بستن

چهار درخواست فرماندار گراش از رییس مجلس

هفت‌برکه – گریشنا: همزمان با دیدار رییس مجلس شورای اسلامی از لارستان، فرماندار گراش مهمترین خواسته‌های شهرستان گراش را با رییس قوه مقننه مطرح کرد.

به گزارش حجت عابدی، دکتر علی لاریجانی در ادامه سفر به استان فارس، صبح سه‌شنبه ۱۹ شهریورماه وارد فرودگاه لارستان شد. فرماندار گراش در بین برنامه‌های درخواست‌های ساخت و تکمیل پروژه جاده چک چک از محل اعتبارات ملی، تکمیل مجتمع اداری، تامین اعتبار تکمیل تونل شهدای خلیج فارس(تونل بالنگستان) و ارتقا دهستان فداغ را به صورت مکتوب به رییس مجلس تحویل داد.

اصغر فرودی در دیدار با رییس مجلس پیش‌نهاد کرد: «برای اختصاص بسته‌های تشویقی اعم از سیاسی و اقتصادی برای شهرستانهای جنوبی که با کار و تجارت در خارج از کشور ارز وارد کشور می‌کنند، قوانینی در مجلس شورای اسلامی تصویب شود.»  این پیش‌نهاد مورد استقبال رییس مجلس قرار گرفت.

افتتاح سالن بین‌المللی فرودگاه لارستان

مهمترین برنامه سفر لاریجانی در لارستان افتتاح ترمینال شماره ۲ فرودگاه لارستان بود. آیین افتتاح با حضور استاندار فارس و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد، این ترمینال به وسعت ۶ هزار متر مربع و اعتبار ۲۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسید. به گفته مدیرکل فرودگاه بین المللی آیت الله آیت اللهی لارستان، این پروژه که از سال ۱۳۸۲ کلید خورد پس از وقفه ای طولانی در اجرا و تجهیزات آن، در اوایل سال ۹۶ با اعتبار هشت میلیارد تومان از محل اعتبارات شرکت فرودگاه ها به منظور محوطه سازی بیرونی آن تکمیل و تحویل شد.

به گزارش ایرنا لاریجانی با اشاره به بهره برداری از ترمینال شماره ۲ فرودگاه بین المللی لارستان در این آیین گفت: «امیدواریم بهره برداری از این پایانه باعث آسایش بیشتر مردم لارستان شود. لار نیازمند تغییر در زمینه حمل و نقل هوایی بود زیرا مراودات بین‌المللی منطقه زیاد است و مراودات زیادی با کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد.»

لار به دنبال بندر خشک

لاریجانی در بخشی از سخنان خود در نشست مشترک علمای اهل سنت و تشییع  گفت: خوشحالیم که حرکت‌های خوبی در استان فارس به وجود آمده و بر اساس گزارش‌ها مسیر رو به پیشرفت وجود دارد، اخیراً منطقه ویژه اقتصادی لار در مجلس تصویب شد که یک امکان برای منطقه محسوب می‌شود و در مجلس آن را به سمت سرمایه‌گذاری و صادرات هدایت کردیم.

رئیس قوه مقننه با تأکید بر اینکه پروژه دو بانده کردن جاده جهرم- لار به بندرعباس یک پروژه استراتژیک برای کشور محسوب می شود که برای آن ردیف بودجه در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: نماینده مردم منطقه در مجلس تلاش می‌کند تا بندر خشک در منطقه سامان پیدا کند که می‌تواند این موضوع موجب تحول منطقه شود.

تجلیل از خیرین حسینی لارستان، دیگر برنامه لاریجانی در سفر یک روزه به جنوب فارس بود.

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

5 نظر

  1. ازاین که فرماندارمحترم هرفرصتی را بدست بیاورند مشکلات شهرستان رابه مقامات کشوری انتقال میدهندجای بسی خوشحالی است ولی آیا نمیشه ایشون و امام جمعه مستقل ومستقیما مسوولین کشوری را به گراش دعوت کنند‌ کاری به مسولان شهرستان همجوارنداشته باشند که براشون تصمیم بگیرند؟ایاهنوزبایدماساکت بنشینیم تااون ها برامون کاری انجام بدهند؟و هزاران چراهای بی جواب دیگر؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. به نظر من تنها راه ارتقا فداغ ابتدا تبدیل کردن ان به شهر هست که با جمعیت محدود مثل شهر اهل که در نزدیکی اشکنان لامرد هست امکان پذیر هست و با پیشرفت آن به مرور و روستاهای اطراف به بخش می شود .الان خور و لطیفی هم بدون داشتن توابع الان شهر هستن و باید شهرداری بهشون داد توسعه پیدا کنند و سپس بخش شوند .

  3. سلام
    بالا تر از این قاب عکس ها قاب عکس بنیان گذار جمهوری اسلامی و رهبر عزیزمان خالی است .ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند
    بعد توقع عدالت دارید؟
    بیخیال کاکو عدالت.انسانیت مرده

  4. شهرهای لار و گراش هیچوقت دلسوز شهری مثل اوز نبودن در صورتی که اوز خیلی لیاقت بیشتر از این ها را دارد حالا فداغی که یک دهستان است باید با اوز برابری کند جایی بسی تعجب است؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top