هفت‌برکه – گریشنا: با حضور سردار ذوالقدر، جانشین فرماندهی انتظامی استان فارس، سرهنگ دوم محمدجواد اسلامی مهر جانشین سرهنگ علی بابایی در فرماندهی انتظامی شهرستان گراش شد.

به گزارش هفت‌برکه، مراسم تکریم و معارفه فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گراش صبح چهارشنبه ۲۱ شهریورماه در سالن اجتماعات شیخ احمد انصاری گراش برگزار شد. با حکم سردار اشتری، فرماندهی نیروی انتظامی، سرهنگ دوم محمدجواد اسلامی‌مهر در جایگاه سرهنگی، حکم سه‌ساله فرماندهی انتظامی شهرستان گراش را دریافت کرد. سرهنگ اسلامی مهر، پس از سرهنگ انصاری و سرهنگ بابایی سومین فرمانده انتظامی شهرستان گراش خواهد بود.

سرهنگ اسلامی مهر سابقه سرپرستی فرماندهی انتظامی شهرستان مهر و جانشینی فرماندهی انتظامی شهرستان فسا را در کارنامه دارد. سرهنگ بابایی پس از گراش، سکان فرماندهی انتظامی شهرستان کوار را به دست خواهد گرفت.

13970621 Police IslamiMehr 43

سردار ذوالقدر: همه در بحث امنیت موثر هستند

سردار علی ذوالقدر، جانشین فرماندهی انتظامی استان فارس، در گراش گفت: «همه در بحث امنیت موثر هستند. آن استاد دانشگاه که به دانشجویان خود هشدار امنیتی می‌دهد، به اندازه صد برگ جریمه موثر است. آن کسبه‌ای که از دوربین مدار بسته و قفل مطمئن استفاده می‌کند، در بحث امنیت کمک می‌کند. خانواده‌ای که دوستان فرزند خود و رفتار او در فضای مجازی را رصد می‌کند، کمک موثر در تولید امنیت است. امنیتی که تولید شد، حفظ آن به نیروی انتظامی است.»

جانشبن فرمانده انتظامی فارس با اشاره به عاشورای دو سال پیش گفت: «دو سال پیش ۱۱ نفر از فریب‌خوردگان که قصد عملیات تروریستی در حسینیه اعظم گراش و حسینیه اعظم لار را داشتند با همکاری همکاران اطلاعاتی دستگیر شدند. امسال هم هیات‌ها اگر بسته مشکوکی مشاهده کردند حتما با ۱۱۰ تماس بگیرند. در بحث بیوتروریسم هم در پخت غذاهای نذری دقت داشته باشند. نیروی انتظامی صددرصد وظیفه تامین امنیت عزاداران حسینی را بر عهده دارد. پلیس راهور نیز در تسریع عبور و مرور در زمان حضور هیات‌ها نقش‌آفرینی می‌کند.»

جانشین فرماندهی انتظامی استان فارس درباره خاطره خود از شهر گراش گفت: «بسیار شهر زیبایی دارید و در بحث شهرسازی، بلوارها و زیبایی از شهرهای شاخص استان است. من در زمان ستوانی در لامرد مسئولیت داشتم و در ایام خاص عزاداری برای نماز به حسینیه اعظم رفتیم. برای اطعام ما را نگه داشتند و یک سینی بزرگ آوردند و کاسه خورشت قیمه خوش طعمی هم در میان آن بود که خاطره خوش گراش در ذهن من ماندگار شد.»

سردار ذوالقدر در مورد جابجایی انجام شده گفت: «سرهنگ بابایی سرهنگی میدانی و پیگیر است و به کوار که یک شهرستان عملیاتی‌تر از گراش است ارتقا پیدا می‌کنند. سرهنگ اسلامی مهر، افسری است که در پلیس پیشگیری مسئولیت داشته است و جانشین یکی دو تا شهرستان استان بوده‌اند و در امور انتظامی و ترافیکی تبحر خاصی دارند. انتظار ما از مردم این است که همان‌طور که با جناب سرهنگ بابایی همکاری داشتند، با فرماندهی جدید هم همکاری کنند.»

