بستن

چرا شانس دارابی‌ها برای ریاست در گراش زیاد است؟

با دریافت حکم علیرضا ثابت سروستانی، یک دارابی دیگر به جمع روسای دارابی ادارت گراش افزوده شد. در حال حاضر تعداد دارابی‌های عضو شورای اداری شهرستان گراش نزدیک به تعداد مدیران گراشی و حتی بیشتر از مدیران لاری است. اما چرا دارابی‌ها شانس زیادی برای ریاست در شهرستان گراش دارند.

در سال‌های اخیر سخت‌گیری برای منطبق بودن پست‌های سازمانی با شرایط قانونی افزایش پیدا کرده است. پیش از این ممکن بود کسی خارج از سیستم اداری وارد یک سازمان شود و حتی به مدیریت برسد و مراحل استخدامی او بعد از آن انجام شود. اما سخت‌گیری‌های سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان و در مرحله بعد سازمان بازرسی در اجرای قانون کار را سخت کرده است.

فرماندار گراش بارها در گفتگو با رسانه‌ها یا در جلسات تودیع و معارفه به محدودیت‌های انتخاب مدیران بومی اشاره کرده است. فرماندار در گفتگوی

«حدود چهار ماه تاخیر افتاد به این دلیل که قرار بود یک نیروی رسمی عصر همان روز معرفی شود، ولی تاکید بر نیروی بومی دلیل این تاخیر بود‌. ما بر قول‌مان بودیم و شما توقعاتی داشتید که باید برآورده می‌شد.»

در دادگاه سید رحیم روان‌بین رییس جدید دادگاه دارابی است. او جانشین ابوذر رنجبر همشهری دارابی خود شد. این جابجایی یک دارابی به یک دارابی دیگر پیش از این در اداره آبفا نیز رخ داد و سیاوش خرسند و صادق جباری بین گراش و داراب جابه‌جا شد.

ابراهیم شهسواری رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گراش نیز اهل داراب است. حیدرپور رییس اداره مخابرات نیز از اداره مخابرات داراب به گراش آمده است.

به جز دارابی‌ها مدیرانی هستند که از داراب به گراش آمده‌اند. باسابقه‌ترین مدیر این جمع علی جوکار رییس جهرمی اداره جهاد کشاورزی است که پیش از این ۲۰ سال در جهادکشاورزی داراب خدمت کرده است.

در بین مدیران سال‌های نه چندان دور گراش می‌توان از حجت‌الاسلام یزدان‌پرست رییس اداره تبلیغات اسلامی نام برد.

عکس تزیینی است

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top