بستن

آغاز مهر با بچه‌های حضرت زینب(س)

هفت‌برکه – گریشنا: ۸۶۴۹ دانش‌آموز گراشی سال تحصیلی جدید را از امروز آغاز کردند.

به گزارش هفت‌برکه، دانش‌آموزان دبستان حضرت زینب(س) اول مهر امسال را متفاوت شروع کردند. این دانش‌آموزان روز اول مدرسه صف صبحگاه را روی صندلی نشستند تا فرصت کافی برای سخنرانی مسئولین وجود داشته باشد. زنگ مهر و مقاومت با حضور مدیران شهرستان در جمع دانش‌آموزان و اولیا دبستان حضرت زینب(س) در خیابان درمانگاه نواخته شد.

مسئول به زنگ اول مهر هم دیر رسیدند و مراسم با ۲۰ دقیقه تاخیر آغاز شد. مدیر دبستان در سخنانی کوتاه از حضور مسئولین در مدرسه تشکر کرد.  خورشیدنیا از دانش‌آموز این دبستان نیز متن کوتاهی خواند و گروه سرود مدرسه نیز همخوانی کردند.

حجت‌الاسلام بخشایش‌پور، امام جمعه گراش، نیز خودمانی با دانش‌آموزان صحبت کرد: «آن روزی که جنگ شروع شد، امام ما فرمودند جنگ برای ما نعمت است، زیرا بعد از جنگ، دشمنان ما خیال غلبه نظامی بر انقلاب را از سر بیرون کردند. ما امروز هم در حال جنگیم و شما هم رزمنده این جبهه هستید. معلم با خوب درس دادن و دانش‌‌آموز با خوب درس خواندن می‌جنگند. جهاد شما علم و ایمان است که هم باحجاب باشید، هم خوب درس بخوانید. در روز اول سال تحصیلی با شهدا عهد ببندیم هم اهل ایمان باشیم و هم اهل درس»

اصغر فرودی، فرماندار گراش، با تبریک آغاز سال تحصیلی و اشاره به حادثه تروریستی اهواز گفت: «دیروز حادثه تلخی رخ داد. این نشان حماقت عواملی است که این کار را کردند و نشان حماقت کسانی است که این دستور را دادند.» فرماندار گراش چند توصیه به دانش‌آموزان و معلمان داشت: «شور و نشاط و شادمانی نونهالان باید حفظ شود. ما مشکل کمبود تحرک در میان جوانان داریم و باید ورزش را ترویج کنیم. فرهنگ استفاده از تغذیه سالم را در دستور کار قرار دهید.»

ذبیح‌الله رضایی، مدیر آموزش و پرورش گراش، ابتدا وقت خود را به دو نفر از دانش‌آموزان داد تا به دانش‌آموزان و‌ مسئولین خوش‌آمد بگویند و‌جایزه خود را از امام جمعه گراش بگیرند. هر چند خود مدیر آموزش و پرورش بعد به شکل مفصل خوش‌آمد گفت.

رضایی در گزارشی از وضعیت آموزش و پرورش گراش گفت: «امروز اول مهر معلمان همه مدارس ابتدایی تامین شده است. در متوسطه‌ها هم در ۹۵ درصد مدارس دارای دبیرند که کمبود ساعت در طول این هفته تامین می‌شود.»

بر اساس آمار محبی، معاون آموزشی آموزش و پرورش گراش، امسال  ۱۰۵۱ دانش‌آموز با حضور در کلاس اول تحصیلات رسمی را آغاز می‌کنند. در مجموع ۵۴۳۸ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، ۱۹۲۷دانش‌آموز در متوسط اول و ۱۲۸۴نفر در دبیرستان‌های متوسطه دوم شهرستان گراش درس خواهند خواند. به این جمع باید هزار نفر نوآموز پیش‌دبستانی را نیز اضافه کرد. تا از هر ۵ گراشی، یک نفر اول مهر راهی مدرسه شده باشد.

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top