بستن

شورای اداری گراش در روز کارمند

هفت برکه «گریشنا»: در هفتمین جلسه‌ی شورای اداری به مناسبت هفته‌ی دولت چهل و دو نفر از کارمندان نمونه‌ی ادارات انتخاب و از آن‌ها تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار گریشنا چهارم شهریور همزمان با روز کارمند جلسه شورای اداری شهرستان گراش در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد. فرودی، فرماندار شهرستان با تبریک عید غدیر و هفته دولت گفت:«هفته‌ی دولت، یادآور خدمات صادقانه‌ی دولت‌های مختلف بالاخص دولت شهیدان رجایی و باهنر است. یاد و خاطر این دو شهید عزیز و بزگوار را گرامی می‌داریم. این جلسه با هدف تجلیل از کارمندان نمونه ادارات برگزار شده است.»

پنج میلیارد و نیم بودجه توسعه متوازن

او در ادامه می‌گوید:« بودجه توازن ابلاغ شده است و سهم شهرستان پنج میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان است که به زودی بر اساس قانون بودجه و اولویت‌هایی که در شهرستان است این مبلغ بین دستگاه‌های اجرایی توزیع می‌شود، فقط پروژه‌های نیمه‌تمامی که دستگاه‌ها دارند و برنامه‌های اولویت‌داری که دارند هر چه سریع‌تر به ما اعلام کنند ما در اولین فرصت جلسه توزیع بودجه را برگزار می‌کنیم وکمیته برنامه‌ریزی شهرستان تشکیل خواهد شد تا ما شاهد پیشرفت در رفع نواقص و پروژه‌های نیمه تمام باشیم.»

او با اشاره به شرایط سخت اقتصادی حاکم در کشور گفت:«شرایط اقتصادی کشور شرایط خاصی است و دلایلی متعددی دارد که بنده نمی‌خواهم در این فرصت آن‌ها را عنوان کنم اما چیزی که هست شرایط اقتصادی و گرانی در وضعیت مناسبی قرار ندارد. ضرورت امید دادن به مردم به تعبیر بسیاری از بیشتر اندیشمندان اجتماعی و اقتصادی مشهود است. بسیاری از مشکلات و گرانی‌ها ناشی از کمبود نیست ناشی از شرایطی است که ایجاد شده و مردم را ناامید کرد. ناامیدی نقطه منفی در حوزه اقتصاد است. همه ما باید با کار و تلاش مضاعف بتوانیم امید را در جامعه تزریق کنیم. فرمایشات رهبری کارگشا بود. کسانی که به دلایل متعددی تقاضای استعفا و برکناری دولت را داشتند اما مقام معظم رهبری به جد از دولت حمایت کرد، چرا که شرایط را می‎‌‎دانند. موقعیتی که دشمنان برای ما فراهم کردند همه ما باید امروز از دولت حمایت کنیم و بالتبع آن کار و فعالیت مضاعفی در راستای حل مشکلات داشته باشیم به خصوص ادارات و نهادهایی که با بازار سر و کار دارند. مانند اداره صنعت و معدن، اصناف و جهاد کشاورزی، این معضلی که دشمنان برای ما درست کردند و این جنگ اقتصادی که برای ما درست کردند را ان‌شاالله با موفقیت پشت سر بگذاریم.»

ارتباط با مردم و مدیران استانی

او بر ضرورت ارائه‌ی گزارش به مردم تاکید کرد و ادامه داد: «می‌بایست ادارات و نهادها گزارش عملکرد خود را به بهانه‌های مختلف به خصوص هفته دولت ارائه کنند. البته ادارات بیشتر گزارش پروژه‌های عمرانی را به ما ارائه کردند ولی خدمات را هم باید به مردم بگویید کارهایی که در حوزه‌های مختلف خدماتی و اداری انجام می‌دهید لازم است. مخصوصا در هفته دولت در قالب مصاحبه، تراکت و یا جزوه‌ برای مردم منتشر شود و به دنبال این مطلب تاکیدی که همواره داشتم همکاری با مطبوعات و نشریات و سایت‌های قانونی است خبرها و آگهی‌های خود را به این رسانه‌ها بدهید و تا جایی که ممکن است حمایت‌های مالی هم در چارچوب مقررات داشته باشید.»

ارتباط مستمر با ادارات کل درخواست دیگری است که فرماندار شهرستان از روسای ادارات و ارگان‌ها در این جلسه داشت. او می‌گوید: «اختیارات اداره کل شما در استان خیلی فراتر است ما یک ضعف بین مدیران در ارتباط با ادارات کل می‌بینیم، فرمانداری می‌تواند تسهیل‌کننده‌ی این ارتباط باشد. دعوت کنیم از مدیران کل که حضور پیدا کنند در مرکز شهرستان و این مسائل موجب خیر و برکت است. وقتی می‌آیند اختیارات و امکانات دارند، بودجه دارند و مشکلات را از نزدیک لمس می‌کنند. ما گلایه داریم برخی از مدیران کل خیلی کم لطفی کردند و نیامدند اما انتظار است خود شما هم دنبال کنید تا مدیران کل حداقل سالی دو بار در شهرستان حضور پیدا کنند.»

