه صحنه کسالتآوری از آموزش باشد به این صورت که دانش آموز هدفش از آمدن به مدرسه و این همه تلاش و کوشش را نداند و اگر به این صورت باشد که دانش آموز هدف خویش را نشناسد پس تمام زحمات معلمان و مدیران و دانش آموزان بی فایده خواهد بود.»
معاون اداره کل در ادامه تاکید کرد که دانش آموز باید حس کند و بداند که معلم او را دوست دارد و بوجود او برای معلم با ارزش است؛ معلم باید با تمام وجود نشان دهد که دانش آموز را دوست دارد و همانگونه که می خواهد عشق به یادگیری را در دانش آموز نهادینه کند خود او نیز عشق به یادگیری داشته باشد. جمشیدی در پایان صحبت هایش جمله ای از سقراط به میان آورد و گفت: آموزش یعنی ایجاد احساس نیاز به دانستن در دانش آموزان. اگر ما این جمله را سرلوحه کار خود قرار دهیم و احساس نیاز به دانستن را در دانش آموزان به وجود بیاوریم و تقویت کنیم دیگر نیازی نیست که به اجبار و با محروم کردن دانش آموزان از کامپیوتر و تلفن های همراه آنها را به سمت درس روانه کنیم بلکه با به وجود آوردن احساس نیاز به دانستن، خود دانش آموز از امکاناتش برای رسیدن به جواب هایش و افزودن به دانسته های خویش استفاده میکند.
رضایی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان گراش، نیز گزارش کوتاهی شامل تعداد دقیق دانشآموزان، کلاسها و مدارس شهرستان ارائه داد و در ادامه ابراز خرسندی کرد که امسال از اول مهرماه تمام کلاسهای شهرستان دارای معلم بودهاند و این امر را یک دستآورد مهم خواند. رضایی افزود: «تمام مدارس ابتدایی شهر و یکی از روستاها به صورت تکدوره یعنی از کلاس اول تا سوم در یک فضای آموزشی و کلاسهای چهارم تا ششم در فضای آموزشی مستقل برگزار می شود که این امر باعث کیفیتبخشی به آموزش در ابتدایی شده است و این دستاورد به دلیل داشتن فضای آموزشی کافی و همت والای خیرین مدرسه ساز شهرمان بوده است که توجه زیادی به امر تعلیم و تربیت فرزندان این شهرستان دارند.»
مدیر آموزش و پرورش در ادامه به نحوه اجرای طرح و برنامه ها و همچنین کیفیت بخشی آموزش ابتدایی در راستای تحقق سند تحول بنیادین و همچنین تاکید معاون آموزش ابتدایی اداره کل گفت: «این طرحها با دقت و وسواس خاصی در حال اجرا است مثل طرح کرامت، اختلالات یادگیری، طرح جابر ابن حیان، کلاس داری و مدیریت کلاس، روشهای آموزش املا و انشا و تکنولوژی که در بسیاری از این طرحها همکاران و دانشآموزان ما در این شهرستان حائز مقامهای برتر استانی و کشوری شدهاند.»
معلم
۱۵ آبان ۱۳۹۷
من نمیدونم کارشناس اقامه نماز دقیقا تو این جلسه که مربوط به امور اموزشی هست چکاره هستن….چرا هرکس وظیفه تخصصی خودشو انجام نمیده …