بستن

گزارش عملکرد هیات ورزش‌های همگانی در پاسخ به انتقادات

هفت‌برکه – گریشنا: «مینی‌همایش ورزشی کودکان» که در ۱۹ دی‌ماه ۱۳۹۷ برگزار شد، با انتقادات کوچکی از سوی چند تن از شهروندان روبه‌رو شد (خبر و نظرات در گریشنا).

نوره نظامی، نایب رییس هیات ورزش‌های همگانی، در پاسخ به این انتقادات متنی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، که برای انعکاس دیدگاه‌های مختلف در گریشنا نیز منتشر می‌شود. در این متن، هیات ورزش‌های همگانی ضمن ارائه‌ی گزارشی از مسائل مالی و تشکر از برگزارکنندگان، انتقادات به نحوه برگزاری برنامه را کاملا رد کرده، و از انعکاس این انتقادات در سایت گریشنا ابراز گلایه کرده است.

متن نایب‌رییس هیات ورزش‌های همگانی را با کمترین ویرایش متنی می‌خوانید.

 

پاسخ نایب رییس هیئت ورزش‌های همگانی

به انتقاد جناب علی‌اکبر شاه‌محمدی، مدیر مدرسه عالیان،

و همشهریان انتقادکننده

و انتقاد هیئت ورزش همگانی شهرستان گراش به رسانه خبری گریشنا.

 

با سلام و عرض ادب و احترام. همانطور که مستحضرید در هفته گذشته در تاریخ ۱۹مهرماه به مناسبت هفته کودک، همایش ورزشی و پرورشی از طرف اداره ورزش و جوانان و هیئت همگانی شهرستان گراش در سالن سرپوشیده تربیت بدنی برگزار شد. این همایش یک روز شاد و خاطره‌انگیز در ذهن بچه‌ها ثبت شد، که متاسفانه در رسانه‌ها به روز نفرت‌انگیز به ثبت رسیده. جناب آقای شاه‌محمدی، مدیر محترم مدرسه عالیان، از این همایش انتقاداتی داشته‌اند که شرح این انتقادات در سایت گریشنا ذکر شده است. http://www.gerishna.com/archives/85946

 

جناب شاہ‌محمدی، انتقاد شما قابل احترام هست اما قابل تحسین نیست. چون ما از قبل نحوۂ توزیع جوایز را اعلام کرده بودیم که به طور قرعه‌کشی به کودکان اهدا داده می‌شود و در اطلاعیه گفته نشده که به همه کودکان جوایزی اهدا می‌شود. یک همایش تعداد شرکت‌کنندگان آن مشخص نمی‌شود در نتیجه برنامه‌ریزی ما از لحاظ اهدای جوایز نقصی نداشته. در پاسخ به انتقاد شما باید بگویم در مراسم‌هایی که با قرعه‌کشی به کودکان جوایزی اهدا می‌شود، در حقیقت این مفهوم القا می‌شود که تمام تلاش‌ها و همه هنرها (مثل نقاشی‌هایی که بچه‌ها کشیدند) به یک اندازه ارزشمند هستند و کسی بر دیگری برتری ندارد.

مفهوم قرعه‌کشی در حقیقت باعث رعایت عدالت در بسیاری از موارد است که توسط همگان هم مورد تایید می‌باشد. در هر همایش و مسابقه‌ای همواره تعداد محدود و انگشت‌شماری جوایز وجود دارد که کاملا بدیهی است جوایز به همه حاضران تعلق نخواهد گرفت. به نسبت سایر مراسم‌های مشابه، تعداد جوایز این همایش بسیار زیاد بود و به تعداد زیادی از بچه‌ها تعلق گرفت.

آنچه بیشتر در خصوص انتقاد شما به چشم می‌خورد، شیوه نادرست تربیت ما در خصوص کودکانمان هست که هنوز به فرزندانمان شیوه درست درک موقعیت و حتی شرکت در مسابقات همگانی را نیاموخته‌ایم. اگر ما تنها به نفرات برتر مسابقه هم جایزه می‌دادیم، صدرصد باز انتقاد می‌کردند که: «کودک درک درستی از برتر و بهتر ندارد و این باعث سرخوردگی بچه‌ها می‌شود که برای تلاششان ارزش قائل نشدیم و به ایشان جایزه ندادیم!»