جانشین فرماندهی انتظامی فارس در پاسخ به درخواست فرماندار گراش برای تاسیس کلانتری دوم در گراش و ارتقا کلانتری ارد گفت: «در حال حاضر افزایش کلانتری‌ها کمی سخت است. در این مورد از مرکز در تهران تصمیم می‌گیرند. در این مورد فقط بحث ساختمان نیست و بحث مهم تامین نیرو است. در بحث ارتقا کلانتری از مرکز استان و معاونت طرح و برنامه پیگیر خواهیم بود.»

13970621 Police IslamiMehr 34

کلانتری دوم و ستاد فرماندهی درخواست فرماندار از نیروی انتظامی

اصغر فرودی فرماندار گراش با اشاره به اهمیت بحث امنیت گفت: «رفاه اجتماعی مدیون امنیت است. جامعه‌ای که در آن عدل باشد پایدار خواهد بود. امنیت صرفا یک مقوله نظامی و پلیسی نیست بلکه یک موضوع اجتماعی است. امنیت می‌تواند در سیاست، فرهنگ و اقتصاد موثر باشد. زمانی که مشکلات اقتصادی زیاد می‌شود، مقوله امنیت نیز خدشه‌دار می‌شود.»

فرماندار گراش با تشکر از سرهنگ بابایی گفت: «یکی از کارهایی که سرهنگ بابایی در شورای تامین دنبال می‌کرد همین اجتماع‌محور کردن امنیت بود و به حمدالله تعامل خوبی بین مردم و مسئولین بوده و ما یکی از شهرستان‌های با امنیت بالا هستم و این مساله مرهون فرهنگ مردم و تلاش شما عزیزان است.»

فرماندار گراش امنیت به دست آمده را حاصل همکاری همه‌ی نهادها دانست: «سرهنگ بابایی یک فرد میدان محور و عملیاتی بودند و ایشان در همه میدان‌ها برای تامین امنیت حضور داشتند. عزیزان دیگر هم همکاری کردند و نقش عزیزان دیگر مانند برادران بسیج هم موثر بود. شاخص‌ترین آن، قضیه عاشورای دو سال پیش بود که با همکاری بسیج، نیروی انتظامی، اطلاعات و دادگستری طرح تروریست‌ها ناکام ماند.»

فرماندار گراش گفت خواسته‌های شهرستان پیش از این به صورت مکتوب به فرماندهی انتظامی استان ارسال شده است: «مرکز فرماندهی شهرستان در حال حاضر در یک مدرسه مستقر است. زمینی را در بهترین نقطه شهرستان از راه و شهرسازی گرفتیم. خیرین عزیز کمک کردند و یک طبقه آن در حد اسکلت ساخته شده است. توقع داریم که خود مرکز استان هم پیگیری کند که ما شرمنده مردم نشویم. ما نمی‌توانیم از طریق بودجه‌های دولتی کمک کنیم، اما از کانال خیرین تا حد امکان کمک شده است.»

بخشی از درخواست‌های فرماندار نیز برای کلانتری‌های شهرستان بود: «جمعیت شهری ما ۳۴ هزار نفر است و تقاضای استقرار کلانتری دوم در سطح شهر گراش را داریم. موضوع بعد خودرو برای پاسگاه انتظامی فداغ است و به دلیل وسعت منطقه و فاصله با مرکز شهرستان، نیاز به خودرو شدیدا احساس می‌شود و در نهایت با توجه به ارتقای ارد به شهر نیاز است پاسگاه ارد به فرماندهی انتظامی بخش یا حداقل به کلانتری ارتقا یابد.»

