بستن

کرایه تاکسی ۳۰۰۰ تومان شد

هفت‌برکه – گریشنا: از امروز ششم تیرماه ۹۷ نرخ تاکسی‌های درون شهری گراش ۲۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش هفت‌برکه، طبق جلسه شب گذشته‌ی اعضای شورای شهر با تاکسیرانی‌های گراش، امروز ششم تیرماه ۹۷ از همان ساعات اولیه صبح، و بدون اطلاع قبلی به مردم، نرخ تاکسی به سه هزار تومان افزایش پیدا کرد.

خورشیدی: در دو سال گذشته در تاکسی افزایش عوارض داشتیم، ولی افزایش نرخ نه

مصطفی خورشیدی، نایب رئیس شورای شهر گراش، با اشاره این که جلسه با تاکسیران‌ها درخواست من بوده است گفت: «در دو سال گذشته هیچ افزایش قیمتی برای این قشر زحمتکش شهر نداشته‌ایم، ولی عوارض افزایش پیدا کرده بود و همیشه با اعتراض آن‌ها روبه‌رو بودیم. به همین خاطر این تصمیم را گرفتیم. اکثر رانندگان تاکسی دیشب در جلسه‌ای که در شورای حمل و نقل شهرداری برگزار شد، شرکت داشتند و مصوب شد که از ششم تیرماه نرخ تاکسی که دو هزار و ۵۰۰ تومان بود، به سه هزار تومان افزایش پیدا کند.»

مصطفی خورشیدی با بیان این که تاکسی‌متر پیشنهاد اولیه ما به رانندگان تاکسی بود افزود: «یکی از وعده‌های من، تاکسی‌متری شهری بود، که دیشب هم در بین مدیران تاکسیرانی و رانندگان تاکسی مطرح شد، ولی رای لازم برای اجرایی شدن را نیاورد. طرح تاکسی‌متر ۱۵ رای موافق و ۱۹ رای مخالف داشت. در این طرح همه تاکسی‌ها موظف به داشتن تاکسی‌متر بودند. اما با این حال هنوز پیشنهاد من سر جایش هست و منتظر می‌مانیم یکی از تاکسی‌های سطح شهر تاکسی‌متر را راه‌اندازی کند.»

نایب رئیس شورای پنجم از راه‌اندازی شورای تاکسیرانی خبر داد و اظهار داشت: «قرار است تا پایان هفته بعد شورای تاکسیرانی متشکل از روسای آژانس‌ها، نماینده شورای حمل و نقل و نماینده شورای شهر تشکیل شود و تفاهم‌نامه‌ای بین این سه منعقد شود و به دفاتر تاکسیرانی اعلام گردد. در بعضی از مناطق گراش، قابلیت دسترسی با تاکسی سخت است و برای رانندگان استهلاک دارد. در این تفاهم‌نامه قرار است که یک سقف مشخص کنیم که اگر از این مسیر به بعد شامل شود، نرخ تاکسی افزایش پیدا می‌کند.»

مینی‌بوس شهری راه‌اندازی می‌شود؟

خورشیدی در خصوص مینی‌بوس‌های شهری نیز گفت: «با رای نیاوردن تاکسی‌متر، قرار شد با مینی‌بوس‌های مدارس که تا سه ماه آینده تعطیل هستند صحبت شود تا وارد خطر مینی‌بوس‌رانی شوند. اما متاسفانه مجهز به کولر نبودند و منتظر این هستیم تا با باز شدن گیت خرید شهرداری، برای خرید مینی‌بوس خط واحد اقدام کنیم. البته با چند خیر برای خرید مینی‌بوس شهری صحبت شده است تا دانشجویان هم برای ایاب و ذهاب مشکلی نداشته باشند و با ارائه کارت دانشجویی بتوانند از آن استفاده کنند. برای سرویس مدارس هم قرار است که در سال آینده شرکتی باشد و رانندگان و مینی‌بوس‌ها به صورت پراکنده نباشد. اما هنوز در این مورد ثبت نامی از سوی رانندگان بومی شهرستان گراش نداشته‌ایم.»

