بستن

نشست خبری فرماندار گراش: برای تامین نیروی بومی مشکل داریم

هفت برکه (گریشنا): در آستانه‌ی هفته دولت، این‌بار فرودی، فرماندار شهرستان برای جواب دادن به سوالات مردم و خبرنگاران رو به روی آن‌ها نشست. در این نشست خبری فرودی پاسخگوی سوالاتی پیرامون دغدغه‌های مهم و چندین ساله‌ی شهرستان مانند سرنوشت محدوده، بخش شدن فداغ  و مهمترین پروژه‌های عمرانی بود.

۳۰ مردادماه اصغر فرودی ابتدا مهمترین پروژه‌هایی که در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود را مرور کرد. (خبر در گریشنا) فرماندار گراش در بر اساس گزاش مقایسه‌ای سال‌های گذشته گفت: سال ۹۲ که در ابتدای دولت تدبیر و امید قرار داشت. کل پروژه‌ها در سطح شهر ۱۳ میلیارد تومان بود. در سال ۹۳ به ۲۴ میلیارد تومان در سال ۹۴، سی میلیارد رسید. در سال ۹۵، با کاهش مواجه شدیم و ۱۵ میلیارد پروژه افتتاح شد. در سال ۹۶ یعنی سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان پروژه‌های مختلف به بهره‌برداری رسید. این میزان امسال قطعا بیشتر خواهد بود.

فرماندار گراش در مورد درصد اعتبارات دولتی گفت: «در چهار سال گذشته در پروژه‌های افتتاح شده ۶۶ درصد از محل اعتبارات دولتی و ۳۴ درصد از کمک‌های خیرین و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بوده است.»

فرماندار گراش در مورد جایگاه فرماندار گراش گفت: «با اصلاح زیر‌ساخت‌ها و اقدامات خوب در سال‌های اخیر جایگاه اداری و سازمانی فرمانداری افزایش داشته به طوری که دو معاونت برای فرمانداری در دستور کار داریم و به زودی معاونت عمرانی و برنامه‌ریزی هم شروع به کار می‌کند.»

فرودی سپس به مناسبت هفته دولت پاسخگوی سوالات متعدد خبرنگاران بود. بخش عمده این سوالات را مردم برای گریشنا ارسال کرده بودند و با همان لحن ارسالی در جلسه خوانده شد. محمد خواجه‌پور مدیر رسانه‌های هفت‌برکه، فاطمه یوسفی و شیدا شرقی خبرنگاران گریشنا و فاطمه آهنی خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در این نشست خبر حاضر بودند.

الان ۱۰ سال است مردم فداغ درانتظار بخش شدن است. تا کی باید به وعده و وعیده‌ها گوش کنیم؟

ارتقا تقسیمات کشوری قاعده و قوانین مشخصی دارد. اولین شرط بحث جمعیت است. ما و مجموعه استانداری موافق قضیه بودیم اما باید تشریفات قانونی موضوع رعایت شود. بخش مرکزی اگر منهای دهستان فداغ و خلیلی شود، جمعیت چندانی برای آن نمی‌ماند و این خلاف مقررات است که یک بخش تعطیل و یک بخش جدید تاسیس کنیم. من یک پیشنهاد به شورای اسلامی فداغ دادم این که زمینه‌‍‌ای فراهم کنند تا بخشداری مرکزی به فداغ منتقل شود. و فداغ محل استقرار بخشداری مرکزی باشد. کار سختی است و مستلزم گرفتن مجوز از وزارت کشور است. خود شورای فداغ و روستای اطراف از این موضوع استقبال نکردند.

شما چهار سال قبل در مسجد امام زینل العابدین برنامه پرسش و پاسخ داشتید گفتید که جاده چک چک  تا آخرسال آسفالت می‌شود تا حالا چهار سال و خوردی گذشته هنوز که خبری نیست و فقط چهار کیلومتر آسفالت شده است.

