بستن

کوه بالنگستان سرانجام سوراخ شد

هفت‌برکه – گریشنا: با تکمیل عملیات حفاری اتصال دو سمت تونل شهدای خلیج فارس، گام اساسی برای حذف گردنه‌ی خطرناک بالنگستان برداشته شد.

به گزارش رضا تقی‌نژاد خبرنگار فداغ از کارگاه این تونل، حفره تونل بازگشایی شده است می‌توان از یک سمت به سمت دیگر رفت. تنها بخشی از حفاری تونل و بزرگ کردن دهانه تونل در سمت فداغ باقی مانده است. تونل شهدای خلیج فارس در مسیر ارد-فداغ با هدف حذف گردنه بالنگستان به طول ۸۶۰ متر، ارتفاع شش متر و عرض ۱۱ متر ساخته می‌شود.

قرارداد تونل بالنگستان در ۲۰ آذرماه سال ۱۳۸۹ با شرکت مشاور پاسار بسته شد و شرکت کران دریا پیمانکار این طرح بود. این پروژه قرار بود ۳۶ ماهه به پایان برسد.  اما تاسال ۱۳۹۵ تنها ۱۵ درصد پروژه یعنی ۸۰ متر مربع از طول ۸۶۰ متری تونل در فاز نخست کار شد. ۷ شهریور ۱۳۹۵ عملیات حفاری این بار از سمت ارد به فداغ آغاز شد و بعد از دو سال عملیات حفاری به پایان رسیده است.

به گزارش روابط عمومى اداره کل راه و شهرسازى لارستان، مهندس باقری فرد مدیرکل اظهار داشت: در سال ۱۳۹۵ در بازدید دکتر اکبری مدیر کل نگهداری ابنیه و با تاکید  مهندس حسن نیا معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در راستای حذف گردنه صعب العبور بالنگستان در لیست پروژه‌های رفع نقاط حادثه‌خیز مصوب سازمان راهداری قرار گرفت و به اداره کل راه و شهرسازی لارستان ابلاغ شد.قرارداد اجرای این عملیات به مبلغ ۱۰ میلیارد و چهارصد میلیون تومان از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای منعقد و امروز شاهد اتمام عملیات حفاری قسمت فوقانی تونل و بازگشایی آن هستیم.»

 

2 نظر

  1. اینجانب می گویم که محل استقرار اداره کل راه و شهرسازی شهرستان های جنوبی استان فارس ( لارستان ) در شهرستان لارستان اشتباه محض است چون اگر ۱- از هر طرف فاصله شهرستان های واقع شده در جنوب استان فارس ( شهرستان های قیر و کارزین + گراش و لامرد و مهر و فراشبند) را با شهر لار که محل استقرار اداره کل راه و شهرسازی لارستان می باشد محاسبه کنید) حدود صد تا دویست کیلومتر بعد ۲- فاصله شهرستان های جنوبی استان فارس (( قیر و کارزین + جهرم (از راه جدید دیگ اشکن ) لارستان و گراش و لامرد و مهر و فراشبند )) را محاسبه کنید که از حدود هفتاد کیلومتر تا هشتاد کیلومتر و نود کیلومترمی رسد بعد متوجه می شوید که تنها این آسایش و رفاه مردمی که در شهرستان های جنوبی استان فارس ( قیر و کارزین + جهرم (از مسیر راه جدید دیگ اشکن ) و لارستان و گراش و لامرد و مهر و فراشبند زندگی می کنند است که برای انتخاب محل استقرار اداره کل راه و شهرسازی لارستان بوده است که توسط مسئولین شهرستان های جنوبی استان فارس و استان فارس و کشور محاسبه نشده است متاسفانه کسانی که بر شهرستان های جنوبی استان فارس و استان فارس و کشور حکومت می کنند آسایش و رفاه و حق مردمی که در شهرستان های جنوبی استان فارس زتدگی می کنند اصلا برایشان مهم نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top