بستن

مخابرات، اداره‌ای با دو کارمند و کلی نارضایتی

هفت‌برکه – گریشنا: ۱۶ ماه از آمدن حیدر‌پور به عنوان رئیس اداره‌ی مخابرات گراش می‌گذرد. مردم انتقادهایی از عملکرد این اداره دارند. نارضایتی از پیش شماره ۵۲۴۵ در مسکن مهر، عدم توسعه شبکه تلفن در مسکن خودمالکی و شهرک آزادگان، اعتراض‌هایی به اینترنت ۲۰۲۰ و نحوه‌ی نظارت بر نصب دکل‌های مخابراتی، مهمترین پرسش‌های مطرح شده بود. همه این انتقادها و نارضایتی‌های مردمی را که در قالب چند سوال به دست ما رسیده بود، در میزگردی که روز یک‌شنبه ۲۴ تیرماه ۱۳۹۷ با رئیس اداره‌ی مخابرات داشتیم مطرح کردیم. اما پاسخی را که حیدر‌پور به بیشتر سوالات مطرح شده در این میزگرد داد، می‌توان در یک جواب کوتاه خلاصه کرد: «مخابرات یک شرکت خصوصی است و بسیاری از مشکلات به این اداره مربوط نیست، اما توقع مردم از این شرکت بالاست.»

اداره‌ای با دو کارمند

خواجه‌پور، مدیر سایت گریشنا، از تقلیل نیرو در این اداره می‌پرسد و می‌گوید: تنها اداره‌ای که بعد از شهرستان شدن گراش تقلیل نیرو داشته است، مخابرات است. چرا از تعداد نیروهای شما کم شده است؟

رییس مخابرات تقلیل نیرو را مربوط به خصوصی‌سازی می‌داند: «بله ما الان دو نفر داریم، آقای دینی که قدیمی هستند و یک نفر دیگر. شرکت چون خصوصی شده معمولا صرف و صلاح خودش را در نظر می‌گیرد و تعهداتی که دارد را انجام می‌دهد. وقتی کاری را یک نفر می‌تواند انجام دهد قرار نیست آن کار را ده نفر انجام دهند.»

خواجه‌پور سوال بعدی خود را مطرح می‌کند و می‌گوید: آیا خریدارهای خصوصی نیامده‌اند بخشی از زیرساخت‌های مخابراتی را بفروشند یا واگذار کنند یا بیاورند جزو هزینه‌های جاری؟

رئیس اداره مخابرات جواب می‌دهد: «این موضوع جزو مسائل کلی است و من در مورد آن اطلاعاتی ندارم. چون مخابرات را وقتی فروختند تلفن ثابت نیز فروخته شد. زیرساخت خودش یک شرکت دولتی است. مثلا ما از شرکت زیرساخت خیلی جاها باید پهنای باند خریداری کنیم و کرایه بدهیم.»

رییس اداره مخابرات گراش در توضیح وضعیت مخابرات بعد از خصوصی شدن می‌گوید: «قبلا مخابرات دولتی بود و کل درآمد به حساب دولت می‌رفت و از آن طرف مخابرات اعتبار می‌گرفت و کار را انجام می‌داد. ولی از سال ۱۳۸۸ مخابرات خصوصی شده است و یک تعداد سهامدار در تهران امتیاز را خریداری کردند. رئیس اداره مخابرات یک رابط است بین مردم و اداره کل و بیشتر از این در توان من نیست. پیگیری برای طراحی و برآورد هزینه به حوزه‌ی خدماتی من مربوط می‌شود و تا این‌ حد می‌توانم پیگیری کنم. اما وقتی اداره کل جواب منفی داد، من نمی‌توانم کاری کنم. ما با فرماندار صحبت کردیم و کل مشکلات را به او اعلام کردیم. می‌توانند از طریق مدیر کل در استانداری پیگیر شوند. ما حتی کل مشکلات را پیش از این به فرمانداری اعلام کرده بودیم. چون فرمانداری هم به استانداری منعکس کرده است.»