جاده چک‌چک جز مطالبات اصلی ما است و در دستور کار ما هم بوده است. من نگفتم پروژه را به اتمام می‌رسانیم. یعنی هیچ وقت تاریخ اتمام نداده‌ام. سال قبل قریب پنج کیلومتر آن به بهره‌برداری رسید. اما مشکلی که داریم این است که طبق قانون و مقررات راه و شهرسازی جاده‌ی چک‌چک در اولویت قرار ندارد و یک جاده فرعی محسوب می‌شود که باغداران و صاحبان اراضی از آن استفاده می‌کنند. ما تاکید بسیاری کردیم در وزارت‌خانه قضیه را دنبال کردیم که کار سریع‌تر انجام شود. توجیه وزارت‌خانه در تاخیر پروژه این است که جاده‌ای در اولویت است که رفت و آمد بیشتر باشد.

آیا در تعریف پروژه اشتباهی شده که در اولویت نیست؟

اشتباهی نبوده است محاسبات ترافیکی خودشان را مد نظر می‌گیرند. ما خواسته‌ها‌ی محلی را در نظر می‌گیریم و آن‌ها خواسته‌ی ملی را در نظر می‌گیرند. به این دلیل در این قضیه یک اختلاف نظر هست. با این حال این قضیه را دنبال می‌کنیم و جز خواسته ما هم است و با این کار همبستگی سرزمینی به لحاظ جاده‌ای برای شهرستان ما محقق می‌شود و در دستور کار ما است.

از فرماندار به عنوان بزرگتر شهر توقع داریم که در مساله اختلاف شورای چهارم و پنجم پادرمیانی کنید. چرا فرمانداری در این مورد اقدامی نمی‌کند؟

ما در اختلافات پادرمیانی کردیم. تلاش کردیم کار به این‌جا نکشد. و این اختلاف سلیقه‌ها به جامعه کشیده نشود. اما به دلیل اصراری که هر دو گروه داشتند کار از مراحل قانونی دنبال می‌شود. ما از این وضعیت ناراحت هستیم و تلاش کردیم مسائل به جامعه درج پیدا نکند اما دوستان رعایت نکردند. سعی داریم مشکلی برای مردم به وجود نیاید. این اختلافات امر طبیعی است. جلسات مختلفی با شوراهای چهارم و پنجم گرفته‌ایم. قانون وظایف و تکالیفی تعریف کرده است که حل این موضوع بر اساس آن پیش می‌رود.

با توجه به این که فرمانداران از افراد مختلفی به عنوان مشاور استفاده می‌کنند. چرا فرماندار گراش هیچ مشاوری ندارد؟ آیا خودتان را بی‌نیاز از مشاور می‌دانید؟

هیچ‌کس بی‌نیاز از مشورت نیست. من جز کسانی هستم که خیلی مشورت می‌کنم. ما قانونا نمی‌توانیم مشاور رسمی داشته باشیم. از لحاظ قانونی از استاندار به پایین نمی‌تواند مشاور داشته باشد.

چند ماه پیش خبر تصویب چارت سازمانی فرمانداری و حضور دو معاون منتشر شد. چرا این کار عملی نشده است و آیا فرمانداری برنامه‌ای برای جذب نیرو دارد؟

ما مشتاق جذب نیرو هستیم اما این بستگی به مجوز‌های اداری و استخدامی کشور دارد که به ارگان اجرایی ابلاغ می‌کند. ما پست‌های خالی را ابلاغ کردیم و منتظر و مشتاقیم افراد بومی وارد مجموعه شوند. چون دغدغه‌ی انتقال ندارند. چون غیربومی‌ها به دلیل مشکلات خانوادگی و بعد مسافت به رفتن تمایل دارند و ما با مشکل مواجه شدیم. به هر حال این در حیطه کار سازمان اداری کشور است و از اختیارات شهرستان خارج است. موضوع چارت استخدامی جدید، تازه به ما ابلاغ شده و به زودی معاونت دوم هم مستقر می‌شود.

