بستن

تجمیع شیرخوارگان حسینی در حسینیه ابوالفضل (ع)

هفت برکه (گریشنا): مراسم شیرخوارگان حسینی امسال تنها در یک محل و هم‌زمان با سراسر کشور در صبح اولین جمعه‌ی ماه محرم، اجازه برگزاری دارد.

قاسم فرسوده، معاون فرماندار شهرستان گراش  گفت: با قرار گرفتن در آستانه‌ی محرم، امروز، یازدهم شهریور ماه جلسه‌ی هماهنگی مراسم شیرخوارگان حسینی در محل فرمانداری گراش برگزار شد. برخی از مسئولین و اعضای تشکل‌ها و هیات‌های مذهبی، بانوان باسابقه در اجرای مراسم شیرخوارگان حسینی در این مراسم حضور داشتند.

معاون فرماندار هدف از این تصمیم‌گیری را توضیح می‌دهد و می‌گوید:«پیش از این مراسم شیرخوارگان حسینی در چند نقطه از شهر و به صورت پراکنده برگزار می‌شد این تصمیم با هدف تجمیع و باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم گرفته شد. همچنین امسال زمان اجرای مراسم برعکس سال‌های قبل که بعد از ظهر برگزار می‌شد هم‌زمان با سراسر کشور، صبح بیست و سوم شهریور ماه مصادف با چهارم محرم برگزار خواهد شد.»

او در ادامه گفت:«این مراسم زیر نظر ستاد برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی با مسئولیت حجت‌الاسلام سید حسن موسوی و با همکاری همه‌ی تشکل‌ها و هیات‌های مذهبی برگزار می‌شود. فردا  نیز در جلسه‌ی دوم هماهنگی مراسم شیرخوارگان حسینی پیرامون جزییات و ساعت دقیق برگزاری تصمیم‌گیری خواهد شد.»

تکمیل خبر

۱۵ شهریور ۱۳۹۷ در سومین جلسه هماهنگی برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی، سالن حسینیه ابوالفضل(ع) به عنوان محل برگزاری مراسم تعیین شد.

محمدحسن نام آور مسئول تشکل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی گراش گفت: «در راستای ساماندهی و افزایش سطح کیفی مراسم همچنین برگزاری همزمان مراسم با سایر شهرها و کشورها، با هماهنگی صورت گرفته با مسئولین شهرستان امسال همایش شیرخوارگان حسینی در حسینیه ابوالفضل(ع) برگزار می‌شود.»

نام‌آور درباره تغییر زمان برگزاری شیرخوارگان نیز گفت: «بسیاری از مراسم‌های سراسری مانند مراسم شیرخوارگان، مراسم رژه در هفته دفاع مقدس و … در تمام کشور صبح انجام می شود و ما برای هماهنگی با دیگر نقاط کشور زمان را تغییر دادیم.»

هفت تشکل خواهران که تا پارسال این مراسم را انجام می دادند امسال همایش شیرخوارگان حسینی در گراش را به صورت متمرکز از ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح جمعه در حسینیه حضرت ابوالفضل علیه السلام واقع در خیابان بسیج برگزار خواهند کرد.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

7 نظر

  1. از نظر مکانی واقعا جا تنگه و من هرسال که میرم اذیت میشم. هم افتاب هم جمعیت زیاد. یه جای بزرگتری باید در نظر گرفته بشه.

  2. اولا که در هیچ شهری مراسم یکجا برگزار نمی‌شود تلویزیون در هر شهر بزرگی فقط از پر تجمع ترین پخش می‌کند در گراش جا بسیار کوچک و تنگ میباشد و با این گرما برق رفتنی ها ممکن است اتفاقی برای این فرزندان خردسال بیافتد آن موقع چه کسی پاسخگو است این چه تنگ نظری که انجام می‌دهید امام راحل فرمودند محرم را به همین شیوه قدیم اجرا کنید تا حالا هر محله ای برای خودش برنامه داشته. لطفا از همین الان پیش بینی از عام جمعیت داشته باشید امکانات پارکینگ برق کولر و…

  3. چطور تو شهر گراش فقط باید این یه مورد تو یه مکان خاص باشه!!!!!!!!!! خیلی عجیبه والا
    قدیمی تر از حسینیه ولی عصر هم داریم تو شهر
    چرا نماز عید فطر تو شهر گراش تو یه مکان نیس ؟؟؟؟؟؟؟
    چون زور مسولین شهر به اونا نمیرسه که بخوان مجبورشون کنن که تو یه مکان برگزار بشه
    واقعا عجب مسولینی داریم ما فقط زورشون به بانوان میرسه.
    کی تضمین میده که هیچ مشکلی پیش نیاد برا اون مردمی که با بچه های شیر خوارشون میان تو اون مراسم به اون جمعیت زیاد و کمبود جا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    اصلا و ابدا که نمیشه تو یه مکان مراسم برگزار کرد

  4. اخه چه تصمیم کشکی گرفتن….اخه در ان زمان و مکان و بعدش تجمیع ای خدا خودت ی فکری واسه این مسولین ما کن….خودت دعا کن ای خدا….

  5. باز هم تصمیمات نابجا مسئولین گراش!!!

    یعنی من میخوام بدونم هیچ کار واجب تر از این مسائل نیست که مسئولین بخوان انجام بدن و تصمیم بگیرن؟؟؟
    ایا با این تصمیمات مسائل شهر درست میشه؟؟؟
    اصلا این همه جمعیت بابچه شیرخوار چه جوری میخواد تو حسینیه جا بشه؟؟؟
    ایا مشکلات مردم تو اون مورد خلاصه میشه؟؟؟ مردم مشکلات دیگری ندارند؟؟
    واقعا تاسف اوره همچین مسئولینی!!!!

  6. سلام.اینکه مراسم شیرخوارگان حسینی یکجا برگزار شود کار بسیار جالبی است اما در یک مکان مناسب و بزرگتر که همه ی عزارداران جا دانشته باشند متاسفانه سالهای قبل که چند جا برگزار میشد حسینیه حضرت ولی عصر جا نداشت و گرمای شدید بچه ها رو اذیت میکرد دیگه چه برسه به الان که این همه جمعیت بخوان یکجا جمع بشن.ماها یاد گرفتیم فقط برعلیه هم حرف بزنیم اما یکی از مابلند نمیشه بره فرمانداری حرف بزنه و نظر بده که این کار با مشکل مواجه میشه.اگر قرار براین است یکجا باشه مکان بزرگتر انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top