مصطفی خورشیدی آخرین موضوع مطرح شده در جلسه شب گذشته را طرح بازگشایی بریدگی‌ها دانست و گفت: «گراش مثل کلان‌شهرها دیگر نیست که با داشتن بریدگی‌های زیاد مشکل‌ساز شود و نباید با کلان‌شهرها مقایسه شود، من این طرح را مطرح کردم و امیدوارم به زودی اجرایی شود.»

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

10 نظر

  1. متن خبر بار دیگر بخوانید
    بماند بدون‌ اطلاع قبلی یک شب نرخ تاکسی گران می شود و با این شرایط باز فشار بر مردم بیشتر می شود
    ولی چرا خبر اینطور نشان می دهد فقط آقای خورشیدی صاحب ایده و طرح بوده و بیشتر آن نیز‌ رد شده؟

    1. درود.
      هیچ چیز یک شبه انجام نمی شه برادر. هر تصمیمی در جلسات گرفته می شه نهایتا در کمیته تطبیق فرمانداری باید به تایید نماینده دولت برسه.
      دوم اینکه شما گلایه تاکسی رانان هم باید بشنوید. فقط یک مثال می زنم. لاستیک طی این مدت چقدر گرونتر شده؟ تاکسیرانان هم حق دارند.

      ضمنا آقای خورشیدی مسئول کمیسیون هستند و پیگیر مطالبات این قشر زحمتکش گراش.

  2. سلام واقعا گران است
    برای قشر متوسط وضعیف جامعه
    درآمد ما چقدر است که اینقدر هزنیه تاکسی بدهیم؟
    چرا خط و احدها برداشته شد؟
    ما واقعا در مورد حمل ونقل شهری در گراش مشکل داریم….

    1. با سلام

      رانندگان تاکسی هم همین گلایه رو دارند که مسیر طولانی و نرخ ۲۵۰۰ تومان به صرفه نیست و درآمدشون کمه. ما باید هر دو طرف رو در نظر بگیریم.
      خط واحدها هم چون قراردادشون با شهرداری تموم شده بودن خودشون انصراف دادن و خواستند شخصی کار کنن.

  3. چرا به فکر مردم بدبخت نیستین،بارها برای خط واحد در خواست داده اند، اما متاسفانه شهرداری هر دفعه با وعده وعیدهای الکی موضوع به این مهمی رو پشت گوش میندازن فقط بلدند تاکسیها رو حمایت کنند، مگه گراش چقدر بزرگه که واسه هر کرایه تاکسی باید ۳تومان پرداخت بشه

  4. جناب خورشیدی مشکلی رو که حل نمیکنید، چرا صورت مسله رو هم پاک می کنید، اگر خیلی به فکر شهر و شهروندان هستید ، هزینه تاکسی رو که میبرین بالا فکر قشر کم در امد هم باشین، البته بعید میدونم با این اوضاع همه شاکی اند، چرا گراش نباید خط واحد داشته باشه،چرا مسولین بی فکراند؟تا کی باید این وضع قرون وسطی ادامه داشته باشه، وقتی صحبت از خط واحد میشه میگن مگه گراش چند تا خیابان داره …اما وقتی صحبت از تاکسی هستش چه ۱۰۰متر چه ۴۰۰ هزینه همان است که هست،الان با این اوضاع مسولین کجایند که پاسخگو باشند؟؟؟

  5. اینقدر که به فکر گران کردن کرایه هستید به فکر بهتر شدن اخلاق بعضی از راننده ها هم باشید لطفااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

  6. شهرداری و اعضای شورا موظف هستند ،برای رفت و امد بین شهری و جلوگیری از هرج و مرج، خط واحدها را طبق روال گذشته بر قرار کند، این کمترین لطفی است که به عنوان حقوق شهر و شهروندی باید در قبال مردم صورت گیرد، اگر غیر از این باشد کوتاهی کرده اند…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 نظر
scroll to top