هفت‌برکه – گریشنا: دکتر احمد عبداللهی در سمت رییس دانشکده علوم پزشکی ابقا شد و جابجایی معاونان و اعضای هیات رییسه نخستین گام او در دوره جدید مدیریت بر بزرگترین نهاد اداری شهرستان گراش است.

دوشنبه ۲۵ تیرماه جلسه معرفی اعضای هیات رییسه دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گراش در بی‌برقی سالن دفاعیه دانشکده آغاز شد. در این جلسه با حضور فرماندار و معاون فرماندار گراش احکام معاونان جدید دانشکده اعلام شد.

139705 Daneshkadeh 23 Mohaghegh

مهره‌چینی جدید در دانشکده علوم پزشکی

تغییرات دانشکده علوم پزشکی گراش بیشتر در حد جابجایی مدیران بود. مهمترین تغییر در بین معاونان حضور دکتر مهدی محسن‌زاده در معاونت پشتیبانی دانشکده است. محسن‌زاده که از کارکنان قدیمی دانشکده است، سال گذشته بعد از پایان تحصیل دوره دکترا در یزد در سمت معاون آموزشی به دانشکده بازگشت. در تغییرات هیات رییسه معاونت آموزشی معرفی نشده و تا زمان معرفی فردی برای این سمت محسن‌زاده همزمان معاون آموزشی، تحقیقات و دانشجویی نیز خواهد بود.

دکتر سید جواد محقق از ابتدای راه‌اندازی معاونت توسعه، این سمت را دانشکده علوم پزشکی گراش بر عهده داشت. دکتر محقق که سابقه ریاست بیمارستان گراش را نیز در کارنامه دارد، از امروز معاون درمان دانشکده خواهد بود. مهمترین بخش معاونت درمان مرکز آموزشی درمانی امیرالمونین علی (ع) گراش است. دکتر محمد رادفر رییس جدید بیمارستان گراش خواهد بود. دکتر رادفرد پیش از این قائم مقام دکتر محمدی در معاونت بهداشت بود.

دکتر علیرضا گلستان بعد از چندین سال حضور در صندلی ریاست بیمارستان گراش به ساختمان شبکه بهداشت در بلوار سعادت می‌رود و معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی خواهد بود. معاونت بهداشت دانشکده مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت روستایی را زیر پوشش دارد.

دکتر محمدنبی محمدی یکی از موثرترین اعضای هیات رییسه دانشکده علوم پزشکی گراش بود که حتی نام او به عنوان رییس احتمالی دانشکده نیز شنیده می‌شد. با حذف سمت‌های قائم مقام و جانشین در چارت اداری وزارت بهداشت، دکتر محمدی از این به بعد مشاور عالی رییس دانشکده علوم پزشکی گراش خواهد بود. دیگر سمت دکتر محمدی سرپرست مدیریت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی است.

دکتر منوچهر حیدری بعد از حدود یک سال حضور در معاونت درمان، از هیات رییسه دانشکده خارج می‌شود. دکتر منوچهر حیدری از سوی دکتر حسین قریب رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی وزارت بهداشت به عضویت در کمیسیون تخصصی تصویربرداری هیات امناء وزارت بهداشت منصوب شده است.

در این جلسه از خدمات دکتر شهریار مزرعی مدیر غذا و داروی علوم پزشکی گراش نیز تقدیر شد.

حوزه اجتماعی دانشکده ثابت ماند و مسعود خواجه‌زاده مشاور عالی رییس دانشکده در حوزه‌ی مشارکت‌های اجتماعی خواهد بود. برای تکمیل کابینه جدید دانشکده علوم پزشکی گراش باید منتظر معرفی معاون آموزشی و دانشجویی دانشکده باشیم.

دکتر عبداللهی: اگر آماده نباشیم سیل تحریم‌ها ما را خواهد برد

دکتر احمد عبداللهی رییس دانشکده علوم پزشکی گراش در مراسم معرفی معاونان دانشکده به سخنان چند روز پیش وزیر بهداشت اشاره کرد: «برای تحریم‌ها کمربندهای‌مان را بسته‌ایم. مثل شب عملیات است. تحریم‌ها، سیل و زلزله از راه می‌رسد و اگر آماده نباشیم، ما را با خود خواهد برد.»

دکتر احمد عبداللهی با اشاره به تمایل خود به استعفا، به دیدار خود با وزیر بهداشت و درمان اشاره کرد و به همکاران خود گفت: «شرایط جدید را دریابید. دست کمک به سمت همه دراز می‌کنم. من خودم شخصا شرمنده شهدا هستم اما به جای این که انتقاد کنیم باید ببینیم که ما چه کار کرده‌ایم؟»

دکتر عبداللهی در مورد تغییرات انجام شده گفت: «تیم تغییر نکرده است بلکه تغییر ارنج داده‌ایم. در دانشگاه تغییراتی را داریم. تغییرات با هماهنگی دوستان با هدف تحول است. باید تغییرات را در همه رده‌ها ببینم. من خودم پای کار هستم از دوستان هم توقع دارم کم‌کاری نکنند.»

دکتر عبداللهی با تشکر از همکاران خود ذر سمت‌های پیشین گفت: «دکتر حیدری به جایگاه بالاتر در کمیته راهبردی رادیولوژی کشور می‌رود و بقیه همکاران نیز در سمت جدید در خدمت مردم هستند.»