کسی را در نظر دارید؟

ما تلاش کردیم از گزینه‌ی بومی استفاده کنیم اما نداشتیم ما در تامین نیرو مشکل داریم و باید تا زمان ابلاغ صبر کنیم.

چهار نفر در مورد محدوده پرسیده‌اند. از جمله این سوال: فرمانداری گراش چه اقدامی در مورد محدوده گراش و لار کرده است؟ لطفا با صراحت و شفاف به مردم بگویید محدوده گراش تا کجاست؟ کی بالاخره مشخص می‌شود؟ الان قریب به ۹ سال از قدمت شهرستان می‌گذرد، آیا نباید حد و مرزمشخصی داشته باشد؟

مشکل محدوده با لار تنها با سیاست برد – برد حل می‌شود. دو راه حل دارد اول این که شوراهای دو شهر و دو شهرستان با هم توافق کنند و با ما اعلام کنند.  این بهترین روش است و در دراز مدت به نفع هر دو شهرستان است. راه حل دوم این است که شوراها به قانون  مراجعه کنند. با توجه به این که مستندات عرفی و ثبتی در گذشته و حال به نفع شهرستان گراش است، شورای شهر می‌تواند از طریق دیوان عدالت اداری موضوع را پیگیری کند. در این مورد با شورای شهر هماهنگ هستیم و قضیه را دنبال می‌کنیم.

پلیس راه جاده گراش – لار مربوط به کدام شهرستان است. آیا گراش نباید یک پلیس راه داشته باشد؟

بحث پلیس راه را دنبال می‌کنیم. خدمات پلیس راه متعلق به همه است. با توجه به این که محور لار به جهرم و شیراز دو بانده شده باید پلیس راه دیگری آن‌جا مستقر شود. رایزنی کردیم پلیس راه دیگری در جاده چک‌چک مستقر شود. قضیه در دستور کار است اما شرایطی دارد که تخصصی است و سلیقه‌ای نمی‌توان عمل کرد.

برای گازکشی چرا گازکشی بعد از پل خیابان آبیاری انجام شده ولی بعد از پل خیابان درمانگاه انجام نشده است؟ به اداره گاز که می‌رویم می‌گویند باید از فرمانداری نامه بیاورید؟

اگر جایی جز محدوده خدمات شهر باشد قطعا خدمات انجام می‌شود و جایی که جز محدوده خدماتی شهر نیست، انجام نمی‌شود. در این مورد افراد مراجعه کنند به فرمانداری و ما در خدمتشان هستیم. البته در طرح قدیم قسمتی از شهر در محدوده قرار داشت که در طرح جدید آن بخش‌ها خارج شده است یعنی آن‌ها قبلا مجوز ساخت و ساز داشتند اما در طرح فعلی از محدوده شهر خارج شده‌اند.

پرونده محمدآباد به کجا رسید؟ چرا کار این قدر کند پیش می‌رود؟ حتی هنوز مشکل برق هم حل نشده است.

در منطقه محمد‌آباد تخلف صورت گرفت و ساخت و ساز غیرقانونی انجام شد. ما اگر می‌خواستیم قانونی عمل کنیم باید بنا‌های ساخته شده را تخریب می‌کردیم اما این کار را نکردیم و توقعاتی ایجاد شده است. با توجه به این که مردم خوبی در این منطقه ساکن هستند ما  رسیدگی به این منطقه را در دستور کار قرار دادیم و تلاش کردیم کد جمعیتی بگیریم تا به عنوان روستا تلقی شود. قرار شد یکی از آقایان شورا کار آن‌ها را پیگیری کند که متاسفانه خوب پیگیری نمی‌کند. پرونده‌ای برای این‌ها تشکیل شد به دادگاه ارجاع شد و دادگاه حکم صادر کرده است. ما نامه حکم دادگاه را فرستادیم به بنیاد مسکن و بنیاد مسکن باید طرح هادی فراهم کند و شورا یا خود اهالی هزینه طرح هادی را بدهند طرح هادی تهیه شود برود در استان و در کمیسیون استان بررسی شود، اگر موافقت شد به عنوان روستا تلقی می‌شود و ما قانونا می‌توانیم خدمات‌رسانی کنیم اما تا زمانی که مراحل طی نشود هر گونه خدمات‌رسانی به این منطقه غیرقانونی است و خلاف مقررات است.