پیگیری اعتبارات، عضویت در اتوماسیون اداری جدید و ضرورت حضور روسای ادارات در روستا دیگر مواردی بود که فرودی در این جلسه روی آن تاکید داشت و گفت:«مطلب بعد پیگیری اعتبارات است، اعتباراتی که ما تخصیص می‌دهیم حتما روسای ادارت پیگیر باشند برخی ادارات خوب پیگیری می‌کنند اما بعضی ادارات پیگیری نمی‌کنند و حتی اطلاعات کافی ندارند. انتظار است ادارات، نهادها و ارگان‌ها و کسانی که بودجه دارند هم در قالب بودجه سه گانه‌ای که در مرکز شهرستان تصویب می‌شود و هم در قالب بودجه‌های ملی و متمرکزی که در در استان است پیگیری کنند. امام جمعه قول همکاری و کمک دادند که از این ظرفیت بتوانیم بیشتر استفاده کنیم.

تغییرات در ادارات

او در پایان صحبت‌های خود اشاره‌ای به تغییراتی که در برخی ادارات و ارگان‌ها صورت گرفته است، دارد و می‌گوید:«تغییرات در حوزه‌های مختلف داشتیم مخصوصا در حوزه اصناف تشکر می‌کنم از آقای حسین‌شیری که سال‌ها همکاری تنگاتنگی با ما داشتند وجناب آقای امینی که از اصناف با سابقه هستند و مسئولیت ریاست اصناف را پذیرفتند و برای ایشان آرزوی توفیق می‌کنیم.

آقای معید به شهرستان دیگر رفتند وآقای محمودی آمدند که برای او نیز آرزوی توفیق داریم. یک تغییراتی هم در مجموعه دانشکده علوم پزشکی ایجاد شد. آقای دکتر گلستان رفتند و رئیس شبکه بهداشت شدند و دکتر دادفر، رئیس بیمارستان شدند و دکتر محقق معاونت درمان شدند. دکتر محسن‌زاده، معاونت توسعه منابع انسانی و امور مالی شدند این تغییرانی بود که در راستای پیشرفت کارها و پروژه‌ها و اعتباراتی که تزریق شده مبارک و میمون باشد.»

امام جمعه: بعد از ریاست نباید رویه افراد عوض شود

حجت‌السلام بخشایش‌پور، امام جمعه‌ی شهر گراش با اشاره به خدمات ۲۸ روزه‌ی کوتاه‌ترین دولت، دولت شهید رجایی گفت: «خدمات دولت کوتاه مدت و ۲۸ روزه اما بابرکت از ذهن ما پاک نمی‌شود. این اشخاص نیز فی‌النفسه شناخته شده نبودند اما با رعایت برخی اوصاف به این جایگاه رسیدند. رجایی و باهنر کسانی هستند که قبل و بعد از مسئولیت هیچ تغییری در آن‌ها ایجاد نشد. جایی که ما لنگ می‌زنیم. قبل مسئولیت رویه و نوع برخوردها نوع دیگری است و بعد از گرفتن مسئولیت این رویه تغییر می‌کند. نفس افسار گسیخته باید در اختیار ما باشد. نقطه‌ی دیگری که باید مد نظر داشته باشیم همنشینی با طبقه متوسط جامعه است. ما باید همه جا را ببینیم. در شرایط فعلی هم‌درد جامعه باشیم و مثل مردم زندگی کنیم. سوای این که شما در بین مردم دارای جایگاه و مقام هستید اما اگر بخواهیم به اقتضای این پست و مقام بتازیم و مغرور شویم، هیچ چیزی نیستیم و هیچ جایگاهی نداریم.»

گزارش بنیاد مسکن از روستاها

در این جلسه جمشیدی، رئیس بنیاد مسکن شهرستان گراش نیز گزارش عملکرد کوتاهی از فعالیت بنیاد مسکن ارائه کرد و گفت:«فرصتی پیش آمد که بنیاد مسکن به عنوان یکی از دستگاه‌های اجرایی دولت گزارش مختصری از فعالیت‌های انجام شده در سال گذشته و شش ماهه‌ی نخست را بیان کند.

رییس بنیاد مسکن در مورد وضعیت طرح هادی در روستاها گفت: «پروژه‌هایی که امروز یکایک روستاها درگیر آن هستند و دهیارن و شورا‌ها با ما در این زمینه دارند همکاری می‌کنند. امروز ده پروژه در ۱۳ روستای ما در حال اجرا است پنج پروژه به عنوان اولین پروژه و نخستین پروژه در شهرستان در حال اجرا است. پنج روستایی که در حدود سالیان متمادی امکان اجرای طرح هادی برای آن‌ها میسر نبود با کمک این دولت با اعتباراتی که فرماندار و بخشدار پیگیری کردند بالحمدالله توانستیم این پروژه‌ها را در روستا‌ها شروع کنیم. روستاهای کنگ‌وریشه، کنارت زیارت، محمدزینا،حسین‌آباد و بشیرآباد، روستاهای سال اولی ما بودند روستاهای خلیلی، ارد، فداغ، زینل‌آباد و آغصه در حال اجرا است در سال‌های گذشته بیشتر این روستاها در همین دولت شروع شد و به سرعت در حال اجرا است.»

