به گزارش گریشنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، سید عبدالمجید دستاران اظهار داشت: تامین حداکثر ایمنی در راه‌ها از جمله وظایف این اداره کل است. به همین منظور اقدامات مستمری از جمله نصب انواع علائم، اجرای خط‌کشی، آشکارسازی نقاط پرحادثه، ایجاد روشنایی، نصب گاردریل انجام می‌شود. این اقدامات به نوبه خود نقش اساسی را در تامین و افزایش ایمنی ترافیک جاده‌ها ایفا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا و از ابتدای سال تاکنون ۴۱۷ متر مربع تابلو اطلاعاتی، ۳ هزار و ۱۲۵ نوع علائم راهنمایی و رانندگی، ۲ هزار و ۴۰۰ بازتاب چشم گربه‌ای و ۵۴۱ بنر با مضامین ترویج کننده فرهنگ ترافیکی در طول راه‌های حوزه استحفاظی نصب شد و نیز اجرای بیش از ۶۵۰ کیلومتر خط‌کشی و نصب گاردریل در نقاط پرحادثه از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در حوزه این اداره کل بوده است.

دستاران اضافه کرد: در حوزه این اداره کل ۶ هزار و ۶۳۶ کیلومتر راه همسنگ وجود دارد که انجام این اقدامات، ارتقای ایمنی عبور و مرور و کاهش تصادفات جاده‌ای را در پی داشته است.

رئیس اداره ایمنی، ترافیک و حریم راه‌های اداره کل راه و شهرسازی لارستان از شهروندان خواست در حفظ و نگهداری علائم و تجهیزات ایمنی نصب شده در راه‌ها کوشا باشند زیرا فقدان هر یک از این علائم و تجهیزات ایمنی ممکن است سبب بروز حوادث جاده‌ای و به خطر افتادن جان هموطنان شود.