139705 Daneshkadeh 3

فرماندار گراش: دانشکده در توسعه گراش بیش از این می‌تواند موثر باشد

اصغر فرودی فرماندار گراش با اشاره به استعفای دکتر عبداللهی گفت: «دکتر عبداللهی از مدت‌ها قیل استعفا داده بود و همه در حالت دو‌گانه بودیم هم موافق بودیم هم مخالف بودیم. از این منظر که ایشان از ریاست دانشکده می‌رفتند مخالف بودیم و این که از تخصص ایشان به نحو شایسته استفاده می‌شد موافق بودیم. وزیر امر به ماندن دکتر عبداللهی کرد. که هر دو‌جنبه بتوانیم از خدمات ایشان استفاده کنیم.»

فرودی بر اهمیت دانشکده علوم پزشکی گراش تاکید کرد و گفت: «دانشکده علوم پزشکی در توسعه گراش موثر بوده است و بیش از این هم می‌تواند موثر باشد. امیدواریم با برنامه‌ریزی‌ها این تاثیر را چند برابر کنیم. ما برای پیشرفت باید از نظرات همه متخصصان به ویژه متخصصانی که در شهرهای دیگر خدمت می‌کنند استفاده کنیم.»

فروردی تغییرات در روند اداری را طبیعی دانست و گفت: «تغییر و‌ تحول طبیعی است. جابجایی بین مدیران خوب است و این تغییر باعث حرکت در دانشکده خواهد شد. در هر حوزه‌ای ضعیف عمل شود ما بازتاب آن را در فرمانداری می‌بینیم. بازخورد فعالیت‌های درمانی چه مثبت و چه منفی به ما می‌رسد و در راستای حل مشکلات کمک‌می‌کنیم.»

فرماندار در پایان سخنان خود به دو نکته اشاره کرد: «باید به روستاها و نقاط دورافتاده توجه ویژه داشته باشیم. خدمات خوبی انجام شده است ولی باید سرعت ببخشیم. همچنین در حوزه درمان خدمات خوبی می‌دهیم. ولی باید در بخش پیشگیری و‌ جلوگیری از بیماری‌ها هم کار کنیم که هم‌ هزینه آن کمتر است و‌ هم موثرتر است.»

دکتر حیدری: اگر نقصی بوده معذرت می‌خواهم

دکتر حیدری معاون پیشین درمان دانشکده علوم پزشکی گراش در سخنان کوتاهی گفت: «خوشحالم که خدا در حق ما لطف داشت و استاد عبداللهی در سمت خود ابقا شد. روزی که به من پیش‌نهاد کردند نیاز بود در خدمت باشم. خودم می‌دانم حق مطلب را ادا نکردم و اگر نقصی بود از همه همکاران معذرت‌خواهی می‌کنم.»

دکتر حیدری در مورد فعالیت کاری آینده خود گفت: «من در سنگر تخصصی خودم در خدمت مردم خواهم بود. امروز که این مسیولیت از دوشم برداشته شد سبک‌بار هستم. خوشحالم کسی به جای من می‌آید که با چم و‌خم سیستم آشنا است.در موقعیت جدید به عنوان عضو هیات امنا کمیسیون تصویربرداری پزشکی در خدمت شهر و کشور هستم.»

139705 Daneshkadeh 19 Mohaghegh

دکتر محقق: حفظ دانشکده کار سختی بود

دکتر محقق معاون پیشین توسعه دانشکده گراش گزارشی از فعالیت‌های انجام شده داد: «بعد از شهرستان شدن گراش، با پیگیری آقای حسنی نماینده وقت دانشکده گراش تاسیس شد. با تغییرات در اواخر دولت حفظ دانشکده خیلی سخت بود. در حال حاضر ۶۲ دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی در کشور داریم آن اوایل پذیرش ما برای بقیه سخت بود ولی الان به عنوان یک دانشکده معتبر جا افتاده‌ایم.»

دکتر محقق ۸ سال از ابتدای تاسیس دانشکده علوم پزشکی معاون پشتیبانی دانشکده بوده است: «کاری که تجربه نداشتیم این بیلان کاری ماست. کار جدیدی بود و تلاش مضاعفی می‌طلبید. در حوزه شفافیت مالی بالاترین درجه را گرفتیم. در حوزه پرداخت به پرسنل سومین دانشکده کشور بودیم. ما برای پرداختی پرسنل هزینه‌های زیادی را مدیریت کردیم.»

دکتر محقق درمورد پروژه‌های در دست ساخت دانشکده علوم پزشکی گراش گفت: «۱۸ پروژه در حوزه بهداشت، ۹ پروژه در بخش درمان داریم که به آن ۵ پروژه خیرساز را باید اضافه کنیم و در مجموع ۳۲ پروژه فعال داریم.»

محقق رشد دانشکده گراش در سال‌های اخیر را شگفت‌انگیز خواند گفت: «بودجه ما در بخش بهداشت و درمان در پنج سال سه برابر و در بخش آموزش پنج برابر شده است. در پنج سال اخیر برای ۲۶۰ نفر به صورت استخدام پیمانی، شرکتی و‌خرید خدمت کارآفرینی شده است که در شهرستان شاخص است. در حال حاضر ۱۰۰۱ پست داریم و پست‌های سازمانی دانشکده چهار برابر شده است.»