بستن

هشتمین قدم مجله قدمگاه

هفت‌برکه – گریشنا: مصاحبه اختصاصی با پروفسور عبدالمجید ارفعی مهمترین بخش هشتمین شماره مجله قدمگاه است.

ویژگی اصلی نشریه قدمگاه نگاه فرهنگی و اجتماعی این نشریه است. قدمگاه در هشت شماره منتشر شده با صاحب امتیازی داوود مگردان و سردبیری مجید حجتی روند متفاوتی از دیگر نشریات لارستان داشته است. این نشریه کمتر به خبر توجه دارد و تمرکز آن بر روی مسائل خانوادگی و سبک زندگی است.

گفتگو مرضیه شمس با پرفسوری عبدالمجید ارفعی روی جلد این شماره دیده می‌شود. ارفعی در این گفتگو درباره تبار اَوزی خود صحبت می‌کند. ارفعی می‌گوید: «هنوز هم با زبان محلی صحبت می‌کنم. خانمم شیرازی است ولی وقتی با خواهر و برادرها هستم با لهجه محلی صحبت می‌کنیم. بچه‌ها می‌فهمند ولی حرف زدن با این زبان برای‌شان سخت است.»

ارفعی جزو محدود کسانی است که به زبان باستانی عیلامی تسلط دارد. بسیاری از لوح‌های گلی تخت جمشید با تلاش ایشان ترجمه شده است و کتاب «گِل‌نوشته‌های باروی تخت جمشید» کتاب سال شناخه شد. پرفسور ارفعی در حال حاضر روی جلد تازه این کتاب کار می‌کند.

داستان واقعی «کوزت ایرانی»، محله‌گردی در محله پاقعله لار و جدول لاری از دیگر بخش‌های خواندنی شماره تابستانی مجله قدمگاه است.

مجله قدمگاه را در گراش می‌توانید از ویدیوکلوپ جام ‌جم با قیمت سه هزار تومان بخرید.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

  1. با سلام.سایت میتونه با مصاحبه از افراد دلسوز گراش و طرز تفکرات گراشی ها و حتی بسیاری که در کشور خارج هستند و ناشناس موندن مطلب جالب تهیه کند.گرایشی ها زیادی در کشورهای خارج هستند و میشه با تهیه مطالبی از زندگی و شرایط اونجا مطالبی خواندنی تهیه کند البته قبلا اینکار توسط شما انجام شده ولی کم هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top