بستن

تونل چهارم جنوب فارس در جاده لار – بستک

هفت‌برکه – گریشنا: با ساخت چهارمین تونل جنوب فارس، گردنه پاسخند از جاده لار – بستک حذف می‌شود.

به گزارش روابط عمومى اداره کل راه و شهرسازى لارستان ، مهندس محمدرضا باقرى فرد مدیرکل راه و شهرسازى لارستان از احداث تونل جدید در حوزه استحفاظى این اداره کل و واقع در محور لار – بستک خبر داد .

باقرى فرد گفت: باتوجه به تکمیل فازهاى مختلف برای دوبانده شدن محور لار – بستی و نیز استراتژیک و فرا منطقه‌ای بودن این جاده از جهات مختلف، هرگونه اقدام در حوزه حمل و نقل در این محور  مى‌تواند دسترسى لارستان را به بنادر آفتاب ، چارک ، لنگه و جزیره کیش را به خوبى توسعه دهد و بدین شکل زمینه سازى تحولات تجارى،خدماتى و فرهنگى را فراهم کند.

مهندس باقری‌فرد در مورد محل این تونل گفت: تاکنون علاوه بر ساخت قطعات باند دوم در چند فاز، توانستیم موافقت ضمنى بر انجام مطالعات اصلاح و یا حذف گردنه پاسخند را از طریق احداث یک تونل ارائه کنیم که در راستاى ارتقا ایمنى و حذف این نقطه پرحادثه براى نهادهاى مربوطه این اقدام قابل توجیه بود.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در مورد تونل‌های در دست ساخت گفت : در حال حاضر عملیات اجرایى ٣ دستگاه تونل در محورهاى لار-جهرم، ارد – فداغ و لامرد- خنج در حال اجراست که امیدواریم تشریفات مناقصه و انتخاب پیمانکار و شروع عملیات اجرایى چهارمین تونل در حوزه استحفاظى لارستان پس از انجام مطالعات و تایید نهایى را شاهد باشیم.

مدیر کل راه و شهرسازى لارستان در مورد نام این تونل گفت: در بخش نامگذارى این تونل مؤثر، نام شهیده باختر بیگلری  براى این تونل در نظر گرفته شد. این بانوى مبارز به گفته بسیاری شجاعانه در کنار همسرش جنگید و نقش مهمی در قیام عشایر لر و نفر داشته است. لارستان نخستین شهید زن انقلاب اسلامی را در تیر ماه ۴٣ تقدیم نهضت امام خمینی(ره) کرد.

گردنه پاسخند در ۶۴ کیلومتر جاده لار – بستک قرار دارد.ای گردنه از گلوگاه‌های قدیمی است که پیش از این پاسگاهی در بالای آن مستقر بود. مرز استان‌های هرمزگان و فارس در بالای این گردنه است.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top