بستن

حاج رضا فدایی پارک و همراه‌سرا می‌سازد

هفت‌برکه – گریشنا: با همت حاج رضا فدایی، خیر گراشی، دو پروژه همراه‌سرای بیمار واقع در پشت بازار مرکزی و پارک محله‌ای خیابان شاهد کلنگ‌زنی شد.

به گزارش هفت‌برکه، صبح ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷، کلنگ دو پروژه همراه‌سرای بیمار به متراژ هزار متر مربع و برآورد هزینه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان واقع در انتهای خیابان دکتر شیبانی، پشت بازارچه مرکزی؛ و همچنین پارک محله‌ای خیابان شاهد با متراژ بیش از دو هزار متر مربع و با هزینه ۵۰۰ میلیون تومان، با حضور اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش، احمد فقیهی‌کیا، شهردار گراش، و اعضای شورای پنجم و مردم به زمین زده شد.

حاج رضا فدایی که بازارچه مرکزی شهرداری گراش را در سال‌های گذشته احداث کرده است، ساختمان جدید همراه‌سرا را نیز در نزدیکی این بازارچه مرکزی خواهد ساخت.

 

فدایی: عمری باقی باشد، باز هم کار خیر خواهم کرد

حاج رضا فدایی در گفتگو با خبرنگار هفت‌برکه مورد کارهای خیریه انجام شده می‌گوید: «تعداد کارهای انجام شده زیاد است و خدا را شکر می‌کنم که این توفیق را به من داده است تا این کارهای خیر را انجام دهم، در بیمارستان گراش همکاری داشتم، ساختمان پلیس راهنمایی رانندگی گراش و بازارچه مرکزی شهرستان گراش را نیز به اتمام رساندم. امروز هم همراه‌سرای بیمار به متراژ هزار متر با هزینه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و پارک محله‌ای با هزینه ۵۰۰ میلیون تومان  کلنگ‌زنی شد و اگر عمری باقی باشد در آینده هم در خدمت مردم شهرم با انجام کارهای دیگر خواهم بود.»

پارک خیابان شاهد پیش از این محل برگزاری تعزیه هیات سیدالشهدا در ایام ماه محرم و صفر بود. فدایی با اشاره به این که قبلا در زمین پارک محله تعزیه هم انجام می‌شد گفت: «در حال پیگیری هستیم که تعزیه هم در همین مکان انجام شود و به جای دیگری منتقل نشود.»

فرودی: سالانه صد هزار نفر به بیمارستان گراش مراجعه می‌کنند

اصغر فرودی، فرماندار شهرستان، با اشاره به اینکه فدایی پیش از این هم چند کار خیر دیگر انجام داده بود گفت: «این خیر پروژه‌های بسیار خوبی را در مرکز شهرستان و نقاط مختلف اجرا کرده است و به همت بزرگ این خیر بزرگ اندیش باید تبریک گفت و پاس داشت. پروژه قبلی که بحث مدیریت راهنمایی و رانندگی بود که به نتیجه رسید. ما بسیار در صدور گواهینامه مشکل داشتیم و مردم به شهرهای اطراف مراجعه می‎کردند.»

او گفت: «مقدمات کار برای زمین انجام شده است که امیدواریم واگذاری نهایی چه به صورت رایگان و چه به صورت خریداری توسط دانشکده علوم پزشکی انجام گیرد و حق اداره کل را باید پرداخت کنیم که در آینده مثل پروژه‌های دیگر با مشکل مواجه نباشیم.»

فرماندار شهرستان گراش وجود همراه‌سرای بیمار در شهرستان را ضروری دانست و اظهار داشت: «ضرورت این امر بر همگان مشخص است، در شرایط فعلی سالانه قریب ۱۰۰ هزار نفر در بیمارستان گراش پذیرش داریم و کل جمعیت شهرستان گراش ۵۴ هزار نفر است و این بدین معنی است که از استان‌های همجوار و تعداد زیادی شهرستان‌های جنوبی به شهرستان گراش مراجعه ‌می‌کنند. با راه‌اندازی کلینیک پرتودرمانی که بعد از شیراز، شهرستان گراش دومین مرکز خواهد بود، این مراجعات افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه داشتن همراه‌سرا ضروری است.»

فرودی در پایان پایان خاطرنشان ساخت : «این همراه‌سرا برای یکسال و دو سال نیست و از الان باید یک اساسنامه برای این مسئله نوشته شود که در آینده با مشکل حقوقی مواجه نشویم. خیرین به حمدالله کارهای بسیار خوبی کرده‌اند، این خبر را اعلام کنم که در جلسه با حضور سرهنگ هوشمندی، فرمانده قرارگاه پلیس جنوب، بحث استقرار پلیس راه در شهرستان گراش مطرح شد که در حال پیگیری و احداث است که امیدوارم خیرین محترم در بحث ساختمان آن هم همراهی داشته باشند.»

