بستن

جای خالی گراش، در برنامه‌ی مدعوین جعفرپور

هفت‌برکه – گریشنا: برای چندمین بار، سفر وزیران و مدیرانی که با دعوت دکتر جعفرپور به منطقه سفر می‌کنند، تنها به لار محدود می‌شود.

علی لاریجانی ۱۹ شهریورماه ۱۳۹۷ به دعوت جمشید جعفرپور نماینده لارستان، خنج و گراش به شهر لار سفر کرد. در برنامه لاریجانی حضور در همایش خیرین حسینی، افتتاح ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه لارستان و بازدید از بازار تاریخی لار، مجتمع خیرساز منیری، دانشکده خیرساز علوم پزشکی دیده می‌شد. پس از انتشار خبر حضور رییس مجلس در استان فارس، از سوی مسئولین گراش پیگیری برای حضور او در گراش انجام شد، اما همانند چند سفر در سال‌های گذشته، این بار هم برنامه‌های مهمانان جعفرپور تنها برای شهر لار چیده شده بود.

آیا لازم است هر کدام از مسئولین که به لارستان سفر کنند از مجموعه منیری بازدید کنند؟ نمی‌شد به جای بازدید از دانشکده خیرساز علوم پزشکی لارستان، از دانشکده خیرساز گراش در فاصله ۱۵ کیلومتری بازدید کرد؟

در سال‌های گذشته، سفر وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی، سفر وزیر پیشین آموزش و پرورش یا سفر علی مطهری نیز به شهرستان لارستان محدود بود و برنامه‌ای برای گراش و خنج دیگر شهرستان‌های حوزه انتخابیه در نظر گرفته نشد. گریشنا در سال‌های گذشته همواره پیگیر این امر بود. در نشست خبری ۱۸ آبان ۱۳۹۵ این سوال را مطرح کردیم. جعفرپور پاسخ داد: «ما به لحاظ وقتی محدودیت داریم و برنامه‌ای که دفتر وزرا مخصوصا برای ما تعیین می‌کنند، بعضی از این‌ها با پرواز صبحی آمدند با پرواز ظهری برگشتند. وقتی وزیر می‌گوید من هشت صبح که آمدم یک می‌خواهم برگردم فرودگاه، اگر وزیر را به گراش بفرستیم، خنج هم متقاضی می‌شود. محدودیت اجرایی داریم و گرنه برای من هیچ فرقی بین لار، گراش و خنج نیست.»

بعد از این هم تغییری در این روند ایجاد نشد. پاییز ۹۶ جعفرپور در سفر استاندار و معاون وزیر بهداشت به لار و گراش، در لار همراه آنان و در گراش غایب بود. گریشنا در مطلبی با تیتر «جای خالی نماینده مجلس در سفرهای مسئولین به گراش» درباره این موضوع نوشت.

نوروز ۱۳۹۷ نوبت به سفر وزیر رفاه به منطقه رسید. اسفندماه ۱۳۹۶ وزیر ورزش و جوانان که برای افتتاح ورزشگاه محبی به منطقه سفر کرده بود، از بناهای ورزشی شهر لار نیز بازدید کرد. به همین علت این توقع وجود داشت که وزیر رفاه که به دعوت دکتر جعفرپور نماینده مجلس به منطقه سفر کرده بود، دیداری از گراش نیز داشته باشد، توقعی که برآورده نشد.

همین موضوع در سفر رییس مجلس شورای در شهریور ۱۳۹۷ نیز تکرار شد و سهم گراش از رییس قوه مقننه، صحبت‌های چند دقیقه‌ای فرماندار گراش در حاشیه زمان دیدارهای رییس مجلس بود.

شاید برخی بگویند که جعفرپور در گراش رای چندانی ندارد و این رفتار او طبیعی است. محمد خواجه‌پور مدیر رسانه‌های هفت‌برکه بهمن ۱۳۹۶ در یادداشتی با تیتر «چرا باید از جعفرپور خواست» نوشت: «احساس می‌شود مردم و حتی مسئولان شهرستان گراش به شکلی بی‌خیال نماینده شده‌اند در حالی که نماینده مجلس تنها کسی است که در مرکز کشور توانایی ارتباط مدوام با وزرا و تصمیم‌سازان کلان را دارد و گذشتن از این امکان جفا در حق خودمان است.»

بی‌توجهی نماینده به شهرستان گراش تنها به موضوع سفرها خلاصه نمی‌شود. دکتر جعفرپور چند روز پیش در نشستی پای صحبت برگزیدگان کنکور ۱۳۹۷ لارستان نشست، اما دو شب بعد، جای او در همایش نردبان و تقدیر از کنکوری‌های شهرستان گراش خالی بود.

باید دید چه زمانی نماینده مجلس، خنج و گراش را به عنوان شهرستان‌های مستقل خواهد پذیرفت و وزرا و مقامات ارشد را به این دو شهرستان نیز دعوت خواهد کرد.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

5 نظر

  1. در کمال حق و انصاف اینها میوه درختی است که نماینده گراشی لار در دوره قبل در منطقه نشانید . ضمن احترام به همه ی مردم منطقه گراش . اوز . خنج . بیرم و جویم و بنارویه

  2. یعنی چی ایشون اگر رای کمتری درگراش داشته اند دلیل نمیشودفقط نماینده لارباشدهرچندتاالان هم این رانشان داده اندایشون نمایندگی سه شهرستان رایدک می‌کشند چرا باید فقط به شهر خودشون برسند چرا اینقدر تنگ نظرهستندکه وقتی مسولان بلندپایه کشور به منطقه می آیند فقط لاربایدبره وگراش وخنج نره یعنی تبعیض تا اینقدر یعنی مسولیین شهرستان خودمون نمیتونند بدون اینکه جعفرپورراخبردهندخودشون مستقیم وزیریارییس مجلس را دعوت کنند یعنی خودمون ازخودمان اختیار نداریم که مقامات کشوررامستقیما به گراش دعوت کنیم حتما بایدجعفرپوربخواداصلا فکرکنیدجعفرپورنماینده گراش نیست فقط نماینده لار راست اصلا بافرودگاه شیرازبیارید مسولیین کشوری رابعدازاونجا باهلی کوپتربیاریید گراش تا اصلا ازفرودگاه لارهم نیاد

  3. عزیزان من بجای سرزنش دکتر جعفرپور اعضای شورای اسلامی قبل و فعلی سرزنش کنید کاندیداهای گراشی دوره قبل سرزنش کنید که وحدت پیدا نکردند و آرا را پخش کردند به آقای حسنی بگویید چرا کاندید میسود عیلرغم اینکه خوب میداندتایید نمیشود به بعضی آدمهای باصطلاح خواص بگید چرا جنگ محله ای راه انداختنند تا از گراش نماینده به مجلس نرود همین خواهد بود

  4. سلام.احسنت به آقای احمدی که عاقلانه و منطقی حرف زدن مردم لار از روی سیاست میرن جلو اما گراش هیچ وقت باهم یک دست ویک صدا نبودن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top