رییس مخابرات در مورد پیگیری مشکلات موجود گفت: «الان ما در مناطقی مثل محله بندوشیخ، خیابان بسیج، بلوار جانبازان، قطعه شهرداری مشکل کابل داریم. در زمینه‌ی مشکلات تلفن همراه نیز من این مشکلات را قبلا به فرمانداری انعکاس داده‌ام و خودشان پیگیر کار هستند. در حدی که رییس اداره می‌تواند پیگیر باشد ما هم پیگیری فنی آن را انجام می‌دهیم. اما از یک حدی به بعد، تصمیم‌ کلی با استانداری است و پیگیری که از طریق فرمانداری انجام می‌شود.»

مخابرات در شهرک آزادگان تلفن نمی‌کشد

بخش عمده سوالات از رییس مخابرات در مورد گسترش شبکه تلفن ثابت بود. به نظر می‌رسد در این مورد امید چندانی وجود ندارد. حیدرپور می‌گوید: «طراحی و برآورد شبکه کابل محله باغ موسی و شهرک آزادگان انجام شد، که متاسفانه به علت عدم توجیه اقتصادی، قابل اجرا نیست.»

در برابر اصرار خبرنگاران، مهندس حیدرپور جواب می‌دهد: «برای محله آزادگان پیگیری لازم را انجام دادیم. طرح شبکه کابل شهرک زورآباد یا آزادگان گراش طراحی و تهیه شده است. اما برآورد هزینه اجرای طرح فوق با توجه به این که تعداد متقاضیان موجود فاقد توجیه اقتصادی است، مقرون به صرفه نیست.»

حسین فقیهی سردبیر آیینه گراش می‌پرسد: «مثلا شهرک آزادگان باید به چه تعداد جمعیت برسد تا از لحاظ اقتصادی برای کابل‌کشی تلفن به صرفه باشد؟»

حیدرپور می‌گوید: «در نامه‌ای که نوشته‌اند، گفته‌اند سیصد متقاضی آنجا داریم. در صورتی که سیصد متقاضی نیست. اگر سیصد تا هم باشد، توجیه اقتصادی ندارد. چون براساس برآورد هزینه‌ای که شده است، بالای صد و هشتاد میلیون تومان هزینه خواهد برد.»

سردبیر آیینه گراش می‌پرسد؛ پس اهالی شهرک باید چکار کنند؟ حیدر‌پور بار دیگر این جواب را تکرار می‌کند: «این مسائل در اختیار من نیست و من هیچ جوابی ندارم بدهم. باید از طریق استانداری و آقای مهندس سهراب‌پور که مدیرعامل مدیر کل IT استانداری هستند، پیگیری کنید. همان‌طور که گفتم مخابرات سال ۱۳۸۸ خصوصی شد. این اداره یک سری وظایف و تعهداتی دارد و یک سری مسائل از تعهداتش خارج است. آنجا که جز تعهدش نیست من نمی‌دانم باید چیکار کنیم.»

رییس مخابرات راه‌حلی می‌دهد که به نظر نمی‌رسد اجرایی شود: «الان مخابرات از زمانی که خصوصی شد موازی با مخابرات ۱۷ شرکت FST دارد کار می‌کند یعنی الان ما یک مخابرات نداریم، ۱۷ شرکت مخابرات داریم. مثلا شرکت شاتل یا آسیاتک. مردم می‌توانند با آن‌ها قرارداد ببندند و این شرکت‌ها رقیب مخابرات هستند.»

خبر خوب برای مسکن بسیجیان

تلفن شهرک آزادگان و باغ موسی در برنامه نیست. اما ساکنین مسکن بسیجیان امیدوار باشند. رییس مخابرات درباره طرح‌هایی که قرار است اداره مخابرات در سال ۱۳۹۷ پیگیری کند می‌گوید: «راه‌اندازی سوئیچ مراکز ارد و فداغ و برگردان نمودن کلیه مشترکین، طراحی و برآورد شبکه کابل مجتمع مسکن مهر بسیجیان، توسعه ADSL روستای خلیلی، پیگیری طراحی و برآورد کابل‌کشی مجتمع خودمالکی زیتون و کوثر از جمله طرح‌هایی است که با برای اجرای آن با فرمانداری هماهنگ شده است.»