آیا فرمانداری نقشی در انتصاب روسای ادارات دارد و چرا برخی مانند امام جمعه و رییس دادگاه قبل از پایان دوره حداقل سه سال گراش را ترک می‌کنند؟

در انتصاب امام جمعه، رئیس دادگاه و فرمانده سپاه ما نقش مستقیم و قانونی نداریم اما نصب روسای بقیه ادارات و نهادها باید با هماهنگی و موافقت فرماندار باشد. موضوع امام جمعه بستگی به سیاست‌گذاری شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه دارد. حکم‌های سه ساله تضمینی نیست. دستگاه‌های مربوطه عملکرد مدیر را از همه جهات بررسی می‌کنند و زمانی تشخیص می‌دهند، ماموریت کسی را پایان دهند.

فرمانداری برنامه دیدارهای مردمی دوشنبه را راه‌اندازی کرده است. خروجی این دیدارها چه بوده است و آیا خود فرماندار از نتیجه این دیدارها راضی است؟

خیلی راضی هستیم. طبق یک نظر‌سنجی غیر رسمی، مردم هم راضی هستند از این جهت که می‌دانند چه زمانی به فرمانداری مراجعه کنند. من دوشنبه‌ها مسافرت، مرخصی و یا جلسه نمی‌گذارم و وقتم متعلق به مردم است. در این میان خیلی از کارها حل می‌شود و ممکن است خیلی از کارها هم حل نشود و با یک جواب قانع‌کننده مشکل حل شود. در یک ماه گذشته ۱۱۷ نفر تشریف آورده‌اند و از نزدیک مشکلات آن‌ها را شنیده‌ایم و سعی با تماس تلفنی یا احضار روسای ادارات مشکلات آن‌ها بررسی شود.

فرمانداری چه اقدامی برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد انجام داده است؟

این سوال را باید از شهردار بپرسید اما مشکل سگ‌های ولگرد نه تنها گراش، معضل خیلی از شهرهای ایران است . ما موضوع را بررسی کردیم هر چند وظیفه شورا و شهرداری بود ما خودمان قضیه را به صورت مصداقی پیگیری کردیم. با یک نفر که علاقه‌مند به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد بود و باغ و تخصص داشت صحبت کردیم اما متولی آن شهرداری بود و شهرداری همکاری صد در صد با این فرد نداشت و چندین قلاده سگ که در این مرکز نگهداری می‌شد، رها شد. در حال حاضر هم شهرداری با بخش خصوصی قرارداد بسته و سگ‌ها را جمع‌آوری می‌کنند.

چرا با وجودی که دیگر زمین مسکونی واگذار نمی‌شود. برای تعاونی مسکن شهرداری زمین واگذار شد؟ نتیجه اعتراض بعضی از اعضا به کجا رسید؟

شهرداری قبلا تعاونی مسکن داشته است. حدود ده پانزده سال قبل این زمین‌ها را بین کارکنان شهرداری و بخشداری توزیع کردند. باقی‌مانده زمین‌‍‌های قبل و زمین‌هایی که جدیدا اضافه شده در چارچوب تعاونی به اعضا واگذار شده است. اعتراض‌ها از طرف برخی از اعضا بود که چرا به یک نفر زمین بیشتر یا کمتر رسیده است. در صورتی که ملاک و قانون امتیازها را تعاونی تعیین کرده است و هیات مدیره قانون مشخص کرده و مراحل قانونی و امتیاز‌بندی شده است.