حجت‌الاسلام بخشایش‌پور، امام جمعه گراش، نیز دیگر سخنران این مراسم بود. او گفت: «خدا توفیق داد که نه شخص بلکه شخصیت افراد را تکریم کنیم. امنیت زیرساخت پیشرفت همه بناهای بشری است و همه از بستر امنیت شروع می‌شود. نیروی انتظامی امروزه در حوزه فرهنگی هم دستی در آستین دارد و یک مصداق آن برخورد با مساله بی‌حجابی‌ها و کم عفتی‌ها است. قانون حجاب و عفاف را ۲۶ دستگاه در دست گرفته‌اند که اجرا کنند، تنها مجموعه‌ای که جلوتر از همه دستگاه‌ها در برخورد با ناهنجاری‌ها به شیوه فرهنگی کار را دست گرفته است، نیروی انتظامی است.»

13970621 Police IslamiMehr 10

گزارش سرهنگ بابایی از همکاری خیرین امنیت‌ساز

سرهنگ بابایی، فرمانده انتظامی شهرستان گراش، در گزارشی از فعالیت‌های انجام شده گفت: «توانستیم با همکاری کلیه مسئولین و خیرین امنیت‌ساز، فعالیت‌های عمرانی خوبی داشته باشیم. تکمیل طرح مکنا در کلانتری مرکزی گراش، احداث مهمانسرای شهرستان، احداث آشپزخانه مرکزی شهرستان از فعالیت‌های انجام شده است.»

بابایی در اشاره به فعالیت‌های انجام شده از خیرین امنیت‌ساز نیز نام برد و از آن‌ها تشکر کرد: «خرید، بازسازی و تجهیز اطلاعات و امنیت و گذرنامه به دست خیر امنیت‌ساز آقای اسعدی، پلیس راهور شهرستان که یکی از بهترین ساختمان‌های پلیس راهور سطح استان به دست خیر ارجمند آقای فدایی ساخته شد. اجرای طرح مکنا در پاسگاه‌های انتظامی ارد با همکاری آقای چوبانی، اجرای طرح مکنا در پاسگاه فداغ با همکاری بخشداری مرکزی و خرم به نمایندگی از شورا در توابع شهرستان انجام شد.»

بابایی در مورد ساخت ستاد فرماندهی شهرستان گفت: «زمین ستاد فرماندهی به مساحت ۶۵۰۰ متر با محوریت حاج ابراهیم مهروری و همکاری آقای حسین‌شیری در حال انجام شده است. پنج هزار متر زمین برای احداث میدان تیر واگذار شده که زیرسازی آن با همکاری آقای قنبری انجام شده است و چندین بار از آن استفاده شده است.»

ابراهیم مهروری به نمایندگی از خیرین امنیت‌ساز شهرستان خواستار مشارکت بیشتر فرماندهی استان در ساخت ستاد شهرستان گراش شد: «در بحث راهنمایی رانندگی، کار ما مردم انجام شد و سردار فرماندهی انتظامی استان قول دادند که راهنمایی رانندگی را تکمیل کنند. ما تنگنا‌ها را می‌دانیم، توقع ما مردم بیش از این است. بعد از آن درخواست ساختمان ستاد مطرح شد و خیرین ما آمدند پای کار و چیزی حدود ۹۰ میلیون تومان برای طبقه اول هزینه شد و قول پنجاه میلیونی دادند که وصول شد. برای طبقه دوم هم قرار بود کمک کنند و ما کار را شروع کردیم. خود سرهنگ بابایی برای تامین مصالح کوشش زیادی کردند. اما درخواست ما این است که کمک کنید که این ساختمان را با کمک هم تمام کنیم.»

سرهنگ محمد جواد اسلامی مهر فرمانده جدید انتظامی شهرستان صحبت کوتاهی داشت و گفت : «امیدواریم در کنار همه عزیزان، امنیتی که در خور و شان شهرستان است را داشته باشیم. بنده اهل تعامل با همه ادارات هستم تا بتوانیم وظیفه سربازی خودمان را در شهرستان انجام دهیم.»