و در گوشه‌ای از انتقادات گفته بودید که همه‌ی کودکان با گریه و نفرت آنجا را ترک کردند. در این همایش ما فقط به تعداد خیلی کم کودکانی که گریه کردند مواجه شدیم. شاید دو یا ۳ نفر. که یکی از آنها فرزند من بود و دیگری هم فرزند شما. خیلی از بچه‌ها بدون جوایز رفتند ولی خوشحال بودند. اگر بخواهیم به خاطر فرزند من و شما همه را جمع‌بندی کنیم منصفانه نیست. این برمی‌گردد به خود ما. یک کودک اگر درک و فهم قرعه را نمی‌داند، از نفرت و بدبختی هم هیچی نمی‌داند.

انتقاد حق همه هست و هر مسئولی هم باید خودش را برای هر انتقادی آمادہ کند. ولی نه به این شکل که انتقاد شما را بگذارند تیتر گزارش خبری. که باعث شود یک عدہ از همه‌چیز بی‌خبر قضاوت بی‌جا و توهین کنند. با توجه به اینکه شما یک آدم فرهنگی هستید، می‌توانستید انتقادتان را به ما بدهید، نه گروه‌های مجازی. چون آنها دردی را دوا نمی‌کنند.

و حالا اصل موضوع.

طبق پیگیری‌های انجام شده، آقای شاه‌محمدی این انتقاد را در گروه خصوصی خود مطرح کرده که اطلاعی از انتشار آن را در سایت گریشنا نداشته و اینکه چند نفر از اعضای گروه هم انتقادهایی از این همایش داشته‌اند که فقط گریشنا انتقاد آقای شاه‌محمدی را در تیتر گزارش همایش انتشار داده‌اند. چرا؟

هدف از تیتر قرار دادن روز شاد یا نفرت انگیز توسط سایت خبری گریشنا چه چیزی می‌توان باشد؟ زیر سوال بردن اداره ورزش و جوانان!؟ زیر سوال بردن مسؤلین هیئت ورزش همگانی!؟ زیر سوال بردن شخصیت فرهنگی آقای شاه‌محمدی!؟ کلمه‌ی نفرت‌انگیز لایق یک همایش شاد کودکانه نیست. دلیل نسبت دادن واژه ی نفرت انگیز به این همایش چیست؟ آیا آقای شاہ‌محمدی انتقادات خودش را در زیر گزارش همایش نمی‌توانست بیان کنند؟ واقعا هدف گریشنا یا هر شخصی که این انتقاد را در تیتر خبر همایش نوشته چه بودہ است؟

جوابش واضح هست ولی امیدوارم گریشنا همانطور که انتقاد آقای شاه‌محمدی را در تیتر خبری گذاشته است، دلیل این کارش و این انتقاد را بیان کنند. ھرچند جواب واضح ھست و افرادی که در عرصه‌ی ورزش حضور دارند کاملا متوجه هستند دلیل این کارهایشان چه بوده است.

 

و در جواب انتقادکننده گراشی که در زیر گزارش شفاف‌سازی ھزینه‌ھا را از ما خواسته بودند، ذکر کنم تا خیال خیلی از افراد راحت بشود، ھرچند کار قشنگی نیست، ولی بهتر است که شفاف سازی شود:

۶ عدد اسکوتر   ۶۰۰ هزارتومان؛ ۳ عدد دومینو ۸۰ هزارتومان؛  ۲ عدد میز بلیار ۱۰۰ هزارتومان؛  ۴ عدد دارت ۲۰۰ هزارتومان؛  ۳ عدد حلقه تن زیپ ۱۰۵ هزارتومان؛  ۱۶ عدد طناب ۸۰هزار تومان؛ چهار عدد حلقه کودک ۳۰ هزارتومان؛ ۱۲ عدد توپ اسفنجی ۵۰ هزارتومان؛ ۱۰ عدد برچسپ دیواری اتاق کودک ۱۰۰ هزارتومان؛ یک بسته صدتایی بادکنک ۴۰ هزار تومان؛  اجاره باند ۳۵ هزار تومان؛ سفارش بنر، برگ قرعه کشی و برگ نقاشی برای رنگ آمیزی ۱۹۰ هزارتومان؛ تهیه چسپ و کاغذ کادو و برچسپ ۲۰هزارتومان؛ جمع کل: یک میلیون و ۶۳۰ هزار تومان.

