بستن

حاج رضا محسنی مرکز فنی و حرفه‌ای گراش را می‌سازد

هفت‌برکه – گریشنا: خیر گراشی ساخت مرکز آموزش و فنی‌ و حرفه‌ای گراش را با هزینه ۵۰۰ میلیون تومان از سر گرفت.

به گزارش حجت عابدی، صبح سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ همزمان با روز جهانی کارگر، حاج رضا محسنی، خیر گراشی، ساختمان فنی و حرفه‌ای گراش را با اعتبار اولیه بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان کلنگ‌زنی کرد.

این مرکز آموزشی در زمینی به مساحت چهل هزار متر مربع در نزدیکی میدان ولایت ساخته خواهد شد. فرماندار گراش، معاون مدیر کل سازمان فنی حرفه‌ای استان فارس، اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، مسئولین دستگاه‌های اجرایی و معتمدین در مراسم کلنگ‌زنی حضور داشتند.

فرماندار: فقط به آمار اکتفا نمی‌کنیم و باید کارآفرینی شود

اصغر فرودی فرماندار گراش در جلسه پیش از آیین کلنگ‌زنی این پروژه گفت: «فاز نخست این پروژه با صرف هزینه اولیه بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان توسط خیر نیک‌اندیش حاج رضا محسنی ساخته خواهد شد و برای تکمیل این طرح نیازمند اعتبارات بیشتری هستیم که از محل بودجه‌های دولتی و خیرین پیگیری می‌شود.»

فرماندار گراش با تاکید بر اینکه مسیر توسعه و پیشرفت شهرستان با تقویت زیرساخت‌ها هموار می‌شود، اظهار داشت: «یکی از مهم‌ترین مسائل کشور مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور و دیگر ارکان نظام، در حال حاضر موضوع اشتغال و رفع بیکاری می‌باشد و سازمان فنی حرفه‌ای مسئولیت بزرگ مهارت آموزی را در این راستا برعهده دارد.»

فرودی توسعه شهرستان گراش را در گرو سرمایه‌گذاری، کار و اشتغال دانست و افزود: «مرکز فنی و حرفه‌ای گراش زمینه را برای مهارت افزایی نیروی انسانی فراهم می‌کند و این مساله باعث شد تا خیرین در این زمینه ترغیب شوند.»

نماینده دولت تدبیر و امید در شهرستان گراش با بیان اینکه اشتغال و کارآفرینی نیازمند یک مقدمه است و آن مقدمه آموزش است گفت: «طبق گزارش اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سال گذشته شهرستان گراش مقام نخست کاهش نرخ بیکاری را به خود اختصاص داد. اما ما تنها به این آمار و ارقام اکتفا نمی‌کنیم و باید تلاش کنیم تا با دستان توانمند جوانان‌مان شاهد کار آفرینی و تولید و رونق کسب و کار و اشتغال و سرمایه‌گذاری در همه بخش‌ها باشیم و کار اقای محسنی در این زمینه شایسته تقدیر و ارزشمند است.»

وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ایجاد اشتغال نقش اساسی دارند، اظهار داشت: «کسب مهارت های آموزش فنی و حرفه‌ای منجر به اشتغال پایدار مهارت آموختگان خواهد شد.»

اصغر فرودی با اشاره به این که شهرستان گراش در دولت تدبیر و امید در مسیر توسعه قرار گرفت، تصریح کرد: «سال گذشته بالغ بر ۱۱۴ میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی و زیربنایی در شهرستان افتتاح و یا کلنگ زنی شد و برای سال جاری پروژه‌های بزرگی در شهرستان پیش بینی شده است. برای بهره برداری از پروژه‌ها در سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان و برای کلنگ زنی ۵۴ میلیارد تومان هزینه شده است.»

اصغر فرودی فرماندار گراش در این جسله از خیر این پروژه و پیگیری‌های فرسوده معاون فرمانداری و اعضای شورای اسلامی شهر تقدیر کرد.

مجمع خیرین اشتغال‌آفرین هم در برنامه است

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا شاهچراغ امام جمعه گراش در سخنان کوتاه خود گفت: «فنی و حرفه‌ای یک کار مبنایی است که می‌تواند ضعف آموزش و پرورش را در بحث آموزش پوشش دهد. این مرکز می‌تواند زمینه اشتغال را در منطقه فراهم کنند.»

مهندس ایزدی معاون اداره کل فنی و حرفه‌ای استان فارس به برنامه اداره کل فنی و حرفه‌ای فارس برای تشکیل مجمع خیرین اشتغال‌آفرین اشاره کرد و گفت: «از طرف مجموعه فنی و حرفه‌ای از آقای محسنی بزرگوار تشکر می‌کنم. راه‌اندازی مجمع خرین اشتغال‌آفرین از سوی ما پیگیری می‌شود و اقدام آقای محسنی گام موثری در این راستا است. یکی از معضلات جامعه ما بحث بیکاری است که متاسفانه در میان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیشتر دیده می‌شود. ما ۲۶۴۰ دانشگاه در کشور داریم. کشوری مثل چین از ما دانشگاه کمتر دارد.»

پروژه ساخت مرکز فنی و حرفه‌ای گراش چند سال پیش آغاز شد اما بعد از مدتی توقف دوباره آغاز شده است. حاج رضا محسنی بانی خیر این مجموعه گفت: «انشاالله خدا توفیق دهد که خدمتگذار مردم باشیم. یادی هم از مرحوم حاج حسن سلیمی کنیم که در این کار خدمت کردند.»

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

3 نظر

  1. ساخت مراکز فنی و حرفه ای کار بسیار بزرگی هست که علاوه برگراش برای روستاییان نیز کار آفرینی میکند و بستگی به امکانات برای یاد گیری کارآموز دارد .خدا آقای محسنی را اجر بده که مرکزی می سازد برای اشتغال جوانان و روستاییان و شهرهای اطراف

  2. با سلام خدا کنه فنی و حرفه ای لار کارشکنی نکنه در زمینه مربی و غیره مثل بنده خدا آقای محبی سردرگمه چکار کنه جناب فرماندار قدر آقای محبی بدونین کمی از لحاظ مالی و حقوق کمش کنین خدا را خوش نمیاد از صبح تا شب جون میکنه با چندرغاز حقوق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top