حیدرپور می‌گوید: «خوشبختانه برای مجتمع بسیجیان به نتیجه رسیدیم. ما در تاریخ دوم تیر نامه زدیم به معاون شبکه و کلا برآورد هزینه و طراحی شده و وسایلی که مورد نیاز است هم اعلام کردند. ما شاید تا چند روز آینده بتوانیم ثبت‌نام تلفن را هم در مسکن بسیجیان انجام دهیم. اما کشیدن شبکه در مسکن خودمالکی، زیتون و کوثر در مرحله بعد است. چون ما در استان ۲۸ شهرستان داریم و شهرستان گراش شهر کوچکی است و شاید از ۱۰ طرحی که در استان بررسی می‌کنند، یک طرح شامل ما شود. اما به هر حال ما با مهندس همتی صحبت کردیم و قرار است که بیایند و برای شهرک آزادگان، کوثر، مسکن خودمالکی و پروژه زیتون نیز طراحی انجام دهند.»

خواجه‌پور می‌پرسد، چه راه‌حلی برای کسانی که تلفن ثابت ندارند، دارید؟ رئیس اداره مخابرات جواب می‌دهد: «راه حل آن این است که تعداد متقاضیان را به ما اعلام کنند. مثلا در شهرک‌ها تعداد متقاضیان زیاد است. و من چند بار گفته‌ام که برای شروع بیایید و بگویید چقدر تلفن نیاز دارید. ولی کسی مراجعه نکرد. به هر حال برای اجرای این طرح باید توجیه اقتصادی داشته باشیم.»

حیدرپور از منتفی شدن واگذاری تلفن‌های بی‌سیم خبر می‌دهد: «در این طرح مشترکین یک سیم‌کارت موبایل را خریداری می‌کنند ولی با هزینه‌ی مکالمه‌ی تلفن داخلی.  در زمان ریاست قبلی ما یک پیش ثبت‌نامی انجام دادیم. سوییچ‌های هزار شماره‌ای است اما ما ۲۰ تا ۳۰ متقاضی بیشتر نداشتیم. این طرح قرار بود در شهرک فرهنگیان انجام شود. چون تداخل داشت با همراه اول. همراه اول قدغن کرد و در شهرها دیگر انجام نمی‌شود. ولی در روستا اگر کسی متقاضی باشد انجام می‌شود ولی در شهر ممنوع شده است.»

ما فقط پاسخگوی مشکلات اینترنت ۲۰۲۰ هستیم

چرا مخابرات به شرکت‌های دیگر اجازه راه‌اندازی اینترنت در شهرک‌ها را نمی‌دهد؟ حیدرپور می‌گوید: «ما در مسکن مهر مشکلی نداریم. شما یک سری تجهیزات که جایی نصب کردید هیچ موقع اجازه نمی‌دهید دیگران بیایند و از تجهیزات شما استفاده کنند و از مردم پول بگیرند. اگر شما می‌خواهید، بروید و تجهیزات را نصب کنید و از آن‌ها پول بگیرید. ما در مسکن مهر آمدیم و یک فنس گذاشتیم. یک دکل داریم و یک کانکس که تجهیزات خودمان را نصب کردیم. شما اگر نماینده شرکت هر جایی هستید، ما اجازه نمی‌دهیم تجهیزاتتان را در محل تجهیزات ما نصب کنید. شما بیاید در کنار ما تجهیزات خودتان را نصب کنید و هر کاری خواستین انجام دهید. البته زیرساخت‌مان را به شما اجاره می‌دهیم ولی این که از تجهیزات ما استفاده کنید باید بروید در استان و قرارداد ببندید. چون هر شرکتی که می‌آید با مخابرات قرارداد دارد. حتی طرحش برای ما می‌آید که شرکت اتاق PAP به یک متر فضا و یک فیوض ده آمپری نیاز دارد و این تجهیزات را می‌توانیم به آن‌ها بدهیم.»

