بستن

ایستگاه‌های صلواتی گراش، بهداشتی‌تر و منظم‌تر می‌شود

هفت‌برکه – گریشنا: تاکید بر رعایت بهداشتی و پیشگیری از ایجاد ترافیک مهمترین موضوعات جلسه ساماندهی ایستگاه‌های صلواتی شهر گراش بود.

به گزارش گریشنا در آستانه ماه محرم، اداره تبلیغات اسلامی و شورای هیئات‌ مذهبی شهرستان گراش، جلسه ساماندهی ایستگاه‌های پذیرایی و صلواتی سطح شهر گراش را چهارشنبه ۱۴ شهریورماه ۱۳۹۷ برگزار کرد. مسجد امام سجاد(ع) در کنار باغ ملی میزبان مسئولین ایستگاه‌های صلواتی بود.

حجت‌الاسلام موسوی رییس اداره تبلیغات اسلامی گراش در مورد تعداد ایستگاه‌های صلواتی در ماه محرم گفت: «سال گذشته بیش از ۶۰ ایستگاه پذیرایی در شهر گراش شناسایی شد و همه آن به این جلسه دعوت شده‌اند. هدف از جلسه هماهنگی و ساماندهی ایستگاه‌ها از نظر امنیت، بهداشت، ترافیک و کیفیت پذیرایی است.»

احمدی کارشناس بهداشت شبکه بهداشت و درمان، نکاتیبهداشتی در انجام پذیرایی از عزاداران را یادآوری کرد: «برای پذیرایی سرد حتما از لیوان و ظروف یک‌ بار مصرف پلاستیکی و برای پذیرایی مواد غذایی گرم حتما از ظروف یک‌ بار مصرف سلولزی، کاغذی و یا آلومینیومی استفاده شود.»

احمدی با پیش‌نهاد تنوع در ایستگاه‌های همجوار گفت: «حداکثر زمان بین پخت و توزیع باید دو ساعت باشد. چون در غذاهای گرم زمان بیشتر باعث فاسد شدن غذا می‌شود. در پذیرایی بهتر است از ظروف و سینی دسته جمعی استفاده نشود.»

علی‌اکبر فتحی رییس شورای هیات‌های مذهبی شهرستان گراش با تشکر از مسئولین ایستگاه‌های صلواتی گفت: «پیش‌نهاد می‌کنم به جز پذیرایی از هدایای فرهنگی، مانند کتاب و سی‌دی به ویژه برای نوجوانان استفاده شود. نکته دیگر این که سعی شود بخشی از پذیرایی‌ها در شب‌های اول دهه محرم انجام شود و همه ایستگاه‌ها فقط در شب‌های آخر دهه نباشد.»

فتحی برای کاهش مشکلات ترافیکی ایستگاه‌های پذیرایی گفت: «مکان قرارگیری خادمین طوری باشد که عبور و مرور آسان‌تر انجام شود. پذیرایی در خیابان‌ها به صورت منقطع باشد یعنی برای پذیرایی ترافیک چند دقیقه‌ای ایجاد نشود و تا زمان رفع ترافیک پذیرایی متوقف شود.»

بر اساس صورتجلسه، ستادی از مسئولین ایستگاه‌ها تشکیل خواهد شد. این ستاد در آینده در خصوص زمان و مکان پذیرایی، مجوز فعالیت ایستگاه‌ها و همچنین کنترل مسائل و مشکلات پیگیری و تصمیم‌گیری خواهد کرد.

اداره تبلیغات اسلامی و شورای هیات‌های مذهبی شهرستان امسال تلاش بیشتری برای ساماندهی آیین‌های عزاداری دهه محرم دارد. به جز این جلسه، جلسه هماهنگی مسئولین هیات‌ها در هفته آینده برگزار می‌شود. همچنین جلسه نهایی پیش‌نهاد تجمیع مراسم شیرخوارگان در سالن حسینیه ابوالفضل(ع) پنجشنبه ۱۵ شهریورماه برگزار می‌شود.

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

3 نظر

  1. اقدامی بجا و ضروری بود که خوشبختانه امسال قراره با تصمیمِ این دوستان ، عملی بشه :
    «برای پذیرایی سرد حتما از لیوان و ظروف یک‌ بار مصرف پلاستیکی و برای پذیرایی مواد غذایی گرم حتما از ظروف یک‌ بار مصرف سلولزی، کاغذی و یا آلومینیومی استفاده شود.»

    البته در خصوص غذای گرم : شیر گرم و از این دست را هم شامل بشه انشالله .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top