دکتر محقق: هتل شیح احمد هم ساخته می‌شود

دکتر سید جواد محقق، معاون توسعه و مدیریت منابع دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گراش اعلام کرد علاوه بر همراه‌سرای بیمار، در آینده هتل شیخ احمد انصاری هم ساخته می‌شود. او در این خصوص گفت: «چندین سال بود که پیگیر این همراه‌سرا بودیم و ضرورت وجود چنین مکانی در شهرستان احساس می‌شد. که با همکاری شورای شهر و مدیر کل راه و شهرسازی این زمین را از اداره راه و شهرسازی گرفتیم. این زمین از نظر فاصله مکانی نزدیک به بیمارستان است. بیمارستان گراش اولین بیمارستانی بود که سابقا هم همراه‌سرا داشت، سالنی که زیر مسجد بود به پیشنهاد  آقای وقارفرد، عضو هیات امنای بیمارستان و مرحوم شیخ احمد انصاری راه اندازی شد که به خاطر کمبود مکان تغییر کرد و همراهان بیمار اکثرا در محیط بیمارستان چادر می‌زدند که وجه خوبی نداشت.»

دکتر محقق در ادامه افزود: «همراه‌سرا در هزار متر و در دو طبقه ساخته می‌شود که خیر درخواست متراژ بیشتری داشتند که امکانش نبود و همینجا درخواست می‌کنیم اگر امکانش هست این افزایش پیدا کند تا در آینده هم کاربرد بهتری داشته باشد. حاج رضا فدایی قبلا هم در بیمارستان کارهای بزرگی انجام داده‌اند، مثل خرید تجهیزات برای NICU نوزادان و آزمایشگاه.»

او در نهایت درباره اتمام ساخت هتل روبه‌روی بیمارستان نیز گفت: «هتلی که قرار بود شیخ احمد انصاری احداث کنند هم در آینده ساخته خواهد شد؛ ولی شاید همه همراهان توان مالی استفاده از هتل را نداشته باشند.»

باقرزاده: شورای پنجم مشکل زمین همراه‌سرا را حل کرد

اکبر باقرزاده، عضو شورای پنجم، با اشاره به اینکه مسئله پیگیری زمین برای همراه‌سرا در شورای چهارم به نتیجه نرسید گفت: «دانشکده علوم پزشکی نزدیک به دو سال پیگیر زمینی برای همراه‌سرای بیمار در شورای چهارم بودند که در طی دو سال و نیم هیچکدام از عزیزان در شورای چهارم به نتیجه نرسیدند و از زمانی که من و آقای حسنی این قضیه را به جد پیگیری کردیم و چند جلسه با مدیرکل به این مکان آمدیم و بازدید کردیم و شهردار هم در کمسیون ماده ۵ دفاع کردند، به نتیجه رسید. پیشنهاد می‌کنم محاسبه فونداسیون را برای سه الی چهار طبقه در نظر بگیرند که بشود در آینده هم گسترش داد. برای فضای سبز مشکلی نیست در اطراف می‌شود انجام داد.»

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

5 نظر

  1. خداوند خیرین بزرگوار ما حفظ کند به خودشان سلامتی و به کسب کارشون برکت اعطا فرماید اگر خیرین عزیز نبودند ما الان هیچی نداشتیم محرومترین منطقه ایران بودیم ولی مدیران ما قدر خیرین نمی‌دانند نه تا حالا از آنان قدردانی شده است نه اسمی از آنها آورده اند تا زمانیکه پول آنان می‌خواهند سراغشان می‌گیرند اما بعد فراموش می‌شوند الان کسانی تحت عنوان جمع آوری کمک عازم دبی و قطر و بحرین و کویت می‌شوند و خیرین ما هم به آنان کمک می‌کنند متاسفانه نه آماری از دریافتیها میدهند و نه هزینه چه کاری شده است داده‌اند چرا کسی رسیدگی نمی‌کند چرا بازرسی وجود ندارد که پولهاییکه از خیرین گرفته می‌شود صرف چه کارهایی می‌شود لطفا به خیرین ما بگویید هر کسی بیاد پیشتون کمک نکنید یا اگر کمک کردید رسید معتبر موسسات خیریه ثبت شده بگیرید دیمی کسانی بگویند ما از فلان جا اومدیم اعتماد نکنید فرمانداری باید بیشتر نظارت کنند خیرین باید کمک‌هایی که تاکنون به افراد کرده اند به فرمانداری گزارش دهند ممکن است خدای ناکرده عده ای سوی استفاده کنند حالا هر کسی می‌خواهد باشد شخص عادی یا معلم یا دکتر یا ریش سفید و یا کارگر و…. لطفا این همه موسسات خیریه ثبت شده داریم کمک‌ها باید از آن طریق صورت گیرد

  2. آقا دکتر محقق خوشحالیم که شما هستید و پی گیر میباشید و خیرین به شما اعتماد دارند ایشالا خدا به آدم های باسواد و کارکن مثل شما تن سالم و روزی بدهد ما هنوز مدیون شما هستیم که از هزینه شخصی خودتون جون مریض ما رو نجات دادید من همیشه مدیون شما هستم و خواهم بود خدا خیرتون بده و سایه شما از سر ما و منطقه کم نشه

  3. سلام خدمت همشهریان و ممنون از گریشنا دست تک تک خیرین می بوسم اگه این خیرین نبودن این برنامه ها نداشتیم شهرداری با کمک خیرین این کارهامی کنه پول خیرین باعث رونق شهرمان شده اگه این ها نبودن هیچ کاری تو این شهر انجام نمی شد نه پارکی داشتیم نه همراه سرای بیماری باپول خیرین خوب پروژه افتتا میشه خداسایه خیرین بر سر شهرنگه بداره که اونهایند که باعث پیشرفت شهر شدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top