در ادامه، این سوال مطرح شد که چرا مسکن مهر اتاق PAP ندارد. حیدر‌پور می‌گوید: «ما در مسکن مهر اتاق PAP نیاز نداریم چون دستگاه ما آنجا فیبر نوری است و تمام تجهیزات در خود کانکس نصب است. نیاز به تجهیزات جانبی دیگر ندارد. اما این دست طراح است. هر کسی می‌تواند بنا بر مصرف اقتصادی خودش طرح بدهد. حتی در آینده ممکن است همین مراکزی که ما داریم، حجمش کم شود و خیلی از تجهیزات‌ جمع شود. ما الان در ارد و فداغ سویئچ ۲۰۰۰ داشتیم که کامل جمع کردیم و چیزی که گذاشتیم فیبر نوری است که خرابی‌ها را مستقیم به مرکز انتقال می‌دهد و مستقیم رویت می‌شود و اگر موردی باشد برطرف می‌کنند.»

بعضی از مناطق به دلیل این که از مرکز مخابرات فاصله دارند کیفیت ADSL آنها خیلی پایین است. برای این مشکل راه‌حلی وجود دارد یا نه؟ این سوال دیگری بود که در این نشست از رئیس اداره مخابرات پرسیده شد. او می‌گوید: «از قدیم گفته‌اند هر اندازه پول دادی می‌توانی آش بخوری. مخابرات امکانات جدیدی به عنوان خط ADSL به مردم داده که از آن استفاده کنند اما برای آن از یک خط فیزیکی استفاده می‌شود و خط فیزیکی از لحاظ فنی تا ۳ کیلومتر می‌تواند جواب دهد آن هم به شرطی که سیم کاملا سالم باشد، قطعی و اتصال نداشته باشد. برای تلفن وقتی صحبت می‌کنیم اتصال که برقرار نباشد نهایتا صدا با خش خش و پارازیت به شما می‌رسد، ولی در دیتا صفر و یک ارسال می‌شود و در صورتی که حجم مخابرات بالا رود ارتباط قطع می‌شود. اما مردم می‌توانند از طریق فیبر به اینترنت وصل شوند. مثلا الان در شیراز  FTTI کار می‌کنیم. از شنبه هم کلاس‌های خاصی داریم که ما را راهنمایی می‌کند اگر مردم بخواهند می‌توانند در خانه خودشان فیبر بکشند و ما این امکان را در اختیارشان می‌گذاریم. اگر متقاضی داشته باشیم در هر نقطه‌ای از شهر که باشد پیش‌بینی می‌کنیم تا به شبکه متصل شوند.»