جمشیدی سپس مهم‌ترین طرح‌های اجرا شده را گزارش داد: «اجرای بیش از صد و ده هزار متر زیرسازی روستایی، هزار و نهصد متر سنگ‌فرش و تجهیز پارک، چهارصد و پنجاه متر مربع اجرای دیوار حائل برای رودخانه فصلی فداغ، برای اولین بار بود با هدف رفع مشکل آب‌های سطحی در شهرستان توانستیم یک پروژه خوبی را شروع کنیم و راه دسترسی را برای یکی از حسینیه‌هایی که سالانه مردم از آن استفاده می‌کردند، میسر کنیم، اجرای سی کیلومتر آبرسانی روستایی در خود بافت روستایی، در حوزه بازسازی باالحمدالله توانستیم ۱۰۵ فقره تسهیلات بازسازی جهت ساخت مسکن، ساخت مسکن ایمن در شهرستان به صورت تسهیلات وام بی‌بهره وام ۴ درصد و بلاعوض ۵ میلیون تومانی در شهرستان اجرایی کنیم و به تعهدات خود در این زمینه برسیم. اخذ دویست تسهیلات بازسازی جهت منازل روستایی به کمک و ابلاغیه این دولت در سال جاری تحقق پیدا خواهد کرد که ان‌شاالله شوراها و دهیارها تلاش در اطلاع‌رسانی و معرفی این تسهیلات جهت استفاده از این تسهیلات داشته باشند.

اسناد روستایی بخش دیگری از گزارش رییس بنیاد مسکن بود: «صدور اسناد روستایی که از دیرباز به عنوان یکی از رسالت‌های ما در حوزه روستایی بوده مثل سابق سرعت دارد. صدور اسناد روستایی در روستاها شوراها و دهیاران کمک می‌کنند و آن افرادی که در صدور اسناد مشکل دارند ان‌شاالله انجام خواهد پذیرفت. واگذاری بیش از ۱۰۰ قطعه زمین مسکونی برای جوانان روستایی، شناسایی این افراد از طریق شورا بوده است و این هدف به عنوان یکی از رسالت‌های ما در شهرستان مثل سابق ادامه پیدا خواهد کرد.»

در پایان این جلسه کارمندان نمونه‌ی ادارات معرفی و از آن‌ها تقدیر شد.

مسلم برزگران کارمند فرمانداری

محسن جازک کارمند بخشداری مرکزی

محمد هنرپیشه کارمند اداره فرهنگ و ارشاد

غلام‌رضا حیدری کارمند اداره منابع طبیعی و آبخیزداری

حسین کارکن کارمند اداره منابع طبیعی و آبخیزداری،

مصطفی پیروزی کارمند اداره برق

سعید جعفری کارمند اداره برق

وحید دهقانی‌فرد کارمند اداره پست

عبدالرضا دینی کارمند اداره مخابرات

آسیه فاطمی کارمند اداره بهزیستی

آهن‌علی حسین‌شیری از اتاق اصناف

محمد عالمی کارمند اتاق اصناف

فاطمه حسین‌شیری کارمند اتاق اصناف

حامد محمودی کارمند اداره آبفای روستایی

محمدجواد پورشمسی کارمند اداره گاز

حجت‌السلام شادمهر کارمند اداره دامپزشکی

بهرام دوستی‌روشن کارمند بنیاد مسکن

علی‌رضا ثابت کارمند اداره ورزش و جوانان

مهدی سالاری کارمند اداره ورزش و جوانان

سید مهدی زیارتی کارمند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

آزاده قنبری کارمند بنیاد شهید

علی هنرور، فرشاد سعدی‌خوانی و اسماعیل ستوده کارمندان مدیریت جهاد کشاورزی

محمد‌حسین حسینی‌نیا کارمند اداره آموزش و پرورش

گلندام شوری کارمند هلال‌احمر

علی‌اصغر آل‌سعدی کارمند اداره امور مالیاتی

علی‌اصغر معراجی کارمند اداره ثبت احوال

محمد مریمی کارمند اداره راه و شهرسازی

فاطمه جعفری کارمند کمیته امداد

محمد‌رضا پابرجا، علی‌رضا مساح و محمد صدیق محمدی شیوه‌کش کارمندان دانشکده علوم پزشکی

عاطفه خاکی‌نهاد کارمند نمایندگی نظام مهندسی

مجتبی قوی‌دل کارمند سپاه پاسداران

نادیا خرم‌پی کارمند شورای اسلامی شهر

شعیب فخری کارمند اداره اوقاف و امور خیریه

مهدی زمانی، سعید امانی، مجید عباسی، غلامعلی حسن‌شمس و عبدالرسول فیوضات کارمندان شهرداری

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top