این همه تصادف بلوار سعادت شما را راضی نمی‌کند که آنجا را درست کنید؟ آیا باید یک نفر کشته بشود تا به فکر بیافتید؟ مگر فرماندار رییس شورای ترافیک نیست؟

جلسات شورای ترافیک را به صورت مستمر برگزار می‌کنیم و خروجی خوبی داشته است. ما هم به دلیل  تصادفات نگران و ناراحت هستیم. سال ۹۲ تلفات جاده‌ای در سطح شهرستان قریب ده مورد بوده است. اما با اقدامات خوبی که در شورای ترافیک و برنامه‌ریزی شهرستان صورت گرفت در حال حاضر تلفات به دو تا سه نفر رسیده است. آیا این اقدام مثبت نیست؟ اما چند نکته که باید لحاظ کنیم. اول من از موتور‌سوران گلایه دارم که مقررات را رعایت نمی‌کنند از طرفی شورای ترافیک ملاحظات ترافیکی، اجتماعی و منطقه‌ای را مد نظر می‌گیرد و تصمیمی گرفته می‌شود اما تصمیمات شورای ترافیک را نادیده می‌گیرند و بعضی افراد هم به سلیقه خودشان در فضای مجازی صحبت می‌کنند. رعایت قوانین و مقرارت، بهبود خیابان و جاده و اصلاح معابر، استفاده از کمربند و کلاه ایمنی می‌تواند به کاهش تلفات کمک کند.

چه ارگانی باید پیگیر بودجه مجتمع اداری باشد. چرا سال‌هاست کار این ساختمان تعطیل شده است؟

مجتمع اداری بودجه خاص دارد که متعلق به فرمانداری است اما اجرای پروژه تحویل اداره راه و شهرسازی است و طبق قانون اداره راه و شهرسازی باید این مجتمع را بسازد و تکمیل کند و سرآخر تحویل فرمانداری دهد. ما از کانال‌های مختلف برای این موضوع بودجه می‎‌گذاریم. سالی که ما آمدیم این پروژه یک میلیارد تومان بدهی داشت. ما از روند اجرایی پروژه ناراضی هستیم و انتظار داریم اداره کل راه و شهرسازی به طور خاص‌تر این موضوع را دنبال کند.

در مورد کلانتری دوم از زمان وقایع سال ۱۳۸۱ جزو درخواست‌های مردم بود آیا با توجه به گسترش شهرک‌ها کلانتری دوم ضروری نیست؟

بحث کلانتریقاعده خاصی دارد. با توجه به جمعیت شهرستان، میزان وقوع جرم و جنایت و عوامل امنیتی دیگر یک کلانتری را ممکن است در جایی دایر کنند. ما هم معتقدیم در شهر گراش لازم است که کلانتری دوم داشته باشیم ولی  همانند جاهای دیگر در نیروی انتظامی هم برای نیرو و مجوزها مشکل داریم.

چرا اداراتی مثل اطلاعات وهواشناسی پیگیری نمی‌شود و استقرار پیدا نمی‌کنند. اصلا اختیارات فرمانداری با بخشداری سابق فرقی کرده است یا نه؟

از سال ۹۲ تا به حال حدود ده اداره را در سطح شهرستان مستقر کردیم. متاسفانه از زمان ارتقا شهرستان گراش با یک پدیده قانونی مواجه شدیم. «قانون منع گسترش تشکیلات اداری» اداره اطلاعات مجوز شفاهی و ضمنی را گرفته‌ایم و قرار است شورای شهر ساختمانی را برای این موضوع در نظر بگیرد. اداره اطلاعات و اداره هواشناسی ادارات خاصی هستند و هر جایی نمی‌شود آن‌ها را مستقر کرد. اداره اطلاعاتباید مکانی باشد که از لحاظ امنیتی تامین باشد.