گزارش رییس مخابرات: کابل‌کشی برای ادارات و زندان

بخش عمده‌ای از گزارش رییس مخابرات اجرای فیبر نوری برای ادارت است:« گزارش مختصری از طرح‌هایی که از سال ۹۶ تا الان در گراش انجام شده است از این قرار است: اجرای ۱۹۲۰ متر فیبر نوری دادگستری و شورای حل اختلاف، اجرای ۹۱۰ متر فیبر نوری فرمانداری، اجرای ۷۵۰ متر فیبر نوری اداره ثبت احوال و ساختمان جدید دادگستری، اجرای ۱۲۰۰ متر فیبر نوری پاساژ مروارید، نصب یک دستگاه AG و راه‌اندازی ۱۰۰ خط تلفن ثابت در پاساژ مروارید، اجرای ۸۰۰ متر فیبر نوری پاساژ سیمرغ، نصب یک دستگاه AG و راه‌اندازی ۲۰۰ خط تلفن ثابت در پاساژ سیمرغ، اجرای ۱۹۶۰ متر فیبر نوری دانشکده علوم پزشکی، اجرای ۲۱۰۰ متر فیبر نوری اداره راه و ترابری، اجرای ۴۰۰۰ متر فیبر نوری نمایندگی ایران خودرو، نصب یک دستگاه PCMC و واگذاری ۵ خط تلفن و ADSL ایران‌خودرو، اجرای ۶۵۰ متر فیبر نوری اداره مالیات و دارایی، راه‌اندازی دیتای اداره بهزیستی بر بستر پروتکل MPLS، راه‌اندازی ۴G کلیه سایت‌های BTS در سطح شهرستان، راه‌اندازی ۴G سایت‌های BTS شهر ارد و فداغ، تبدیل ریپیتر زینل‌آباد به سایت BTS، نصب سوئیچ AG2000 شهر ارد و فداغ، جمع‌آوری کلیه باطری‌های مرکز خلیلی و نصب ۴ سری باطری خشک ۴۰۰ آمپرساعتی، اجرای ۴۵۰۰ متر فیبر نوری زندان لار واقع در جاده اوز- گراش، نصب دو دستگاه PCMC و یک دستگاه AG و واگذاری ۳۰ خط تلفن همگانی و ۷ خط تلفن معمولی به زندان، طراحی فیبر نوری اداره ثبت اسناد و املاک و کلیه دفاتر اسناد رسمی جهت وصل شدن به شبکه یکپارچه استاد رسمی کشور، دائر شدن تعداد ۲۲۳ تلفن ثابت در شهر گراش و دائر شدن تعداد ۸ خط تلفن ثابت در روستاهای تابعه، تغییر مکان تعداد ۵۷۱ خط تلفن ثابت در شهر گراش و توابع، دائر شدن تعداد ۴۰۱ خط اینترنت ADSL شهر گراش و دائر شدن تعداد ۹۰ خط اینترنت ADSL در روستاهای توابع، افزایش پهنای باند دیتا و اینترنت شهرستان از طریق نصب تجهیزات جی دات و یک لینک STM1 که تا ده سال آینده گراش از لحاظ پهنای باند مشکلی نخواهد داشت.»

نیازی به UPS نیست

چرا با قطع برق، اینترنت قطع می‌شود؟ این سوال نیز از دیگر سوال‌هایی بود که در این میزگرد مطرح شد و جواب حیدر‌پور به این سوال این بود: «چند روز قبل آقای فرسوده به من زنگ زد و گفت که مشکلات را که بررسی کردیم تشخیص دادیم مشکل از مخابرات است و من گفتم می‌شود بگوید که چه کسی این تشخیص را داده؟ ما فقط دو روز مشکل داشتیم. موقعی که برق قطع می‌شود ما دیزل داریم. دیزل قوی‌ای هم هست. دیزل که زیاد کار کند، بعد نیم ساعت جوش می‌آورد، مثل ماشین معمولی است و ما برای حل این مشکل از استان کارشناس خواستیم و اختلال در خط تنها دو روز بود. بعد UPS را پیشنهاد دادند و من گفتم در مقابل تجهیزاتی که در مخابرات نصب است ups فقط یک اسباب بازی می‌تواند باشد، چون اصلا توان ندارد. ما علاوه بر آن یک سری باطری قوی داریم. حداقل بالای چند میلیارد فقط قیمت باطری است. این تجهیزات است که وقتی برق قطع می‌شود، ما اصلا برای تلفن یا موبایل قطعی احساس نمی‌کنیم.»

سردبیر سایت هفت‌برکه در ادامه می‌‌پرسد پس چرا بعضی از اپراتور‌ها قطعی برق را دلیل قطع شدن اینترنت اعلام می‌کنند؟ حیدر‌پور در جواب به این سوال گفت: «معمولا آن شرکت‌ها رقیب مخابرات هستند و مجبور هستند به یک شکل بار را از روی دوش خود بردارند. خیلی از ادارات زنگ می‌زنند و می‌گویند دیتای ما قطع شده است. ما چون اداره هستند، با آن‌ها همکاری می‌کنیم اما وقتی بررسی می‌کنیم، می‌بینیم مشکل داخلی خودشان است.»

