بستن

نذری، سوژه‌ی سوگواره ششم عکس عاشورایی گراش

هفت‌برکه – گریشنا: فراخوان ششمین سوگواره عکس عاشورایی گراش منتشر شد. جشنواره‌ی ششم برای عکس‌های دهه‌ی محرم امسال و همچنین مراسم اربعین سال گذشته، و با موضوع آزاد و بخش ویژه آیین نذری برگزار می‌شود. انجمن فیلم و عکس گراش با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان گراش برگزارکننده این جشنواره‌ هستند.

بخش‌ها و مقررات جشنواره

این دوره در چهار بخش ویژه با موضوع نذری، بخش آزاد تک عکس، بخش مجموعه (آزاد یا موضوعی) و بخش اینستاگرام برگزار می‌شود.

شرکت در این مسابقه صرفاً برای عکاسان شهرستان گراش امکان‌پذیر است. هر عکاس می‌تواند با حداکثر ده تک عکس یا یک مجموعه (شامل ۵ تا ۷ عکس) در هر یک از بخش‌های آزاد یا ویژه به دبیرخانه سوگواره (واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش) و ۱۰ عکس در فضای مجازی اینستاگرام به هشتگAshoraGerash6# ارسال نماید.

کلیه عکس‌ها باید با وضوح dpi 300 در ابعاد ۷۰×۵۰ با فرمت jpg  و در قالب یک CD تحویل دبیرخانه سوگواره شود و یا به پست الکترونیکیashora.gerash6@gmail.com ارسال گردد.

تاریخ ثبت کلیه عکس‌ها در بخش دوربین می‌بایست در محرم الحرام ۱۴۴۰ ه.ق (سال جاری) و اربعین سال ۱۴۳۹ ه.ق (سال گذشته) باشد. محدودیتی از لحاظ تاریخ ثبت عکس جهت شرکت در بخش اینستاگرام وجود نخواهد داشت.

حک کردن نام عکاس بر روی عکس ممنوع است. آثار می‌بایست کاملاً مستند بوده و پردازش تصاویر نباید خدشه‌ای در رویکرد اسنادی تصاویر وارد نماید. بدیهی است اعمال کراپ، تنظیمات روشنایی، اصلاح رنگ و کنتراست عکس‌ها در حدی که اصالت عکس را تغییر ندهد قابل قبول است. دبیرخانه سوگواره ارسال کننده اثر را صاحب اثر می‌شناسد و در صورت اثبات خلاف این امر مسئولیتی متوجه برگزار کننده نیست.

جوایز مسابقه

یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان جوایز مسابقه در سه بخش اهدا خواهد شد. در بخش ویژه نذری به نفر اول ۳۰۰ هزار تومان، نفر دوم دویست هزار تومان و نفر سوم ۱۵۰ هزار تومان اهدا خواهد شد. در در هر بخش آزاد و مجموعه عکس نیز به نفر اول ۲۰۰ هزار تومان، نفر دوم ۱۵۰ هزار تومان و نفر سوم ۱۰۰ هزار تومان اهدا می‌شود.

شرط اهدای جوایز در بخش مجموعه عکس پذیرفته شدن حداقل ۷ مجموعه برای نمایشگاه است. هیچ عکاسی به عنوان برنده در دو بخش معرفی نخواهد شد. عکاسانی که عکس آن‌ها در بخش‌های آزاد و ویژه به نمایشگاه راه یابد از بخش اینستاگرام حذف خواهند شد.

گاه‌شمار جشنواره

آخرین مهلت ارسال آثار ۱۱ مهرماه ۱۳۹۷ تعیین شده است. نمایشگاهی از آثار ارسال شده در تاریخ ۲۸ مهرماه تا اول آبان‌ماه ۹۷ در نگارخانه آبشار اندیشه گراش برگزار می‌شود.

دبیرخانه جشنواره در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش، در بلوار سرداران مستقر است. علاقه‌مندان می‌توانند با شماره تلفن ۰۷۱۵۲۴۴۱۳۱۰ با دبیرخانه در تماس باشند.

شورای اسلامی شهر، موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش، موسسه فرهنگی ورزشی آبشار اندیشه، موسسه شباب البرکه، چاپ پارسا و اپل سراج در برگزاری این جشنواره انجمن فیلم و عکس را یاری می‌کنند.

خبرها و برگزیدگان پنج دوره پیشین سوگواره عکس عاشورایی گراش را از این لینک در گریشنا مرور کنید.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top