جناب فرماندار بفرمایند سرانجام شبانه روزی شدن درمانگاه ارد به کجا انجامید؟

سال گذشته مجوز شبانه‌روزی شدن درمانگاه ارد را گرفتیم مشکلی که در این راستا داریم تامین نیرو است. در آگهی که اخیرا منتشر کردیم مجوز شش نیرو برای درمانگاه گرفته شد که متاسفانه کسی استقبال نکرد و با مشکل مواجه شدیم. درست است که این درمانگاه در حال حاضر شبانه‌روزی نیست اما خدمات شبانه‌روزی را ارائه می‌دهد. در این زمینه از کم‌کاری مجموعه دانشکده علوم پزشکی هم گلایه‌مند هستیم. لازم بود اهتمام بیشتری انجام بدهند. با تغییر مدیریت زیرمجموعه‌های دانشکده امیدواریم شرایط بهتر شود. البته توجه ما و دانشکده به ارد زیاد است و پارسال دو میلیارد پروژه در حوزه درمان ارد کلنگ‌زنی و افتتاح کردیم.

سالن ورزشی سرپوشیده ارد که فنداسیون آن توسط خیّر انجام شده و روند آن متوقف شده کی به پایان می رسد؟

سالن ورزشی ارد جز پروژه‌های ما نبود و همان‌طور که مستحضر هستید تعریف پروژه جدید ممنوع است. ما سال گذشته تنها یک مورد در سطح شهرستان توانستیم کد پروژه جدید بگیریم که همین سالن ورزشی ارد بود. خیرین در حد فنداسیون کار کردند و امسال هم ما برای آن اعتبار گذاشتیم و در دستور کار است که برای این پروژه بودجه تزریق کنیم تا به جایی برسد.

وضعیت شهرک و زمین های پشت گلزار ارد به کجا رسیده است؟

زمین شهرک طی مراحل قانونی از طریق منابع طبیعی به بنیاد مسکن واگذار کردیم. بنیاد مسکن هم این‌ها را نقشه‌برداری، تفکیک و زیرسازی کرده و به مردم واگذار کرده است. واگذاری هم شرایط خاص خودش را دارد. و در شرف واگذاری است. ما برای مجموعه اعتبار گذاشتیم. همین هفته دولت بحث آب‌رسانی آنجا که ۳۰۰ میلیون تومان هزینه دارد اجرایی می‌شود. مشکلی ندارد اگر کسی ادعای مالکیت هم دارد یک دعوای حقوقی است بین بنیاد مسکن و کسی که ادعای مالکیت دارد و دادگاه رسیدگی می‌کند. تا الان مورد خاصی خاطرم نیست.

فکر نمی‌کنید شهر ارد نیاز به ماشین آتش‌نشانی دارد؟

مدیر کل  به ما قول داد و من هم ملاقاتی داشتم موضوع را مطرح کردم دارند پیگیری می‌کنند ماشین آتش‌نشانی هم ان‌شاالله مستقر شود.

جاده ارد به مز به کجا رسیده است؟

این پروژه در حوزه کاری گراش و خنج به صورت هم‌زمان است هم ما و هم خنج برای آن اعتبار گذاشتیم اما فرماندار خنج اعتبار بیشتری در نظر گرفته که تشکر می‌کنیم. در پروژه‌های راهسازی اعتبار زیادی لازم است و ما به تدریج داریم کار می‌کنیم.

چند وقت پیش نامه‌ای همراه با شورا نوشتید در مورد تونل کوه سیاه آیا این طرح جز اولویت شهرستان است؟ با توجه به بودجه زیادی که لازم دارد بهتر نیست اولویت‌هایمان را روی کمربندی و جاده چک چک بگذاریم؟

کمربندی در دستور کار است قریب دو میلیارد از خزانه تهیه و تحویل شهرداری شده است و شهرداری دارد تشریفات قانونی آن را طی می‌کند تا به مناقصه بگذارد. تونل کوه سیاه که گراش را به بخش صحرای باغ و بالتبع بستک و لامرد وصل می‌کند، پروژه مهمی است و قطعا می‌تواند یک پروژه ملی هم باشد. اگر ما بتوانیم مسئولین وزارت خانه را راضی کنیم که این پروژه را جز پروژه‌های ملی قرار دهد برای رونق شهرستان گراش و بخش‌های لارستان وهم برای آینده منطقه موثر است و برای آینده منطقه بسیار ضروری است. شاید الان به نظر برسد که نیازی نیست ولی با توجه به بحث انرژی و استفاده از منابع زیرزمینی این مناطق در آینده به رونق شهرستان کمک می‌کند.