برای قطعی تلفن مسکن مهر با ۱۱۷ تماس بگیرید

خواجه‌پور مدیر گریشنا این بار سوالات انتقادی اهالی مسکن مهر از پیش شماره ۵۲۴۵ را لیست می‌کند؛ چرا تلفن‌های ۵۲۴۵ چند روز یک بار قطع می‌شود و یا وقتی کسی زنگ می‌زند، می‌گوید خاموش می‌باشد یا در دسترس نمی‌باشد؟ چرا تلفن‌های مسکن مهر قطعی زیاد دارد؟

پاسخی که حیدرپور به این سوالات داشت، این بود: «شماره بدهند هر کسی مشکل داشت، من مستقیم پیگیری می‌کنم. ولی برای مسکن مهر از فیبر نوری استفاده شده است و فیبر نوری هم خیلی حساس است. از طرفی این شبکه مستقیم از شیراز کنترل می‌شود و خرابی و مشکلات آن در استان رصد می‌شود و ما دسترسی نداریم. یک سری تجهیزات هم در لار است و اگر مشترکی مشکلی داشت آنجا کارش را انجام می‌دهند و خرابی رفع می‌شود. بعضی وقت‌ها هم طی کردن مراحل زمان بر است. مردم می‌توانند مشکلاتشان را از طریق شماره ۱۱۷ به ما اعلام کنند.»

گلایه‌های مردم از اینترنت ۲۰۲۰ موضوع دیگری بود که درقالب سوالاتی در این میزگرد مطرح شد. رییس مخابرات از معرفی پشتیبانی دیگری برای ۲۰۲۰ در روزهای آینده خبر داد

دکل‌ها ارتباطی به ما ندارد

حیدر‌پور در جواب به این سوال که آیا تصمیم‌گیری برای محل نصب دکل‌‌های تلفن همراه با شما است؟ گفت: «نه. شرکت همراه اول کلا یک شرکت جداگانه است و با تلفن ثابت فرق می‌کند. آن‌ها خودشان طراح از تهران می‌فرستند که بیاید و دکل را در نقطه‌ای که مدنظرشان است نصب کنند و نهایتا از لحاظ فنی تا صد متر قابل جابه‌جایی است.»

جمع‌آوری نشدن دکل بلااستفاده‌ی بالای کلات موضوع دیگری است که از حیدرپور پرسیده می‌شود. و او در جواب می‌گوید: «معمولا جایی که نیاز باشد، باز می‌کنند و جایی دیگر نصب می‌کنند. فکر نمی‌کنم ضرورت داشته باشد که حتما جمع‌آوری شود. از طرفی چند وقت پیش یکی از ادارات تماس گرفت و از ما خواست با در نظر گرفتن این لحاظ که شاید در مواقع ضروری از این دکل استفاده شود این دکل را نگه داریم و به همین دلیل ما دکل را هنوز جمع‌آوری نکرده‌ایم تا اگر قطعی یا مشکلی پیش آمد، آن مسیر را داشته باشیم.»

حیدرپور در مورد دکل ایرانسل در مجموعه هفت‌برکه می‌گوید: «به میراث فرهنگی جواب داده‌ایم که این موضوع ارتباطی با مخابرات گراش ندارد.»

اگر با استعفای من مشکلات حل می‌شود استعفا می‌دهم

مردم چگونه شکایات و نارضایتی و صحبت‌هایشان را به مخابرات منتقل کنند؟ و مسئول روابط عمومی این اداره چه کسی است؟ این دو سوالات دیگری بود که از رئیس اداره مخابرات پرسیده شد.

حیدر‌پور گفت: «برای خرابی تلفن مردم می‌توانند با شماره ۱۱۷ تماس بگیرند. اطلاعات پاسخگو هم ۱۱۸ است. مردم اگر بخواهند از یک وضعیت نابسامان هم شکایت کنند، تلفن ۱۹۵ پاسخگو است.»

رئیس اداره‌ی مخابرات در پایان از ما می‌خواهد که اطلاع‌رسانی کنیم مردم از طریق سامانه ۲۰۰۰ بدهی تلفن‌هایشان را پرداخت کنند.

سوال پایانی که از رئیس اداره‌ی مخابرات پرسیده شد، این بود: «با این همه نارضایتی چرا استعفا نمی‌دهید؟» و حیدرپور جواب می‌دهد: «مردم اگر بخواهند من استعفا می‌دهم. اگر با استعفای من مشکلات حل شود، من استعفا می‌دهم.»