۵۱۰ هزارتومان پول بلیط قرعه؛ ۵۰۰ هزارتومان از طرف اتومبیل شهرام؛ ۲۰۰ هزارتومان از طرف آقای علی رضا ثابت رئیس اداره؛ و مابقی  ۴۲۰ هزارتومان آقای اسماعیل فروزان متقبل شدند (باشگاه فروزان). پذیرایی همایش هم از طرف بنده بوده است. امیدوارم درست شفاف سازی شده باشد.

و در جواب انتقادکنندگان ریز بین و فسقلی که زیر گزارش نظر دادہ بودند عرض کنم: ما ھیچ اسپانسری را مجبور به  دادن ھزینه برای ھمایش نمی‌کنیم، بلکه پیشنهاد می‌دهیم و ھرچقدر که متقبل بشوند قبول می‌کنیم و جای تشکر دارد. و اینکه ما به ۵۰۰۰ تومان ورودی هیچ احتیاجی نداریم ولی  ورزش همگانی احتیاج دارد. و ما هدفمان از همایش کسب درآمد نبوده بلکه  یک روز به‌یادماندنی و شاد برای کودکان شما بوده است. که با این کلیپی که ارسال می‌کنم همه متوجه شادی و نشاط کودکان خواهند شد نه نفرت.

 

در آخر عذرخواهی می‌کنم از آقای علی رضا ثابت سروستانی، رئیس محترم اداره ورزش و جوانان گراش که به تازگی به ریاست اداره ورزش جوانان گراش منصوب شده اند. که اجرای این  همایش با انتقادات مردم باعث زیر سوال رفتن اداره ورزش و جوانان گراش شده است. ما از اداره ورزش جوانان هیچ انتقادی نداریم و جا داره تشکرکنیم از رئیس محترم اداره که ما را در اجرای این همایش یاری نمودند.

با وجود خالی بودن حساب هیئت همگانی باز هم مبلغی را برای اهدای جوایز متقبل شدند و هم سالن را بدون هیچ هزینه ای و  تمیز شده در اختیار ما قرار داده اند.

و متشکرم از همراهان همایش که با جون دل و بدون هیچ دستمزدی برای این همایش همه جوره زحمت کشیدن و تمام سعیشان کردند که برای کودکان روز شادی را رقم بزنند، از جمله: معاونت ورزش بانوان خانم رباب پالایش؛ رئیس هیئت ورزش همگانی آقای اسماعیل فروزان؛ روابط عمومی اداره تربیت بدنی آقای مرتضی موغلی؛ مسئولین اداره آقای مسعود و مهدی سالاری؛ دکتر شیرین مقتدری مشاور و روانشناس کودک؛ دبیر هیئت نجات غریق خانم افسانه محسنی؛ نایب رئیس هیئت فوتسال خانم سمیه پورشمسی؛ نایب رئیس هیئت بدمینتون خانم فاطمه فدایی؛ عکاس و فیلمبردار خانم فاطمه ناصری و خانم ندا نام آور. بانوان ورزشکار خانم خدیجه غیبی، خانم ثنا واحدی، خانم‌ فاطمه خواجه گراشی، خانم فهیمه خواجه گراشی، خانم لیلا کارگر، خانم محبوبه پژدم، خانم طاهره سروش، خانم صدیقه افشار. و ھمکاری ادارہ آموزش و پرورش، تزئینات اتومبیل شهرام، و تیم والیبال استقامت. و از همه ی کسانی که لطف کردند و تشریف آوردن به این همایش کمال  تشکر را دارم.

کودکان با حضورشان در این همایش باعث دلگرمی مسؤلین برگزارکننده شده است. ممنون از کسانی که انتقادات و پیشنهادات خود را محترمانه مطرح کرده اند.

با سپاس

نایب رئیس هیئت ورزش همگانی شهرستان گراش

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top