آهنی – خبرنگار صدا و سیما: در هفته دولت آیا طرح ویژه‌ای برای اشتغال‌زایی افتتاح می‌شود؟

این مسائل زیرساخت‌های اشتغال است. هر گونه اشتغال نیاز به زیر‌ساخت دارد. اولین زیرساخت امنیت است و دومین زیرساخت ثبات اقتصادی و اجتماعی و روانی مردم است.و سوم رسیدن امکانات به شهرستان است. همین آب به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی به دنبال خواهد داشت. سال ۹۲ نرخ بیکاری یازده و نیم درصد بود و ما رتبه نهم استان بودیم. همین زیر‌ساخت‌ها انجام شد و سال ۹۶ نرخ بیکاری به چهار و یک دهم درصد رسید و ما رتبه اول استانی و رتبه برتر کشوری را کسب کردیم. در بحث اشتغال مردم هم باید وارد صحنه و میدان شوند. طبق سیاست رهبری، سرمایه‌گذاری وظیفه دولت نیست، دولت زمینه فراهم می‌کند تا مردم در اشتغال‌زایی کنند. ما ابتدا مردم را به سرمایه‌‌گذاری‌های بزرگ تشویق کردیم اما استقبال نشد و بعد آن‌ها را به سرمایه‌‌گذاری‌های کوچک تشویق کردیم.

آن چیزی که من باز هم تاکید دارم بحث سرمایه‌گذاری است یعنی شما باید مردم را تشویق کنید به سرمایه‌گذاری. الان دولت یک حرکت خوبی کرد وام‌های شش درصد و چهار درصد بحث اشتغال روستایی بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان پروژه را تعریف کردیم و این را در شورای اشتغال شهرستان و شورای اشتغال استان تصویب کردیم.کار در مرحله بانک و مراحل تشریفات بانکی است و با تزریق این اعتبارات در حوزه اشتغال‌زایی امیدواریم یک توسعه و تحرک بیشتر در شهرستان ایجاد شود.

دفتر خبری صدا و سیما کی راه‌‌اندازی می‌شود؟

ما در این رابطه با مدیر کل محترم صدا و سیما هماهنگی داشتیم. دوم و سوم شهریور در هفته دولت این پروژه افتتاح خواهد شد. هم دولت و هم خیرین در زمینه تامین اعتبار با هم مشارکت داشتند.

به نظر شما پرکارترین و کم‌کارترین مدیر شهرستان چه کسی است؟

مدیران ما همه تلاش و خدمت می‌کنند و کسی کم‌کار و ضعیف نیست که اگر این‌طور بود آن مدیر را تغییر می‌دهیم. ماهیت اداره‌ها به نسبت کارهایی که انجام می‌دهد با هم فرق دارد. مثلا از لحاظ تعداد نیروهایی که هر اداره دارد. مقایسه مدیران اشتباه است و راه به جایی نمی‌برد باید ماهیت و شرح وظایف هر یک از دستگاه‌ها را در نظر بگیریم و بعد قضاوت کنیم.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

8 نظر

  1. درباره اداره اطلاعات وهوا شناسی و محدوده پاسخ صریح داده نشده وبیشترتوپ رابه زمین شورای شهرانداخته اند پاسخ قاطعی داده نشده آیا امسال اداره اطلاعات هوا شناسی افتتاح میشودیاخیر

  2. در خصوص محدوده یک سیاستمدار چنین صحبت نمیکند، مگر سعی داشته باشد به طرف دیگر چراغ سبزی نشان دهد
    درمورد نیروی بومی، نیروی بیکار زیاد هست، شما منتظرید یکی از وزارت کشور بیاد، خوب از ازمون استخدامی نیرو بگیرید، چراهیچ وقت چنین نمیکنید؟
    چرا نیروهاتون از شهرهای دیگه میگیرید؟
    تا کی بیکار باشیم و امار نرخ بیکاری بما بدن که همش ازصدقه سر خیرین هست و افتخار شما نیس