از همه رسانه‌ها دعوت کرده‌ایم

حجت عابدی، روابط عمومی فرمانداری گراش، در ابتدای این جلسه گفت: «از مهندس حیدرپور، ریاست شرکت مخابرات گراش و همکارشان آقای دینی و اصحاب رسانه آقایان خواجه‌پور و فقیهی و خانم‌ها یوسفی و شرقی که در این جلسه حضور دارند تشکر می‌کنیم. گله‌ای هم از دیگر رسانه‌های شهر داریم که توقع داشتیم در این جلسه حضور داشته باشند. خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولین بخشی از وظایف ما روابط‌ عمومی‌ها را برعهده دارند. ما وظیفه داریم این ارتباط را برقرار کنیم هم برای این که بتوانیم از نظرات و دیدگاه‌ها استفاده کنیم و هم از نقدهایی که منصفانه است استفاده کنیم تا مشکلات را به نفع مردم اصلاح کنیم. سوالاتی که دوستان مطرح می‌کنند از مردم دریافت شده و دغدغه‌های مردم است و امیدوارم این جلسات ادامه داشته باشد تا بتوانیم گرهی از کار مردم برداریم.»

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

7 نظر

    1. مگه جلسه سازمان ملل هست که خبرنگاران بیان؟تو گراش از این دکوراسیون به ظاهر کار کردن برای مردم دست بردارید و بیاید برای مردم کار کنید.ادارات نمایندگی با ۱ نیرو (که نقش رییس اداره و … تا ابدارخانه ) را دارد حل کنید. عزیزم مسوول باید از صبح تا شب در تماس تلفنی و حضوری با استان باشد تا راه حلی پیدا کند برا حل مشکل مردم.نشستن و یک میز و یک کامپیوتر و یک اسپیلنت خریدن برای اتقاق خود و گفتن کلمه (انشالله حل میشه)( پیگیری می کنم)(در دستور کار هست)( یادداشت کردن)( تعریف و تشکر از همدیگه که نمیشه کار برای مردم

  1. سلام خسته نباشید با این همه کار که برای مخابرات انجام می دین. ازاین به بعد پس باید احتمال زیاد از شرکت گاز یا آب و فاضلاب یا اداره برق بخواهیم تلفن ثابت به ما بدهند. واقعا خنده اوره چقدر راحت جواب می دن. متاسف باید باشیم برای خودمون

  2. اب که کمبود داریم
    برق هم که هی میره
    تلفن هم که قطعی داره
    گاز هم به نظرم قطع میکنن
    عملا دارن بر میگردن به چند دهه قبل
    خدا یار و یاورتون مسئولین عزیز

  3. اقای عابدی چی داری مبگی شما لطفا به فرماندار بگو به مشکلات مردم رسیدگی کنن رو نامه و‌خبر نگار چی کار میتونه بکنه اخه اونجا نشستین و‌فکر میکنین مشکل فقط نبود چن تا خبر نگاره؟؟مشکل مردم بی ابی و بی برقی و بی کاری و بی تلفنی و بی بخاری اداراته حالا شما گیر دادی به نبود خبرنگار؟؟؟جمش کن بابا

  4. جناب حیدرپور کمی از فرزند رشید این شهرستان جناب مهندس فانی رییس اداره برق یادبگیرین که با اخلاص تمام بادل روزه خودم دیدم کنار مصلای فدیم درحالیکه برق نبود و دوسه ساعت از افطار ذشته بود ایستاده بود و کار تعمیرات را سپرستی می‌کرد این یعنی غیرت وقتی کسی مسولیتی را قبول میکند باید از پس انجام ان براید نه تنها جنابعالی بلکه تمام مسوولین شهرستان حتی جناب فرماندار
    اکنون زمان وقت کشی نیست خدمت خالصانه

  5. “افزایش پهنای باند دیتا و اینترنت شهرستان از طریق نصب تجهیزات جی دات و یک لینک STM1 که تا ده سال آینده گراش از لحاظ پهنای باند مشکلی نخواهد داشت”
    واااااااااقعااااااااااا؟؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top