  3. بله اقای فرماندار ….
    تا زمانی که برای استخدام نیرو، در شاخه و زیرشاخه های شجره نامه خانوادگی افراد ارگانتون دنبال نیرو باشید، حقیقتا در گراش که افراد نخبه و مسئولیت پذیر و دارای مدرک تحصیلی بالا از دانشگاههای معتبر و مادر بسیار حضور دارند و از مادر و پدر هر دو طرف گراش الاصل هستند شما با مشکل تامین نیروی بومی مواجه خواهید بود….
    به امید روزی که چشم ها باز شود …

    1. به نظرم با روال استخدام در وزارتخانه ها در ایران آشنایی ندارید. مقداری این اطلاعات را به مدرکتان اضافه کنید و شاید هم بگم چند واحد بایستی پاس می کردید. دوست عزیز مجوز صدور استخدام در سازمان و مدیریت برنامه ریزی کشور که الان شده سازمان امور اداری و استخدامی صادر می شود. بعدا دولت دارد کوچک سازی می کند و هر اداره ای که چارت سازمانی داشته باشد با توجه به چارت سازمانی و بر اساس کمبود آزمون سراسری توسط سازمان سنجش برگزار می کند و افراد هر کس نمره بیشتر بیاورد قبول می شود. دیدید که دوستان ما از لار چقدر تلاش می کنند برای این ازمون استخدامی؟ الان بانک ها از لار هستند. اینها با پارتی نیامدند. با شما در یک جلسه ازمون نشستند و انها نمره بیشتری را کسب کردند. چند وقت قبل یک اگهی بانک زده بود و یک نفر کامنت گذاشته بود که خواهد من دیپلم حسابداری دارد و حساب و کتاب دقیق دارد و خوب پول می شمارد میشه استخدام بشه؟ شما یه جوابی بده؟ در صوذتی که لیسانس و بالاتر حسابداری می خواست. مقداری منطقی فکر کنید. اصلا فرماندار شورا و …. مسوول استخدام در ادارات نیستند. و گرنه که کل کشور هر که پسر خاله و ….. خودش می آورد. مقداری منطقی فکر کنید.

      1. در ادامه هم باید بگیم که ماها علی رغم میل باطنیمون دور از شهر و خانواده داریم اینجا کار میکنیم و خیلی شرایط مطلوبی هم نداریم.
        از خدامونه که دری به تخته بخوره و “نخبه های بومی ” بیان سر کار تا ما آزاد بشیم و بریم.
        هرچند که تا الانشم با جون و دل وظیفه مون رو انجام می دیم.

  4. من به شدت از این فرماندار گلایه دارم .آقای فرماندار مگه می شود یک شهرستان جاده به روستاهاش نداشته باشه .برای ما نکند نقشه کشیده اند.اولین شهرستان که به بخش و مرکز بخش جاده ندارد .مضحک هست .ولی محدوده مشخص نیست.

  5. اصلا کل جوابهای سوالات قانع کننده نبود هیچ کدوم قول صددرصد ندادندهمش یاپاس دادن شورای شهر یا نیروی انتظامی یاشهرداری اینها چه جوابیه

  6. با سلام در مورد ارد باید بگم درمانگاه چه خدمات شبانه روزی شدن را میدهد؟ نکته دوم زمین شهرک پشت گلزار اومدن برا آبرسانی اول شهرک جمع شدن بصورت نمادین بیل مکانیکی شروع کار کرد از فرداش هم کار گود برداری شروع شد ولی تا حالا نه لوله گذاشتن ونه گودها رو پر کردن چی رو می‌خوابید افتتاح کنید لوله ها هنوز رو زمینه بعد جناب فرماندار شما روز افتتاح بنو قول آسفالت راه بنو را دادید ولی تا الان عملی نشده بنو یک مرکز گردشگری هست و از کل منطقه برای آب درمانی میان لطفا پیگیر باشین ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 نظر
scroll to top